@Home USB Installatie probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 09:46
Hallo allemaal,

Ik ben sinds paar dagen druk bezig om internet te installeren bij een neef van me. Hij had dus een usb installatiepakket gekozen. Vervolgens heb ik alles aangesloten. Nieuwe wanddoos erin enzo... Heb utp in de modem gedaan en vervolgens heb ik aan zo'n usb ding aangesloten. Maar ik krijg telkens geen verbinding. Dus heb ik later een netwerkkaartje gekocht en in geplaatst krijg ik de melding dat de netwerkkabels niet zijn aangesloten maar dit is niet waar. Wie weet waar het aan kan liggen? Systeem is trouwens XP Home Edition

Alvast bedankt

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Bel eens even met @Home, het kan zijn dat je verbinding nog niet geactiveerd is.

* Red heeft dat al vaker gehad.

Verwijderd

DoRRoN schreef op 27 May 2003 @ 14:29:
Bel eens even met @Home, het kan zijn dat je verbinding nog niet geactiveerd is.

/me heeft dat al vaker gehad.
dat hij de melding krjigt dat de UTP niet is aangesloten ligt niet aan @home hoor? Het is wel zo dat er veel problemen zijn met @home > USB adapter. Heb je wel de computernaam al ingevuld? Probeer het nogmaals anders met de netwerkkaartje door em er opnieuw in te steken in de PCI slot

• job
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

kijk eens op de netwerkkaart of het lampje wel brand.
brand deze niet, dan is er iets mis met de kabel.
kapot. of het is geen straight kabel.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 27-05-2003 14:47 ]

Verwijderd

Bij mij hadden ze de eerste keer ook niet goed staan, maar normaal controleert de monteur die de kabelmodem installeert de verbinding

• Tony_Montana
Ik heb de UTP kabel thuis getest. En de internet verbinding zou op de zelfde datum geactiveerd worden. Netwerkkaart lampje brand ook. En heb ook andere pci slot geprobeerd..

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-05 08:56
Helpdesk bellen...
Zij bieden het aan, dus zij kunnen jou ook verder helpen met je probleem.
Denk echt dat je hun hulp moet inschakelen, is uiteindelijk dan toch de goedkoopste oplossing.

Heb ook eens vage problemen gehad, en na een gesprek met de helpdesk, kwam ik erachter dat ze me afgesloten hadden. Monteur had verkeerde modem geplaatst, en andere persoon had opgezegd, dus werd mijn verbinding stilgelegd.
Na de nodige aanpassingen in hun systeem had ik 5 min. later weer internet :)

[ Voor 45% gewijzigd door cenix op 27-05-2003 14:54 ]

Verwijderd

Kun je gewoon je een pc of laptop ook zonder dat usb geval er aanhangen en dan testen of je verbinding het met het @home netwerk.

• Tony_Montana
Heb geen laptop bij de hand dus dat lukt niet. En met de helpdesk zie ik 't ook niet zitten met al die amateurs daar... Zal niet echt opschieten met hun hulp .. Maar ik denk dat ik later dan maar ga bellen.. Ik weet echt niet wat ik nog kan proberen

Verwijderd

Ja en *** vragen ook nog geld voor hun klote support, want k heb ook niet echt goeie ervaring met de helpdesk.

Maar je kunt misschien bij een electronica winkel een tang lenen. Die moet je ff met een utp kabeltje aan het modem hangen en als het goed is kun je dan netwerk informatie zien. Als het niet zo is moet je die helpdeks is grondig een lesje leren.

• Tony_Montana
Hallo allemaal.. Het is nu gelukt.. Heb net de helpdesk gebeld en ze vertelden mij dat ze waren vergeten mijn modem te activeren... Gelukkig doet alles 't nu... En bedankt allemaal voor jullie reacties!!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Tony_Montana schreef op 27 May 2003 @ 23:15:
Hallo allemaal.. Het is nu gelukt.. Heb net de helpdesk gebeld en ze vertelden mij dat ze waren vergeten mijn modem te activeren... Gelukkig doet alles 't nu... En bedankt allemaal voor jullie reacties!!
DoRRoN schreef op 27 mei 2003 @ 14:29:

* Red heeft dat al vaker gehad.
Wat zei ik :)

Veel plezier met je verbinding

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:45

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 14:48:
Bij mij hadden ze de eerste keer ook niet goed staan, maar normaal controleert de monteur die de kabelmodem installeert de verbinding
Klopt alleen komt er geen monteur meer aan te pas. Tenzij je het echt wil. Maar ja dan betall je wel 99 euro voor die gast. En als je dan pech hebt en je utp is te kort kun je voor 15 euro kabel bij kopen...

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

maontje schreef op 28 May 2003 @ 02:45:
[...]

Klopt alleen komt er geen monteur meer aan te pas. Tenzij je het echt wil. Maar ja dan betall je wel 99 euro voor die gast. En als je dan pech hebt en je utp is te kort kun je voor 15 euro kabel bij kopen...
Bij mij hebben ze da verbinding wel gemaakt. Dus de kabel die binnen komt hebben ze opgesplitst en vervolgens aan het kabelmodem gehangen. Vervolgens hebben ze verbinding getest, eerste keer werkte ie die niet monteur gebeld, bleek dat ze het verkeerde huisnummer hadden laten activeren.

Wat een service he van @home komt wel vaker voor, je bent niet het eerste slachtoffer
Pagina: 1