Toon posts:

[planet] Ruilen van modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een oom van me heeft nu ook adsl maar hij wil het verdelen over 2 pcees.
Alleer eerst al uitgelegd dat je de pc dmv 2 netwerk kaarten kon verbinden. Maar m'n oom wilde een router.
Dus op een goede dag mogt ik dat dingetje ook instaleren. Echter heeft de router alleen een utp ingang en geen usb zoals de uitgang van de adsl modem.
Nu had ik hem al verteld dat hij planet moest bellen voor het ruilen.
Maar mag/kan dit? Of moet m'n oom zelf een andere adsl modem kopen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

ik zou je oom aanraden om een andere router te kopen.
dus een met een usb ingang.
lijkt me een stuk sneller dan wachten totdat de kpn je modem komt ruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Das ook geen slecht idee, misschien is dat een aanrader.
Kan je trouwens ook zelf een adsl modem kopen of zijn de modems custom made voor planet/kpn

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 18:21
De meeste kun je gewoon op het KPN ADSL netwerk gebruiken, echter is een usb router nog altijd goedkoper dan een ADSL modem ;)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 14:19

E-Vix

Nu met sneeuw!

Een router met een USB ingang is vrij duur. Bovendien zijn die USB modems die de KPN standaard levert niet al te best (veel storingen, defecten etc). Wat je misschien het beste kunt doen is de router terug brengen, en een router kopen met ingebouwde modem. Deze zijn maar iets duurder dan een router zonder modem ingebouwd. Je hebt bijvoorbeeld de E-Tech ADSL Modem/Router (analoog) + 4 poorts Switch voor € 99, en de E-Tech ADSL Modem/Router (ISDN) + 4 poorts Switch voor € 112.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

damster schreef op 27 May 2003 @ 14:22:

lijkt me een stuk sneller dan wachten totdat de kpn je modem komt ruilen.
kpn komt zowiezo niet om je modem te ruilen.

Topicstarter: Als je het modme in een pakket van KPN gekregen hebt, kan je het binnen 7 dagen laten ruilen voor een speedtouch 510, die 60 euro meer kost en waar je met een hub zoveel pc's op aan kan sluiten als je wil :).

je betaalt dan alleen die 60 euro extra dus (onafhankelijk van wat je voor het USB modem hebt betaald) en stuurt je usb dinges op en krijgt een paar werkdagen later (weekje meestal) een 510 ethernet modemrouter terug

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 27-05-2003 15:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

en daarbij indien hij een router zou willen waarom wil hij dan een USB modem???? ethernet is veel makkelijker.

bij USB heb je zelfs een bijkomend probleem dat hij niet lekker werkt op AMD borden.....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

USB modem krijg je vaak gratis en wordt meer mee geadverteerd, verder is het wel een beetje heel erg kort door de bocht dat je met "AMD borden" problemen hebt, er zijn wel problemen maar dat ligt iets genuanceerder en daar gaat dit topci niet over.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 15:24:
en daarbij indien hij een router zou willen waarom wil hij dan een USB modem???? ethernet is veel makkelijker.

bij USB heb je zelfs een bijkomend probleem dat hij niet lekker werkt op AMD borden.....
Nee dat probleem lag aan VIA bordjes die chipset hadden een conflict, das al een eeuwen oud probleem dat al verholpen is :)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Pagina: 1