Toon posts:

Zywall 2x met een xs4all basic adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een Zywall 2x aanschaffen als router/firewall om mijn verbinding totstand te brengen(en houden) en te beveiligen. Nu is die router ook een modem om in te loggen maar wil ik weten of ik met deze router kan inloggen op me xs4all account.

En kan ik anders mijn huidige ethernet modem aansluiten op de router(4port switch) en zo de router laten connecten.

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan je dan misschien een kleine uitleg geven hoe ik moet beginnen.

je kan me ook emailen: buuren@saan.nl

Alvast bedankt

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
als het een ingebouwd adsl modem is dan is de kans vrij groot dat je er verbinding mee kunt maken.
check anders eens de website van de fabrikant van het modem, staat daar niet meer informatie op?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelfs de xs4all helpdesk gevraagd maar die kan me geen echte zekerheid geven erover. Hij ondersteunt pptp en pppoe maar wat ik ervan begrijp is dat je pppoa nodig heb voor xs4all mxstream adsl.

Maar nu wil ik dus eigenlijk weten of ik dan me huidige modem aan kan sluiten aan die router en dan kan inloggen met die router.

Is alleen slecht informatie te vinden over dit probleem.

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:07
ehh...xs4all is geloof ik gewoon pptp hoor. begrijp ik nou uit je verhaal dat er in dat apparaat ook een modem zit? want je hebt het er ook over dat je je modem op die router wil aansluiten en dat is dan nou juist niet nodig.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
ja je kunt dat modem gewoon los op die router met ingebouw modem aansluiten alleen vrees ik dan dat de router functie niet werkt en dat alleen de switch zijn werk goed doet.

waarom kies je niet voor een gewone router zonder ingebouwd modem?

tip: [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
ok heb de oplossing voor mensen die zelfde willen weten

http://www.zyxel.nl/support/pptp_mxstream.html

staat alles wat je moet instellen.

thx voor de hulp larsemenneke
Pagina: 1