Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/353_2.jpg

En weer een nieuwe mp3cdspeler die binnenkort verkrijgbaar is bij mp3cdspeler.nl. In het topic over de iMP Slim X 550 werd deze al even genoemd, maar die is ruim 100 euro duurder dus dat is niet zo zinvol vergelijken. Het lijkt mij beter om dit apparaat te vergelijken met bijvoorbeeld de Dioneer DCP 400 die wel in dezelfde prijsklasse zit.

De Cenix heeft enkele voordelen t.o.v. de Dioneer zoals een FM radio en hij is weer een stukje dunner en lichter. Maar van de Dioneer weten we al dat ie goed is door de diverse ervaringstopics en de review op tweakers. Over de Cenix heb ik nog geen reviews kunnen vinden, misschien iemand anders wel?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik dacht dat het wel interessant was, maar blijkbaar niet. ;(

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien moet je ook wat meer info geven...

meer plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.mstation.com.au/image/000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mstation.com.au/image/003.jpg
Cenix NEZZ MP3/CD player is the world Slimmest MP3/CD player , It includes 13.9 mm thin with premium metal case design, Only 145g in weight for the best of portibility. It Plays MP3, WMA, ASF, and standard music CDs, Best Readability (variable CD format available), Packet write available (UDF Format), Convenience user navigation, Worldwide language support, and 960sec Anti Shock. Total 35 hours battery life. Firmware upgradable plus lyric display functions. . .
vergelijking met andere mp3spelers:

Sony D-EJ1000 127.0 (W) X 136.2 (L) X 13.9 (H)
"Cenix" MMP-CD20 130.5 (W) X 135 (L) X 13.9 (H)
IRIVER SLIMX2 130.5(W) X 140(L) X 16.7(H)
IRIVER IMP-350 SLIM X 135 (W) X 145 (L) X 16.7 (H)
DIONEER DCP-450 DION 134 (W) X 143 (L) X 17.7 (H)
PANASONIC SL-J900127 (W) X 126.5 (L) X 14.5 (H)

Verwijderd

Topicstarter
"the world Slimmest" is ie al niet meer, want de Slim X iMP550 van Iriver is 13,7 mm, dus dat scheelt alweer een heel stuk. ;)

Verwijderd

Bloedmooi ding zeg... leuke opvolger voor mijn oude Slim X

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Laat k er verder maar de door de fabrikant gegeven eigenschappen hier neerzetten :P Gelijk ook tussen haakjes de Dioneer-eigenschappen

Beschrijving.

Overzicht

Cenix Nezz MMP-CD20 een nieuwe Koreaanse Ultra Slim MP3 CD speler (13.9mm !) . Europese versie met standaard Sennheiser MX 300 oortelefoon set.

Alle informatie bezoek www.nezz.co.kr of www.cenix.co.kr

Wordt verwacht in voorraad 1ste week juni

Kenmerken o.A:

Geschikt voor 12 en 8CM CD's & CDr(w)
Speelt MP3, WMA en WAV bestanden
Ondersteuning voor Multi session CD's
4 lines grafisch display met verlichting (afstandsbediening)
ID3 tag support ID3 V1, V2 2.0, V2 3.0, V2 4.0
Anti shock voor MP3 480 seconden
Anti shock voor Audio 180 seconden
Bitrate ~8Kbps tot ~320Kbps
Firmware upgradeable
Stereo oortelefoon set Sennheiser MX300 (Dioneer Stereo oortelefoon set)
Voeding 2x Stick batterij (batterijen houder 2x AA batterij)
Batterij speelduur 20 tot 25 uur (met AA batterijen houder tot 32 uur) (Dioneer 13/23)
Afmetingen 130.5mm x 135mm x 13.9mm (Dioneer Afmetingen 134mm x 143mm x 16mm)
Gewicht 145 gram (Dioneer 180)
Kleur Bright Silver (Dioneer Kleur zilvergrijs)
Magnesium en kunststof behuizing (Dioneer Aluminium en kunststof behuizing)
Signal-to-noise > 90DB
Ingebouwde batterijen oplader
FM radio (Dioneer Geen)
8 Equalizer modes + 1 handmatig (Dioneer 6 Equalizer modes + 1 (5-band handmatig))
1 jaar volledige fabrieksgarantie
In de doos

Cenix Nezz MMP-CD20 zilvergrijs
Sennheiser MX300 Stereo oor telefoon (Dioneer Stereo Oor telefoon)
LCD afstandsbediening
Handleiding (Dioneer Geen? :P)
2x 1300Mah NiMh Stick batterijen (Dioneer 2x 1450mAh NiMh Stick batterijen)
Externe batterijen houder
AC adapter 220v

Alleen Dioneer heeft auto-resume bij kenmerken staan en of deze Cenix dat heeft.... lijkt me niet zo moeilijk via firmwareupdate als hij het nog niet heeft :P maar dat zou ik belangrijk vinden. FMtuner hoef ik er niet op. Er kunnen niet voor niets CD's in 8)7. Batterijen zouden veel langer meegaan dan de Dioneer omdanks de lagere capaciteit. Met GPbattereijn zou hij waarschijnlijk nog langer meegaan ;) dat is ook een groot voordeel, nu doe je al evenlang zonder extra batterijhouder als bij Dioneer met batterijhouder. Hij is wel €10 duurder wat het kleinere formaat en langere afspeelduur ruimschoots goedmaken voor de meeste mensen ;) nu wachten tot de eerste tweakers zo'n ding aanschaffen ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:52

Aidix

Geluidspietlut

frim schreef op 30 May 2003 @ 12:34:

vergelijking met andere mp3spelers:

Sony D-EJ1000 127.0 (W) X 136.2 (L) X 13.9 (H)
"Cenix" MMP-CD20 130.5 (W) X 135 (L) X 13.9 (H)
IRIVER SLIMX2 130.5(W) X 140(L) X 16.7(H)
IRIVER IMP-350 SLIM X 135 (W) X 145 (L) X 16.7 (H)
DIONEER DCP-450 DION 134 (W) X 143 (L) X 17.7 (H)
PANASONIC SL-J900127 (W) X 126.5 (L) X 14.5 (H)
Pardon, die sony is geen MP3 speler. duurt 14 uur ofzo om batterij op te laden... :Z En geluid sucks vergeleken met iRiver imp400. Ik heb ze allebei.
Waardeloos ding.

Verwijderd

Topicstarter
Is er al iemand die em gekocht heeft?

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 20:13:
Is er al iemand die em gekocht heeft?
Dunno, maar ik heb wel de concurrent vandaag binnen gekregen de Dioneer. Ik kan niet anders zeggen dat het een top product is. Misschien wel de overweging waard... http://www.dioneer.com/en_product/400_1.asp

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Aidix schreef op 01 juni 2003 @ 10:57:
[...]

Pardon, die sony is geen MP3 speler. duurt 14 uur ofzo om batterij op te laden... :Z En geluid sucks vergeleken met iRiver imp400. Ik heb ze allebei.
Waardeloos ding.
is die sony waardeloos of die Cenix Nezz MMP-CD20 ?

Verwijderd

Dit zijn nog wat features...

Additional Features

1. High Quality Earphone output, 10mW+10mW (16ohm) for high quality audio output

2. Sleep function : Turns off within 30/60/90 mins

3. Auto off time

4. A-B repeating function
5. Tricle charge will start after completed rechargement
6. Volume Backup
7. Resume Function
8. variable replay mode
9. Program function
10. Hold function
11. ID3 Tag
12. Scroll
13. Back litght

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 10:40

Gutteguttegut

CEO of TFD

and 960sec Anti Shock.
Anti shock voor MP3 480 seconden
Anti shock voor Audio 180 seconden
Wat is het nou?
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van deze speler.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Hou er rekening mee als je bij mp3cdspeler.nl besteld en er gaat iets mis, dat ze erg moeilijk doen over de garantie. Ik heb er ervaring mee.

Maar het is wel een vet ding

Verwijderd

Och, dat is niet waar, heb zelf ook garantie bij mp3cdspeler.nl geclaimed, enigste nadeel was dat ze te weinig verzendkosten hadden betaald, maja, daar is nog overheen te komen

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op 18 June 2003 @ 23:50:
[...]

[...]
Wat is het nou?
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van deze speler.
Voor windows media player bestanden WMA is het 960 seconden
Voor MP3 bestanden 480 seconden
Voor gewone audio cd's 180 seconden

Verwijderd

Ik ga em denk ik binnenkort bestellen, heeft iemand er nog iets tegenin te werpen, of een beter suggestie in de zelfde prijsklasse 159 euro dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds geen review kunnen vinden, dus ik weet ook niet hoe ie zal zijn. Maar ik denk niet dat je er een miskoop aan zult hebben. Ik zou zeggen bestel em en schrijf een review voor ons. :)

Verwijderd

ik heb alleen een of andere gebruikerservaring van een belg op een australische site gelezen, in het engels met zoveel taalfouten dat ik niet weet wat ie schreef hij gaf em alleen 10/10 :D

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
vacuumcleaner schreef op 11 June 2003 @ 20:27:
[...]

Dunno, maar ik heb wel de concurrent vandaag binnen gekregen de Dioneer. Ik kan niet anders zeggen dat het een top product is. Misschien wel de overweging waard... http://www.dioneer.com/en_product/400_1.asp
jammer dat de koptelefoon zwartkleurig is..

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

kheb em net besteld :S nou wel zullen zien, ik zal mijn ervaring wel ff posten dan :D, zal wel maandag of dinsdag ofzo binnekomen

Verwijderd

Mooi spelertje die Cenix...

Bij mmport kost de Iriver imp 550 239 euro, das maar 70 euro meer dan de cenix bij mp3spelers inclusief rembours. Ik vond de 70 euro het wel meer waard al is het alleen al voor de levensduur van de batterij (kheb de imp 550 sinds gisteren en hij bevalt erg lekker....)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 01:30 ]

Verwijderd

ik ben heel arm en dit is al een rib uit me lijf :D maar ja als je het kunt betalen dan zou ik het ook doen, maar het lijkt me een goede vervanging, 70 euro is toch weer 150 gulden of meer he ,hhmmmmm ben een beetje conservatief aan het denken, weg met die gulden! maarja ;) :D

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 00:13 ]

• vacuumcleaner
DeXtOuRiuS schreef op 19 June 2003 @ 23:48:
[...]

jammer dat de koptelefoon zwartkleurig is..
Issie niet, iig niet de geleverde versie van mij.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

http://www.w3cube.com/index.php?heading=1&content=0

Ah eindelijk staat er ergens iets over. Er staat dat een een uber geil apparaatje is. Klinkt me als muziek in de oren (omdat ik em besteld heb hij komt morgen denk ik....)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 18:39 ]

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-02 22:37
Ik heb hem ook besteld.
vond iriver te duur en ik gelloof dat deze daarna toch wel meeste waar voor je geld is (als alles stabiel is enz.) zodra ik hem heb ga ik wel ff testen.

Verwijderd

jammer dat je deze niet bij je kan dragen, geen riemclip......... :)

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 04:51:
jammer dat je deze niet bij je kan dragen, geen riemclip......... :)
Hoe nerd wil je overkomen met een discman aan je broek?
sommige Nedelanders....

Verwijderd

Nee je moet hem in je hand houden 8)7 ik weet niet hoe jij je kleed maar ik heb of een blouse of een t shirt over mijn broek heen. Weg speler :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em altijd in mn broek- of jaszak zitten, zo'n clip heb ik nog nooit gebruikt. :)

Verwijderd

Ik heb in de zomer altijd een korte broek aan, draag nooit jasjes in de zomer.....oplossing: broek/riemclip

• vacuumcleaner
Een diskman aan je broek clippen in net zo fout als een buideltasje of een telefoon aan je broek.

Oplossing 1:
Rugtas/schoudertas

Oplossing2 (die gebruik ik)
Geen geluidsapparatuur gebruiken als je loopt, het ziet er niet uit.
Alleen als ik op het strand lig/in het vliegtuig zit.

Maar dit is natuurlijk MHO ;)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Om t nou in een rugtas te doen...... zo'n tasje met een band wat van boven je linkerschouder tot onder je rechterarm doorloopt.... dat vind ik toch wel een stuk fouter staan. Gewoon in je broekzak en klaar.

Maar dit is natuurlijk MHO ;)

Verwijderd

Jaaaaa kheb die ragbak dus binnen :D

Nou eerste impressies dan:

Hij ziet er erg dun uit hmmm hij is dan ook het dunst op de iRiver na. :D Oordopjes zijn sennheiser Mx300 oordopjes zijn niet aan mij besteed dus ff me eigen Sony Mdr-v250 er op aangesloten ;) is sehr gut geluid en goed in te stellen via de equalizer, die handmatige is gewoon alleen treble en bass verandere maarja wel genoeg andere opties. Nou je kunt alles wel instellen wat nodig is, sleep stand, auto off, talen, geluid, allemaal shuffle opties etc etc. Dat kun je wel lezen op die site die ik gaf. Hij is ook vrij snel vind ik. Ik had eerst een samsung MCD-sm85 ? ofzoiets maar iig dat ding moest bij elke map ff lezen enzo en dat is klote, en deze is snel met inlezen (10-15 sec voor een volle bak) en daarna gewoon alles snel. Maarja kweet niet hoe dat bij anderen is. De batterij is ook binnen ongeveer 5 uur opgeladen ofzo. Hij kan ook flink hard zonder te vervormen, maar hij had wel een groot output vermogen had ik ergens gelezen. :D is relaxed en die bas kan je ook gewoon omhoog gooien is erg goed allemaal. De speler is zelf degelijk en stevig, en de deksel zit er voor zo'n dun ding goed op :D. De afstandsbediening gebruik ik alleen er zitten ook een paar knopjes op de zijkant maarja das als je je afstandbediening niet meeneemt bij een audio cd ofzo. Het schermpje is erg helder en is goed verlicht, alles is er op te zien en je ziet 2 liedjes of mappen tegelijk en erboven welke map het is. geen kalchten tot nu toe. Slick ding :D

Verwijderd

Die groene sticker kan er toch wel af he?

Verwijderd

ja natuurlijk :D

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:42

--MeAngry--

aka Qonstrukt

TweakItUp is duidelijk blij met zijn speler :D Nice to c dat ook de goedkopere spelers prima bij kunnen houden. Is het niets (als je daar iets voor voelt) om over een tijdje een wat uitgebreidere (en objectievere ;) ) review oid te schrijven?

Tesla Model Y RWD (2024)

• Jns1986
ik hem ook vandaag binnen gekregen, erg blij mee! eigenlijk weinig toetevoegen aan het verhaal van tweakitup.
op 1 min-puntje na, het apparaat zelf is zeer stevig en degelijk en ook de shock-proof is erg goed, maar de AB is iets minder stevig (nog steeds goed hoor), de knopjes zijn wel erg degelijk.

Verwijderd

klopt, ik vond de ab ook echt beduidend slechter dan de iriver jah. Dat is ook de rede waarom ik ff wat meer wou uitgeven.....

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

tot dat je wat beters gehoord heb ben je blij met wat je hebt

vroeger was iedereen blij met 56k omdat ze niets beters konden krijgen, nu zullen de helft van de mensen er niet meer aan kunnen denken om terug te gaan naar 56k ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Jns1986
Wolfboy schreef op 26 June 2003 @ 03:29:
tot dat je wat beters gehoord heb ben je blij met wat je hebt

vroeger was iedereen blij met 56k omdat ze niets beters konden krijgen, nu zullen de helft van de mensen er niet meer aan kunnen denken om terug te gaan naar 56k ;)
Ben ik met je eens, kan alleen niet zeggen dat ik geen ervaring heb met mp3 spelers en hifi enz.
Dit is echt een hele goede speler, en zeker beter dan iriver 350/400, alleen de 550 is beter, maar die zit ook in een hele andere prijsklasse

Verwijderd

Hmm hele anders prijsklasse, 70 euro duurder... valt best mee

Verwijderd

Topicstarter
159€ tov 239€ is sowieso al een verschil van 80€. Dus de Iriver is 50% duurder dan de Cenix dan heb je het toch echt wel over een hele andere prijsklasse mijns inziens.

(Een auto van 30.000€ is toch ook iets heel anders dan een auto van 20.000€)

Verwijderd

80 euro valt nog mee. Kweenie hoeveel jij verdient :)

Verwijderd

De AB is wel licht, maar zit niet slecht in elkaar ofzo toch/ tenminste dat vind ik, die van mijn MD speler is ook wel wat steviger ofzo, maarja nou niet echt dat ie snle kapot gaat. Ik heb geen zin om een uitgebreidere review te schrijven. Als je vragen hebt stel maar :D.

• Jns1986
zoals ik al zei: de AB is echt niet slecht, hij had iets steviger gemogen that's all.
en wat een discussie -> 159 of 239 ja dat noem ik echt wel een flink prijs verschil.
vind jij dat niet moet je zelf weten maar met inkomsten van een bijbaantje is dat al snel 12 uur werken en dan kijk je er toch net een beetje anders tegenaan.

Deze speler is dus wel gewoon de beste in z'n prijsklasse (imo)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:05

Piggen

Lekker bakkie

Na het zien van dit plaatje vraag ik me af of er in de Nezz niet een iRiver loopwerk zit. Het lijkt zo op elkaar...
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/353_6.jpg

Vraagje aan Nezz-bezitters:
Wat voor tasje zit er bij de Nezz? Op een plaatje bij mp3cdspeler.nl zie ik een of ander etui en dat ziet er IMHO niet uit. Terwijl bij de SlimX wel een hip tasje meegeleverd wordt.

[ Voor 61% gewijzigd door Piggen op 02-07-2003 13:31 ]

Verwijderd

Nog een vraagje voor de trotse bezitters van de Nezz MMP-20:

Is het bekend hoe je de firmware (inmiddels versie 105) moet upgraden, en heb je dit wellicht al gedaan of ben je dit misschien van plan? (remember: if it ain't broken, don't fix it :+ )

Van die Koreaanse instructie's m.b.t. het upgraden wordt ik zelf niet veel wijzer :)

edit:

Ik heb hem besteld

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 13:07 ]

• SanderWit
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zozo deze lijkt idd veel op de dioneer. Ik heb zelf hele goede ervaringen met de dioneer. Ik heb m nu al een tijdje en als ik opnieuw zou moeten kiezen dan kies ik voor de Cenix Nezz MMP-CD20, maar dan alleen vanwege de fm tuner. En niks anders.

[ Voor 140% gewijzigd door SanderWit op 03-07-2003 16:29 ]

Verwijderd

over firmware upgraden: je kunt gewoon de firmware downloaden, deze op een cd-r(w) zetten, en dan update ie automatisch als je em er in doet. Ervaring... sja... ik heb em nu al een tijdje, en alleen maar positief hoor, ik gebruik em veel hoef niet snel op te laden, heb em pas 1x opgeladen tot nu toe. overzichtelijk menu, hijs erg dun, overzichtelijk schermpje op de afstands bediening, geen vervorming ook als je hem erg hard zet, radio is erg relaxed en check http://www.w3cube.com/index.php?heading=1&content=2 voor een review, niets dan psoitiefs. ik zou zeggen doen! het is weer een nieuwere generatie dan die dioneer he :D maarja ik zou het doen. de speler is super stevig, en de afstandsbediening ook maar die is een beetje licht, maar ik heb geen problemen ermee, is juist fijn vind ik, maarja is ook niet van ijzer ofzo. Speler wel titanium deksel of whatever :D. ik zou het dus doen.

• SanderWit
  • Niet online
waar download je die firmware dan? is er ergens een site waar je alle firmware kan downloaden van de meest gangbare spelers? Dit zou wel een goede manier zijn. Of op de site van mp3cdspeler.nl een download pagina maken......toch?

Verwijderd

SanderWit schreef op 03 July 2003 @ 17:04:
waar download je die firmware dan? is er ergens een site waar je alle firmware kan downloaden van de meest gangbare spelers? Dit zou wel een goede manier zijn. Of op de site van mp3cdspeler.nl een download pagina maken......toch?
Hierzo:
http://www.nezz.co.kr/board/firm.html?menu=4

Als je geen Koreaans kunt lezen dan kun je het beste op de URL achter het knopje bekijken, daar kun je meestal nog wel iets uithalen :)

• SanderWit
  • Niet online
hmmmzzz, ik denk dat ze binnenkort die site maar "ff" moeten vertalen naar t engels, je kan zo ook niet zien wat er veranderd is in een versie.......:(.....of wel?

Verwijderd

Ik heb hem nu ook _/-\o_

Ben nu bezig met opladen van de batterijen, dus als dat klaar is dan ga ik hem uitgebreid testen (als ik zolang kan wachten) :)

• SanderWit
  • Niet online
enne........die firmware....moet je die net als bij de dioneer op cd zetten en dan laten lezen in de speler? Want ik zie op http://www.cenix.co.kr/en...oard_no=52&board_count=43 dat je iets met een USB kabel moet doen?!?!?! vaag....

• Jns1986
Vandaag maar is firmware upgrade geprobeert... maar al 2 cdtjes verspilt, hij blijft maar "no disc" zeggen. FF handleiding erbij gepakt, maar daar staat ook verder niets over: hoe up-te-graden? heeft iemand het al voorelkaar gekregen..?

Verwijderd

Skankingrudi schreef op 06 July 2003 @ 00:57:
Vandaag maar is firmware upgrade geprobeert... maar al 2 cdtjes verspilt, hij blijft maar "no disc" zeggen. FF handleiding erbij gepakt, maar daar staat ook verder niets over: hoe up-te-graden? heeft iemand het al voorelkaar gekregen..?
Ik heb het ook geprobeerd (met een RW, zoals ook in het bijgeleverde boekje op pagina 34 staat) en hij zegt ook constant NO DISC.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 21:37:
80 euro valt nog mee. Kweenie hoeveel jij verdient :)
Valt mee? Het is gewoon veel meer dan de Cenix. Als je kon kiezen uit 2 soorten snoep, de ene is €1 voor een zak met 10 stuks en de andere is €10 voor een zak met 10 stuks. De snoepjes van €10 zijn een klein beetje lekkerder dan die van €1. Welke zou jij dan kopen?

Imo is t prijsverschil zodanig dat t de meerprijs niet waard is voor vele ;)

Jij koopt je PCspullen liever bij een zaak met een vriendelijke mevrouw achter de toonbank dan bij een zaak met een sjacherijnige man die de spullen verkoopt als je slechts 50% meer hoeft te betalen voor dezelfde artikelen als bij de man? :P

(je begrijpt wel wat ik bedoel, waarom meer uitgeven als t voor veel minder ook kan?)

• thebill
  • Laatst online: 01-04-2024
Drietal vragen aan de bezitters van het apparaat!

1. Gaat het achtergrondlicht van het LCDscherm van de afstandsbediening automatisch uit? Of kun je het in ieder geval wél uit zetten?
Als ik 'm naast me in bed bijvoorbeeld heb liggen, dan is zo'n fel licht erg irritant...

2. Zit er een uitgang in/op/aan (?) waarmee je de mp3cdspeler kan aansluiten aan een hifi-set (met zo'n draadje dat aan de ene kant één stekkertje heeft die in de mp3cdspeler gaat, en aan de andere kant twee van die rood en witte stekkertjes heeft die achterin je hifi-audio-set gaan)?

3. Hoe is de kwaliteit van de meegeleverde 'oordopjes'? Is die onder de maat;[i]voldoende[i/]; ruim voldoende; goed! of niks op aan te merken!. En hoe liggen ze in het oor?

Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door thebill op 06-07-2003 22:29 ]

Verwijderd

thebill schreef op 06 July 2003 @ 22:17:
Drietal vragen aan de bezitters van het apparaat!

1. Gaat het achtergrondlicht van het LCDscherm van de afstandsbediening automatisch uit? Of kun je het in ieder geval wél uit zetten?
Als ik 'm naast me in bed bijvoorbeeld heb liggen, dan is zo'n fel licht erg irritant...

Je kunt de backlight instellen op 3 standen:
-uit na 5 seconden
-uit na 10 seconden
-altijd aan indien werkend op netvoeding (indien op batterijen dan gaat tie na 5 sec. automatisch uit)

2. Zit er een uitgang in/op/aan (?) waarmee je de mp3cdspeler kan aansluiten aan een hifi-set (met zo'n draadje dat aan de ene kant één stekkertje heeft die in de mp3cdspeler gaat, en aan de andere kant twee van die rood en witte stekkertjes heeft die achterin je hifi-audio-set gaan)?

Er zit gewoon een analoge audio uitgang op (dus geen digitale). Wat je nodig hebt om de speler op een hifi-set aan te sluiten is een (mini-)jack naar tulip kabeltje. Deze wordt bij mp3cdspeler.nl ook verkocht voor 4 euro. (kijk hier)

3. Hoe is de kwaliteit van de meegeleverde 'oordopjes'? Is die onder de maat;[i]voldoende[i/]; ruim voldoende; goed! of niks op aan te merken!. En hoe liggen ze in het oor?

Ik heb er niets op aan te merken. Muziek wordt imho helder afgespeeld, maar dat hangt natuurlijk ook van de kwaliteit van het af te spelen mediabestand af.

Alvast bedankt!
Graag gedaan :)

• thebill
Bedankt!
Nog even ter verduidelijking: er zit dus naast een gewone oortelefoon-uitgang ook nog een uitgang (wat jij noemde: analoog) waar zo'n Line out Kabel RCA in kan?

Zijn de oordopjes/oortelefoontjes (hoe noem je die dingen nou?) in-ear? Is het handig om nog de set Sennheiser MX400 (http://mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=297) erbij te kopen? Die kan je toch ook aan je afstandbediening aansluiten?

Nogmaals alvast bedankt!

[ Voor 34% gewijzigd door thebill op 07-07-2003 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten al Sennheiser MX300 bij dus de meerwaarde van de MX400 is niet zo groot.

Verwijderd

thebill schreef op 07 juli 2003 @ 14:57:

[...]

Nog even ter verduidelijking: er zit dus naast een gewone oortelefoon-uitgang ook nog een uitgang (wat jij noemde: analoog) waar zo'n Line out Kabel RCA in kan?

[..]
Yep, er zit een analoge uitgang op zowel de afstandsbediening als de speler zelf. Beide zijn het mini-jack aansluitingen, en daar kan die kabel waar ik het over had dus op aangesloten worden, net als de oortelefoontjes.

Er is echter wel een verschil tussen beide aansluitingen: de aansluiting op de speler is bedoeld voor verbinding met externe apparatuur als een versterker. Als je het volume wijzigt zal dat geen invloed hebben op wat er 'uit deze aansluiting komt', maar de equalizer settings hebben *wel* effect op deze aansluiting.

De aansluiting op de afstandsbediening is bedoelt voor oortelefoontjes ed. en als je het volume of de equalizer wijzigt zal dit beiden invloed hebben op wat er op deze uitgang komt te staan. Je kunt hier wel een versterker op aansluiten, maar als je dan het volume te hard zet dan kan het geluid gaan vervormen.

• Jns1986
Verwijderd schreef op 06 juli 2003 @ 19:36:
[...]

Ik heb het ook geprobeerd (met een RW, zoals ook in het bijgeleverde boekje op pagina 34 staat) en hij zegt ook constant NO DISC.
Idd Heel raar! Ik hoop toch dat die site een keer vertaald gaat worden/ of dat iemand anders weet hoe het WÉL moet

• SanderWit
  • Niet online
idd, bij dioneer was de site ook niet erg up-2-date, maar nadat iemand van hier contact had opgenomen met iemand van mp3cdspeler.nl, waarna deze persoon vervolgens met de dioneer-verkoper contact had gehad, werd de site -een beetje- duidelijker. (snappuh?) Dus misschien moet iemand hier hetzelfde doen ???!!!

Of misschien weten de mensen van mp3cdspeler.nl wel hoe het moet, ik zou ze ff emailen, ze reageren altijd wel snel. Aangezien ik de speler zelf niet heb, lijkt het mij handiger dat iemand anders hiero dit doet. Laterzzzz

Verwijderd

SanderWit schreef op 07 July 2003 @ 19:45:
idd, bij dioneer was de site ook niet erg up-2-date, maar nadat iemand van hier contact had opgenomen met iemand van mp3cdspeler.nl, waarna deze persoon vervolgens met de dioneer-verkoper contact had gehad, werd de site -een beetje- duidelijker. (snappuh?) Dus misschien moet iemand hier hetzelfde doen ???!!!

Of misschien weten de mensen van mp3cdspeler.nl wel hoe het moet, ik zou ze ff emailen, ze reageren altijd wel snel. Aangezien ik de speler zelf niet heb, lijkt het mij handiger dat iemand anders hiero dit doet. Laterzzzz
Ik heb even gemaild over een probleem met de car power cable (even terzijde), en heb meteen verteld van het firmware probleem met de Cenix Nezz.
Inmiddels wel een mailtje terug gehad, maar er werd niets gezegd over de firmware upgrade.

edit:

De leverancier is gemaild, en zodra ze antwoord geven krijg ik vervolgens weer een mailtje van ze.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 10:16 . Reden: nieuwe info ]

• thebill
Ik heb het apparaatje nu ook. Ben er erg enthousiast over! Geluid is goed, jammer genoeg geen 'échte' in-ear oortelefoontjes, waarop ik gehoopt had (van die oortelefoontjes die speciaal naar de binnenkant van je hoor gevorm zijn). Maar ze zitten wel goed, en ove rhet geluid ben ik ook tevreden.

Maar nu rest mij nóg één vraag:

Is het slecht voor de batterijen (die speciale, platte die in het apparaatje moeten) als ik ze opnieuw oplaad, als ze nog niet helemaal leeg gebruikt zijn? Ik bedoel: als ik ze bijvoorbeeld drie uur gebruikt heb, en ze zijn dus nog lang niet leeg, is het dan slecht voor de batterijen om ze dan al weer op te laden?

Nogmaals alvast hartelijk dank!

• SanderWit
  • Niet online
deze batterijen gaan ook in de dioneer, en zo ver ik weet is het niet echt slecht voor de batterijen, maar op de lange duur verkort het wel de levensduur van de batterijen. Volgens mij kan je het het best vergelijken met je mobiel, als je deze elke dag oplaadt dan zal die binnen een paar maanden aan het eind van elke dag ook leeg zijn. Dit is trouwens wel mijn ervaring........Ik denk dus dat het het beste is om ze eerst totaal leeg te spelen, en daarna maximaal op te laden, je hebt altijd nog je "extra power supply" van 2 penlites.....

PS Maar ik ben geen expert hoor......

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

mpmad schreef op 01 juli 2003 @ 23:06:
Na het zien van dit plaatje vraag ik me af of er in de Nezz niet een iRiver loopwerk zit. Het lijkt zo op elkaar...
[afbeelding]

Vraagje aan Nezz-bezitters:
Wat voor tasje zit er bij de Nezz? Op een plaatje bij mp3cdspeler.nl zie ik een of ander etui en dat ziet er IMHO niet uit. Terwijl bij de SlimX wel een hip tasje meegeleverd wordt.
Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me logisch dat het tasje op het plaatje ook het tasje is dat je er bij krijgt.

• thebill
Het tasje wat bij de Nezz speler zit is niets bijzonders. Een zwart vierkant stoffig ding met een touwtje aan de bovenkant dat je aan kan trekken waardoor de opening daar kleiner wordt. Ik ga 'm niet gebruiken, tenminste: ik vind 'm daar niet handig genoeg voor. Je kan het hoesje gebruiken als krassen-bescherming als je 'm bijvoorbeeld meeneemt in je koffer op reis ofzo. Maar aan je broek kan je 'm niet maken (mocht je dat willen).

Kortom: Door Cenix is er niet geïnvesteerd in het tasje dat erbij zit. Dat zal je zelf nog moeten doen. Het is m.i. een onhandig lelijk ding.

Ik ben echter wel erg te spreken over het apparaatje zelf! Erg plat, erg mooi en geweldig geluid (wat natuurlijk ook ligt aan de kwaliteit wma/mp3 die je erin stopt). De ontvangst van de fm-radio die erin zit is overigens ook erg helder!

En ik merk nu dat ik toch een soort recensie (of hoe noem je dat tegenwoordig?) aan het schrijven ben, dus dan ga ik maar even door:

Uiterlijk: :P 8)
Stevigheid: |:( (dat hoofdje moet de Cenix Nezz zijn, tegen de muur zal je 'm denk ik kunnen gooien en hij zal het nog steeds doen! Hij voelt erg stevig aan!)
Mee geleverde oordopjes: :O (Dat wil zeggen: goed om mee in slaap te vallen, maar om echt 'intensief' muziek te luisteren raad ik het setje Senheizer LX 400 aan, die heb ik er bij gekocht.)
Geluidskwaliteit: Niks over te klagen! Geen piepjes of andere storende dingen tussen de muziek door, zoals ik wel had bij de eerste mp3cdspeler: Lenoxx.
Anti-shock: :P Niks op aan te merken, tot dusver. Ik heb een tijdje staan schudden met dat ding en niks ervan gevoeld. In de auto heb ik 'm overigens nog niet getest...
gebruiksvriendelijkheid :) Oké! Overzichtelijk en niet moeilijk te bedienen. Ook de equalizer is goed te bedienen met behulp van de afstandbediening.
FM-radio: :9 Helder en goed geluid. Automatische scan erop, dat'ie zenders vanzelf instelt. Enige nadeel: geen RDS.
Meegeleverde tasje: :r Niks aan.
Batterijen oplader: :Z Duurt wat lang (5 a 6 uur). Maar wel goed.
Equalizer: Geen :> maar wel :*) . Het verschil tussen sommige instellingen (jazz, rock, classic, dance, flat uit m'n hoofd, er zijn er totaal 9) is nihiel maar bij sommige goed te horen.

Over het algemeen ben ik dus heel positief over dit nieuwe apparaatje:
Een blits apparaatje met goed geluid. Erg compact en heldere fm-radio!

Ik weet niet of je aan bovenstaande iets hebt, omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb (behalve mijn oude Lenoxx mp3cdspeler). Als je wil dat ik 'm vergelijk met de andere mp3cdspelers, stuur ze dan even naar mij op. Mail even voor m'n adres ;)

Als je nog vragen hebt: post ze VANDAAG nog als je wil dat ik je antwoord. Morgen ga ik nl. op vakantie!

[ Voor 4% gewijzigd door thebill op 11-07-2003 12:33 ]

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Jammer, ik had graag gezien dat ze er zoiets bij hadden gedaan, zou toch een stuk mooier zijn geweest. Maar goed, het is maar een tasje. Hij kost tenslotte 70 euro minder dan de IMP 550 :9

• thebill
mpmad schreef op 11 July 2003 @ 12:48:
Jammer, ik had graag gezien dat ze er zoiets bij hadden gedaan, zou toch een stuk mooier zijn geweest. Maar goed, het is maar een tasje. Hij kost tenslotte 70 euro minder dan de IMP 550 :9
maar wat heb je er aan?
Gebruik je zo'n ding? En hoe dan? En waarom zou je het wél gebruiken en niet-niet?

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Gewoon, dan is je speler toch wat beter beschermd

Verwijderd

Ik heb het apparaat sinds twee dagen in huis en ben prima te spreken over het apparaat. :P Prima geluid en het voelt allemaal degelijk aan.

Wat dan wel weer behoorlijk jammer is is het missen van een setje oordopjes. |:( Die zaten er niet bij. Zouden er wel bij moeten zitten, maar niet bij die van mij. ik heb ze inmiddels al een mail gestuurd, maar wacht nog op antwoord. :+

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Hoe zit het met het upgraden van de firmware? Is het nog niemand gelukt?

Verwijderd

Ik heb gisteren contact gehad met de mensen achter mp3cdspeler.nl. De oordopjes worden vandaag kosteloos opgestuurd. Was een foutje bedankt van hun kant. Ze moeten deze namelijk bij iedere bestelling apart erbij doen. Waren ze vergeten bij mij... 8)7

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

In de specificaties van deze speler staat dat hij (zij?) 20-25 uur met z'n accu's doet. Heeft iemand hier al enig idee of dit klopt met de werkelijkheid? Van andere spelers heb ik namelijk gehoord dat deze 15 uur beloven, maar in werkelijkheid ze maar 8 uur kunnen afspeleren, en dan vind ik het toch niet echt aantrekkelijk meer, vooral niet als je ook nog eens accu's gebruikt, dan wil ik er lang mee kunnen doen.

Ceci n'est pas une signature!

• SanderWit
  • Niet online
FF over dat upgraden:

op pagina 34 staat bij punt 3.3:

Upgrade will not be possible with the adaptor power and there will be NO DISC message appear in the LCD window

Duz: hebben jullie misschien de adaptor aangesloten? Dit moet je dus niet doen.

!!!!!!!!!/ONtopic:!!!!!!!! Ik heb een (voor mij behoorlijk belangrijk) minpunt t.o.v. de Dioneer: De Cenix Nezz MMP-CD20 kan NIET afspelen terwijl hij aan het opladen is, dus met een aangesloten adaptor. Dit vind ik nogal een minpunt omdat ik mijn dioneer vaak en langdurig aansluit op mn stereo mbv line-out, zo kon ik leker muziek luisteren terwijl die aan het opladen was.

Laterzzz

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

WTF :?. Is dat echt waar, Nezz-bezitters? Zou idd een flink minpunt zijn :'(
Zijn er trouwens grote (technische) verschillen tussen de Nezz en de SlimX 550? Ik twijfel namelijk tussen deze 2 (mijn voorkeur gaat uit naar de Nezz, maar bij een grote financiele meevallen kan het ook de SlimX worden ;)).

• SanderWit
  • Niet online
En inderdaad, de clip van de afstandsbediening is minder degelijk dan die van de dioneer. Die van de dioneer heeft veel meer "terugslagkracht" |:( waardoor deze op vrijwel alle oppervlakken goed blijft zitten.

Ook is de clip van de dioneer in de breedte geplaatst, dus haaks op de richting vd kabel, wat ik veel handiger vind. En die van de cenix is zeg maar in gelijke richting van de kabelgeplaatst.

Tevens kan je het uiterlijk van het display vd Cenix Nezz niet veranderen, en heb je bij de dioneer keuzes uit een aantal opties, zoals het tonen van map en file, aleen file en volgende track, alleen tonen van de grafische geluidseffecten(die heenenweer gaande balkjes)

En weer één: bij de dioneer kan je het LCD instellen zodat deze altijd oplicht, en bij de cenix is het max 10 seconden, of altijd aan tijdens het laden(waar je volgens mij niets aan hebt omdat je dan toch niet kan afspelen, zie mn vorige reply)

Zo, ik kom hier denk ik nog wel vaker, kom nu maar op met kritiek van mijn bevindingen, nezz bezitters! })
Als jullie je afvragen waarom ik deze twee nou zo goed kan vergelijken; een vriend van me heeft hem gekocht 8)

[ Voor 6% gewijzigd door SanderWit op 17-07-2003 12:09 ]

Verwijderd

SanderWit schreef op 16 July 2003 @ 13:27:
FF over dat upgraden:

Upgrade will not be possible with the adaptor power and there will be NO DISC message appear in the LCD window

!!!!!!!!!/ONtopic:!!!!!!!! Ik heb een (voor mij behoorlijk belangrijk) minpunt t.o.v. de Dioneer: De Cenix Nezz MMP-CD20 kan NIET afspelen terwijl hij aan het opladen is, dus met een aangesloten adaptor. Dit vind ik nogal een minpunt omdat ik mijn dioneer vaak en langdurig aansluit op mn stereo mbv line-out, zo kon ik leker muziek luisteren terwijl die aan het opladen was.

Laterzzz
Zoals ik al in een voorgaande post heb aangegeven heb ik het flashen gedaan volgens de instructie's in het boekje op bladzijde 34, en daar stond netjes in dat je zonder adapter en met niet-lege batterijen moet flashen. Toch krijg ik dan nog steeds de NO DISC error.

Verwijderd

mpmad schreef op 16 juli 2003 @ 13:33:
WTF :?. Is dat echt waar, Nezz-bezitters?
Het is echt waar, alhoewel ik me er zelf niet aan stoor :)

Wat ik wel irritant vind is dat de speler uitschakelt als je het plugje van de adapter eruit haalt of er weer in stopt. Omdat je de speler niet netjes uitgezet hebt onthoudt hij dan ook niet waar hij voor het laatst was met afspelen ('resume' functie).

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Dan post ik mijn vraag gewoon nu nog een keer, aangezien het vandaag hier weer een beetje actief was: Hoe lang doet de Nezz met zijn setje accu's? De beloofde 20-25 uur? Dat zou ik een erg positief punt vinden.

Ceci n'est pas une signature!

• SanderWit
  • Niet online
dat zou ik nog niet kunnen vertellen, aangezien mijn testspeler nog maar ± 6 uur in gebruik is. Het LCD sherm geeft nog wel aan dat de batterijen helemaal vol zijn.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:42

--MeAngry--

aka Qonstrukt

SanderWit schreef op 16 July 2003 @ 13:27:
FF over dat upgraden:

Laterzzz
mpmad schreef op 16 July 2003 @ 13:33:
WTF :?. Is dat echt waar, Nezz-bezitters? Zou idd een flink minpunt zijn :'(
Zijn er trouwens grote (technische) verschillen tussen de Nezz en de SlimX 550? Ik twijfel namelijk tussen deze 2 (mijn voorkeur gaat uit naar de Nezz, maar bij een grote financiele meevallen kan het ook de SlimX worden ;)).
Nogal wat minpuntjes qua adaptergebruik dan, ik kan iig zeggen dat de iRiver wel gewoon met adapter speelt en een firmware upgrade wordt aanbevolen te doen met de adapter erin in het geval van bijna lege batterijen ofcourse. Qua batterijduur zal het verschil tussen beide speler op alleen de sticks maar klein zijn denk ik.
Verders heeft de SlimX gewoon meer opties en functies (denk aan backlight dat oneindig aan kan blijven), maar de meerderheid van die functies bieden niet echt veel meerwaarde.
En dan heb je natuurlijk nog dat tasje ;)

[ Voor 24% gewijzigd door --MeAngry-- op 18-07-2003 10:06 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• SanderWit
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 16:29:
[...]

Wat ik wel irritant vind is dat de speler uitschakelt als je het plugje van de adapter eruit haalt of er weer in stopt. Omdat je de speler niet netjes uitgezet hebt onthoudt hij dan ook niet waar hij voor het laatst was met afspelen ('resume' functie).
Dan zet je hem toch eerst netjes uit? Je hoeft alleen maar op een knopje te drukken..... ;)

Verwijderd

SanderWit schreef op 18 July 2003 @ 16:41:
[...]

Dan zet je hem toch eerst netjes uit? Je hoeft alleen maar op een knopje te drukken..... ;)
Denk daar maar eens aan als je de contactsleutel van de auto omdraait :P
(Ik heb de mp3speler via een car power cable aangesloten op de sigaretten-
aansteker van de auto, en de stroom knalt daar af als je de contactsleutel
twee standjes naar links draait :( )

Verwijderd

Hold the phone; nog even voor alle duidelijkheid... Kan ik die Nexx nu wel of niet rechtstreeks op de 220v aansluiten en dan naar muziek luisteren?? Naar wat ik ervan begrijp kun je hem alleen maar on battery power gebruiken en niet via de adapter klopt dat?????

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-01 11:24
thebill schreef op 11 July 2003 @ 12:58:
[...]

maar wat heb je er aan?
Gebruik je zo'n ding? En hoe dan? En waarom zou je het wél gebruiken en niet-niet?
IK, toevallig, ik gebruik het tasje van mijn IMP550 redelijk vaak, met mountainbiken/urban assaulten, en dan is een stevig hoesje voor aan je riem geen overbodige luxe! In je broekzak zit dat niet lekker, en een rugzak is ook niet prettig met mtb'en :)

Verwijderd

Ik heb hem ook sinds een week.
Ben er tevreden over, alleen snap ik 1 ding niet.

Als ik livesets wil afspelen van 140 mb en 160 mb, kapt ie ermee bij respectievelijk 10 en 25 min. Terwijl andere livesets van die grootte wel worden afgespeeld :/

Hebben meer mensen met de Cenix dit probleem?

Verwijderd

Wat is jullie koopadvies: de IMP 550, de DCP 400 (dioneer) of de Cenix Nezz.... even ervan uitgaande dat het prijsverschil niet het meest belangrijkste argument zou zijn....

Graag advies!!

Verwijderd

De Iriver, ik heb hem zelf ook. Een vriend van mij heeft de Nezz en is er erg blij mee. Maar als het geld er niet toe doet zou ik zeker de Iriver kopen hij is in de meeste dingen beter en ik vindt hem persoonlijk ook mooier vooral die afstandsbediening is super mooi. check hier maar voor filmpjes van de zwarte : http://babelfish.altavist...4%26strque%3D%26field%3D1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 11:42:
Hold the phone; nog even voor alle duidelijkheid... Kan ik die Nexx nu wel of niet rechtstreeks op de 220v aansluiten en dan naar muziek luisteren?? Naar wat ik ervan begrijp kun je hem alleen maar on battery power gebruiken en niet via de adapter klopt dat?????
Rechtstreeks op 220V (230 toch?) aansluiten lijkt me geen goed idee, daar gaat tie vast en zeker stuk van :P

Wat je wel kunt doen is de Nezz op de adapter aansluiten en zonder battery power afspelen. Afspelen vanaf batterijen kan uiteraard ook, maar is dus niet noodzakelijk. Het probleem wat hiervoor genoemd is is dat opladen & afspelen niet tegelijk gaat.

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ik speurde net de (Koreaanse) Nezz site een beetje af en toen kwam ik deze tegen

Afbeeldingslocatie: http://www.nezz.co.kr/images/gallery_2b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nezz.co.kr/images/gallery_3b.jpg

Ziet er best aardig uit, vind ik. Alleen jammer dat ze 'vergeten' zijn de onderkant, afstandbediening en hoofdtelefoon ook te kleuren :+

Edit: Ik kwam ook een firmware upgrade (van 23 juli) tegen op de Engelse Nezz site
http://www.cenix.co.kr/en...oard_no=56&board_count=40

[ Voor 26% gewijzigd door Piggen op 27-07-2003 17:38 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
vehpol schreef op 18 July 2003 @ 00:48:
Dan post ik mijn vraag gewoon nu nog een keer, aangezien het vandaag hier weer een beetje actief was: Hoe lang doet de Nezz met zijn setje accu's? De beloofde 20-25 uur? Dat zou ik een erg positief punt vinden.
1. Dit vraag ik me dus ook af, ik wil dit apparaat misschien ook aanschaffen mits de batterijen werkelijk zo lang meegaan.. ?! :? anders niet!

2. De oordopjes, krijg je nou deze erbij zoals op deze foto en ook nog een setje Sennheisers? 2 paar dus? of toch 1 paar, ik snap er niets van. :? houden ze dan de orginele dopjes achter bij Holland Global ofzo :?

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/353_1.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door xabre16v op 27-07-2003 23:05 ]

• xabre16v
  • Niet online
Ik snap er geen zak van, als ik kijk op die Koreaanse site zie ik dat je dit er allemaal bij krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.nezz.co.kr/images/cd20_arrange.gif

en op de site van Mp3cdspeler.nl staat dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/353_5.jpg

hier zitten de orginele oordopjes er niet bij en ook 1 tasje ontbreekt :? :{

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Standaard worden er gewoon Sennheiser MX300 dopjes meegelever, niks achtergehouden (hoe kom je erbij, de dopjesmaffia 8)7)
Over die batterijen: Ik las ergens in het SlimX topic dat je die speeltijden alleen haalt als je mp3cd's gebruikt, niet met gewone (legale) cd's

Het lijkt er idd op dat de Koreanen wat meer bij hun Nezz krijgen. Niet echt iets om wakker van te liggen (hoewel ik ook wel graag een fatsoenlijk tasje had gezien ipv dat prul)

• xabre16v
  • Niet online
Ok, dank je wel maar die Sennheiser MX300 zitten dus gewoon standaard in de doos.

Goed, ik heb 'm zojuist besteld.. volgens de site moet ik 'm in 2 dagen krijgen, woensdag dus, jullie zullen nog van me horen.

Ik moet nog ergens een setje GP gum-pack 1450mAh batterijen zien te scoren, toch weer net iets meer dan die standaard 1300mAh. Iemand tips? Bij de lokale electroboer vind ik alleen maar 1400mAh versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.gpbatteries.com.hk/consumer/battery_photo/GP14M145

[ Voor 59% gewijzigd door xabre16v op 29-07-2003 00:04 ]

Verwijderd

wil geen reclame maken maar bij aldi krijg je binnenkort voor 2.70 een mooi setje, zou ik wel overwegen al ik jouw was.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_31/OFF13.HTM

+ lader voor 6 eurootjes:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_31/OFF07.HTM

ben je weer klaar. hopelijk.

• Hillie
  • Laatst online: 20:59

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verschil in levensduur van de batterijen tussen de Cenix en de iRiver komt m.i. door de redelijk enorme buffer van 15 minuten die in de iRiver zit. Als je dan lekker playlistjes afspeelt (waardoor de speler dus alles aan de hand van de lijst kan bufferen), dan is het zo af en toe es opspinnen en daarna gaan met die banaan.

Persoonlijk spreekt die grotere buffer me wel aan (mede omdat ik ook nogal eens onderweg wil zijn en er dus wat beweging kan zijn), maar of het 70 euro extra waard is, dat is een afweging voor jezelf.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1 2 Laatste