[NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.112 views sinds 30-01-2008

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Dimmu schreef op 17 September 2003 @ 10:30:
Ok, me eerste dvd gebrand met een Philips DVDr+ 2.4x met de nec1300a:
[afbeelding]

Zoals dit grafiekje laat zien (als ik het goed begrijp) is de dvd goed gelukt.
Het probleem is alleen dat als ik me dvdr in me dvdspeler van Liteon stop (in de pc), en de dvd(film) afspeel, en wil skippen, dat powerdvd zegt dat de dvd beschadigd is.
Zou het nou kunnen liggen aan de ifo file, of is het idd de dvdr die verrot is :?
Gebrand met Nero? Ik had hetzelfde probleem :( Maar toen ik een image had gemaakt en die gefikt had met DVDDecrypter werkte het allemaal wel OK :?

webOS all the way!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Heeft iemand toevallig de laatste firmware voor de ND1100A? Ik gebruik nu de V1.A0. Geen enkele site met firmwares lijkt het te doen! |:(

http://herrie.rpc1.org/ (jaja, Hermanvh)
http://www.firmware-flash.com/
http://etna.rpc1.org/

Allemaal down :(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Heb zelf vandaag ook een NEC1300A gekocht. Maar het gaat een beetje vaag.

Na het inbouwen probeerde ik een DVD-R te branden (van Princo, ja ik heb de verhalen gelezen :/ ) met Nero 6, die bleef na het cachen hangen, geen foutmelding, en ik kon met ctrl+alt+del het ook niet killen, werkte niet. Vervolgens gereboot en een CDRW geprobeerd, werkte prima. Toen nog eens geprobeerd op 2x, en nog eens met een andere DVD van de spindel. ook niet.
Toen maar eens gaan zoeken hier, maar die site met firmware blijken allemaal down. 1.06 staat er nu op, zat er standaard bij. Op de NEC site staat 1.07, die geprobeerd, maar die houd er bij ongeveer 20% mee op. Maar hij doet het nu nog wel. Onder DOS 1.06 er nog eens opnieuw opzetten voor het geval dat. Maar hij skipped het gewoon, begint niet eens.

Tot nu toe is DVD's branden nog niet gelukt, maar CDRW lukt wel. Ik kan er geen verklaring voor vinden, als de DVD's van slechte kwaliteit zijn dan zou Nero toch wel een error MSG geven, en flashen gewoon werken. Heb alleen de gehackte firmware nog niet kunnen proberen

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 22:48:
Heb zelf vandaag ook een NEC1300A gekocht. Maar het gaat een beetje vaag.

Na het inbouwen probeerde ik een DVD-R te branden (van Princo, ja ik heb de verhalen gelezen :/ ) met Nero 6, die bleef na het cachen hangen, geen foutmelding, en ik kon met ctrl+alt+del het ook niet killen, werkte niet. Vervolgens gereboot en een CDRW geprobeerd, werkte prima. Toen nog eens geprobeerd op 2x, en nog eens met een andere DVD van de spindel. ook niet.
Toen maar eens gaan zoeken hier, maar die site met firmware blijken allemaal down. 1.06 staat er nu op, zat er standaard bij. Op de NEC site staat 1.07, die geprobeerd, maar die houd er bij ongeveer 20% mee op. Maar hij doet het nu nog wel. Onder DOS 1.06 er nog eens opnieuw opzetten voor het geval dat. Maar hij skipped het gewoon, begint niet eens.

Tot nu toe is DVD's branden nog niet gelukt, maar CDRW lukt wel. Ik kan er geen verklaring voor vinden, als de DVD's van slechte kwaliteit zijn dan zou Nero toch wel een error MSG geven, en flashen gewoon werken. Heb alleen de gehackte firmware nog niet kunnen proberen
flash ff de 107v2 van Hermanvh erop. Volgens mij verhelpt dat al ontzettend veel. Suc6

Verwijderd

patryk schreef op 17 september 2003 @ 22:57:
[...]

flash ff de 107v2 van Hermanvh erop. Volgens mij verhelpt dat al ontzettend veel. Suc6
ik wil het wel proberen, maar zijn site is down :/

• Hermanvh

Hermanvh

Smarron schreef op 17 September 2003 @ 22:31:
Heeft iemand toevallig de laatste firmware voor de ND1100A? Ik gebruik nu de V1.A0. Geen enkele site met firmwares lijkt het te doen! |:(

http://herrie.rpc1.org/ (jaja, Hermanvh)
http://www.firmware-flash.com/
http://etna.rpc1.org/

Allemaal down :(
Ik zag het ook al :( Ik denk dat ze met server upgrade bezig zijn... Dat zou ergens gebeuren binnenkort.... Of misschien andere probs... Duurt in ieder geval wel erg lang atm :( Al sinds begin v/d middag plat :(

webOS all the way!

Verwijderd

zou je hem anders misschien kunnen uppen naar mijn ftp? ftp://EDIT, pc is uit :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 00:15 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Misschien kan de TS-er even zijn openingspost updaten met bijvoorbeeld alle recente firmwares voor de 1100 en 1300. Zou een hoop ergernis schelen en het is wat overzichtelijker.

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:47
Ik heb een partij Princo DVD-R 4 speed dvd's gekocht en heb heel veel problemen gehad: of het branden op 4 speed duurde 30 minuten wat betekend dat hij maar op 2 speed brand., of dvd's zijn na 4 GB niet meer leesbaar. Heb sindskort firmware 105v8 autoreset erop staan en kan (tot nu toe) zonder problemen de dvd's op echte 4 speed branden en dvd's zijn getest met Nero cd-speed en gaven geen problemen.

Hier is een screenshot van Nero cd-speed:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/andres.rutten/Nero-cd-speed-Princo-4speed.gif

Misschien kan iemand deze firmware ook eens proberen en laten weten of het bij jullie ook goed gaat ?
Deze firmware kan gedownload worden van http://herrie.rpc1.org/. Of gebruik onderstaande link. Hier kunnen jullie de iso van bootcd met firmware 105v8 van Hermanvh downloaden met de volgende versies: normal, autoreset, rpc free.

Link: http://members.home.nl/andres.rutten/necv8bcd.rar

p.s. hoe kan ik plaatjes direct in het bericht plaatsen ? Is reeds aangepast door hulp van Herman. _/-\o_
Bedankt.
Andres

[ Voor 14% gewijzigd door arutten op 19-09-2003 00:59 ]

=Specs=

• Hermanvh

Hermanvh

arutten schreef op 18 September 2003 @ 00:29:
Ik heb een partij Princo DVD-R 4 speed dvd's gekocht en heb heel veel problemen gehad: of het branden op 4 speed duurde 30 minuten wat betekend dat hij maar op 2 speed brand., of dvd's zijn na 4 GB niet meer leesbaar. Heb sindskort firmware 105v8 autoreset erop staan en kan (tot nu toe) zonder problemen de dvd's op echte 4 speed branden en dvd's zijn getest met Nero cd-speed en gaven geen problemen.

Hier is een screenshot van Nero cd-speed:
http://members.home.nl/an...d-speed-Princo-4speed.gif

Misschien kan iemand deze firmware ook eens proberen en laten weten of het bij jullie ook goed gaat ?
Server van Hermanvh (http://herrie.rpc1.org/) ligt eruit omdat server geupdate wordt.
Hier kunnen jullie de iso van bootcd met firmware 105v8 van Hermanvh downloaden met de volgende versies: normal, autoreset, rpc free.

Link: http://members.home.nl/andres.rutten/necv8bcd.rar

p.s. hoe kan ik plaatjes direct in het bericht plaatsen ?
Ziet er inderdaad erg goed uit! Het zal wel aan de mediacode liggen. Princo heeft 5 of 6 verschillende voor hun 4x media! Het is op dit moment slechts mogelijk om er maar 1tje te implementeren per firmware.

Spindels met 100 stuks zijn heel onbetrouwbaar omdat er vaak wel 4 verschillende mediacodes in voorkomen :'(

De spindels met 10 stuks daarentegen lijken wat betrouwbaarder :)

Plaatjes doe je met [img]urlvanplaatje[/img]

webOS all the way!

Verwijderd

Ik heb vandaag nog even geprobeerd met de windows versie die op m'n 2e HD staat. Daar ging de 1.07 flash prima, en is het me ook gelukt om een DVD-R te braden, daarna een test gedaan, en de grafiek ziet er goed uit.
Toen weer terug geboot naar m'n 1e HD, maar daar wil ie zelfs nog niet eens de DVD test doen.

Het enige verschil is dat de 1e HD een 120GB 7200 RPM is, en op NTFS draait, en de 2e HD een 40gb 54000 RPM is, en op FAT32 draait. Windows versie ed. is allemaal hetzelfde.

Kan er geen verklaring voor vinden :/

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
Ik heb(had) 2 dozen Nashua's en die had ik hiervoor ook al, nooit problemen mee gehad tot ik de laatste doos pak, deze nashua's zien er heel anders uit (zilveren bovenkant zonder opdruk) en me drive herkent ze ook helemaal niet (no medium inserted).
Heb ik nou een doos rotte DVD+r's of moet ik een andere firmware in me 1100 stoppen? (nu v. 1.22) ?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

_-= Erikje =-_ schreef op 18 september 2003 @ 18:00:
Ik heb(had) 2 dozen Nashua's en die had ik hiervoor ook al, nooit problemen mee gehad tot ik de laatste doos pak, deze nashua's zien er heel anders uit (zilveren bovenkant zonder opdruk) en me drive herkent ze ook helemaal niet (no medium inserted).
Heb ik nou een doos rotte DVD+r's of moet ik een andere firmware in me 1100 stoppen? (nu v. 1.22) ?
mail even met nashua, vertellen ze zo of je rotte serie hebt
(en ze mag omruilen)
of misschien welk firmware je nodig hebt

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Smarron

Smarron

The bend

Ok, ff mijn Sentinel DVD+RW 2,4x getest met Nero CD-Speed:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~whatsupdoc/GoT/Sentinel.jpg

Lijkt me vrij duidelijk :| Getest met 2 verschillende +RW's. Het gaat om deze verpakking:

Afbeeldingslocatie: http://www.cdrwinkel.com/gfx/sendvdrw.jpg

• Hermanvh

Hermanvh

Smarron schreef op 20 september 2003 @ 13:18:
Ok, ff mijn Sentinel DVD+RW 2,4x getest met Nero CD-Speed:

[afbeelding]

Lijkt me vrij duidelijk :| Getest met 2 verschillende +RW's. Het gaat om deze verpakking:

[afbeelding]
Nero CD Speed schijnt nogal brak te zijn. Probeer het eens met DVDInfoPro :)

webOS all the way!

• Smarron

Smarron

The bend

Hermanvh schreef op 20 September 2003 @ 13:19:
Nero CD Speed schijnt nogal brak te zijn. Probeer het eens met DVDInfoPro :)
Zoek de verschillen :D

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~whatsupdoc/GoT/Sentinel2.jpg

Die Sentinels zijn echt brak. Data is ook corrupt en continu read errors. Gelukkig heb ik er maar 2 aangeschaft.

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

NEC 1100-a
NERO 5.5.10.28
Platinum DVD's werken bij mij goed en werken 100% op mijn Philips DVD752

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• Smarron

Smarron

The bend

GeeBee schreef op 20 September 2003 @ 15:24:
NEC 1100-a
NERO 5.5.10.28
Platinum DVD's werken bij mij goed en werken 100% op mijn Philips DVD752
Brand je ze op 2.4x of 4x ?

Ik heb hier namelijk ook Platinums 4x liggen, maar nog niet getest.

• GeeBee
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Gewoon op 2.4×
Volgens mij zijn het geen 4× schijfjes, ik kan in Nero tenminste geen brandsnelheid opgeven.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik merk sinds kort dat er wat problemen zijn met branden van Mitsui DVD-R's op Nec 1300A.
Firmware: 1.07v2 van Herman
Nero: 6.0.0.11
Latest Adaptec ASPI drivers vanwege CDRWin proggie.

In 1300 brander worden de gebrande dvd's keurig herkend.
Maar in Pioneer 106 dvd speler (slot-in model) worden de dvd's verkeerd begrepen, ondanks dat informatie wel te lezen is. In Nero Oppervlaktescan pakt ie juist HELE 4,32 GB gebied aan. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. De niet gebrande deel zal dan rood worden.
Files afspelen geen probleem. Toch heb ik liever dat Oppervlakte scan klopt, anders denk ik dat het fout gebrand is, terwijl het niet zo is.
Heeft iemand idee hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ok, ik had het probleem dat ik niet op me dvd kon skippen, blijkt dat idd nero de oorzaak is :r . Ik gebruik nu Imgtool, en die werkt gelukkig wel goed :*)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Ok, gisteren dus andere film met Imgtool gebrand op me DVDr van Philips, en nu kan ik gelukkig wel skippen. Ik hoop dat het nu ook gaat lukken met de dvd die (slecht) gebrand was, omdat ik dan (indien het niet lukt) al 2 van die dure krengen heb weggegooid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Waarom ga je gelijk branden op DVD-R of DVD+Rs als je weet dat ze niet goedkoop zijn?
Zeker als er kans bestaat dat het kan mislukken met branden.
Als je niet zeker weet, is testburnen op RW schijf toch niet veel veiliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 21:14
Och, de eerste cd'r die ik kocht waren nog 25 piek per stuk. Als er dan 1tje mislukte was je pas zuur...... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
@MRdummy: tja.. dat had ik idd ook moeten doen, maarja, even geen geld voor een dvdrw helaas, dus had alleen dvdr+'s. Achja.. ik verspil de dvd wel aan me huisgenoot.. die houd van bijna gratis dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
ik heb 10 sentinels (dvd+rw 2.4x) en bij mij doen ze het allemaal wel goed hoor!!

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:46
Hermanvh ; Ik heb nu 107v3 erop gezet maar thats write ( LEADDATA01 ) wil helaas dus nog steeds niet op 4 x branden, :'(

Wel op 2 speed dus geen error te vinden, gelukkig

Ik was van nashua 4x over gestapt naar Thats write 4x.

Vandaar 8)

[ Voor 45% gewijzigd door Jopioware op 23-09-2003 20:56 ]

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Jopioware schreef op 23 September 2003 @ 20:49:
Hermanvh ; Ik heb nu 107v3 erop gezet maar thats write ( LEADDATA01 ) wil helaas dus nog steeds niet op 4 x branden, :'(

Wel op 2 speed dus geen error te vinden, gelukkig

Ik was van nashua 4x over gestapt naar Thats write 4x.

Vandaar 8)
Vaag, nog geen enkele probs hier met LEADDATA01! That's Write, Sunstar, O1ne, allemaal op 4x en probleemloos!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
Zou het dmv nero 6.0.0.11 komen dat hij 2 speed wil, ik kies 4 x maar hij brandt 2 speed dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Jopioware schreef op 23 september 2003 @ 21:18:
Zou het dmv nero 6.0.0.11 komen dat hij 2 speed wil, ik kies 4 x maar hij brandt 2 speed dus
Probeer eens RecordNow Max of DVDDecrypter! Toch wel DMA aanstaan?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
Hermanvh schreef op 23 september 2003 @ 21:22:
[...]

Probeer eens RecordNow Max of DVDDecrypter! Toch wel DMA aanstaan?
Inderdaad staat aan,
ik ga eens wat testen met die programma`s, je hoort van me

• Smarron

Smarron

The bend

Ik brand nu een Platinum CD+R 4x op 4x :o. Tot nu toe gaat het goed. Ben benieuwd of er read errors zijn als ik hem strax even test.

In Nero kon ik tot nu toe altijd kiezen tussen 2,4x en 4x voor het branden. De schijfjes lijken dus wel in orde, niet kieskeurig tussen wel of geen 4x.

• Hermanvh

Hermanvh

Smarron schreef op 24 September 2003 @ 10:42:
Ik brand nu een Platinum CD+R 4x op 4x :o. Tot nu toe gaat het goed. Ben benieuwd of er read errors zijn als ik hem strax even test.

In Nero kon ik tot nu toe altijd kiezen tussen 2,4x en 4x voor het branden. De schijfjes lijken dus wel in orde, niet kieskeurig tussen wel of geen 4x.
DVD+R bedoel je denk ik :+ ?

webOS all the way!

• Sjowhan
Hermanvh schreef op 23 september 2003 @ 21:05:
[...]

Vaag, nog geen enkele probs hier met LEADDATA01! That's Write, Sunstar, O1ne, allemaal op 4x en probleemloos!
jups.. die leaddata01 is idd goed. Ik heb er ook alleen maar goede verhalen over gehoord. Denk dat ik ze ook maar binnenkort ga aanschaffen :+

• Smarron

Smarron

The bend

Ja, voudje ;)

Maar het resultaat is goed. Helemaal vol gebrand, Nero CD-speed geeft geen errors en ook DVDInfoPro geeft 0,0 errors. Ik ga ze voortaan lekker op 4x burnen, scheelt toch weer wat tijd!

Verwijderd

Ik heb vandaag de 1300 (OEM) gekocht..

Ik wil DVD-R datawite (4spd) aanschaffen, heeft iemand daar ervaringen mee? of ze met 4 speed gebrand kunnen worden met de orginele Firmware...

hmm... op de NEC site staat een nieuwe Firmware, namelijk de 1.07
Iemand hier enige ervaringen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 13:16 ]

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 12:55:
Ik heb vandaag de 1300 (OEM) gekocht..

Ik wil DVD-R datawite (4spd) aanschaffen, heeft iemand daar ervaringen mee? of ze met 4 speed gebrand kunnen worden met de orginele Firmware...

hmm... op de NEC site staat een nieuwe Firmware, namelijk de 1.07
Iemand hier enige ervaringen?
Datawrite ROOD = PRINCO = :r. Ga voor de That's Write's 1-4x met LEADDATA01 code!

De RODE Datawrites zullen slechts op 2x werken!

edit:
P.s. die 1.07 is al een tijdje uit hoor ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Hermanvh op 24-09-2003 14:18 ]

webOS all the way!

Verwijderd

op funrpice heb je de zilveren Datawrite dvd-r (4spd)

werken deze dan ook op 2 speed?

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 14:22:
op funrpice heb je de zilveren Datawrite dvd-r (4spd)

werken deze dan ook op 2 speed?
Zilveren Datawrite = RITEKG04, zouden gewoon op 4x moeten werken :) maar That's Write's zijn vaak goedkoper ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Hermanvh op 24-09-2003 15:19 ]

webOS all the way!

• arutten
Hermanvh schreef op 24 september 2003 @ 14:15:
[...]

Datawrite ROOD = PRINCO = :r. Ga voor de That's Write's 1-4x met LEADDATA01 code!

De RODE Datawrites zullen slechts op 2x werken!

edit:

P.s. die 1.07 is al een tijdje uit hoor ;)
Herman,
Ik heb jouw firmware 105v8 erop staan en kan de Princo DVD-R 4speed (10 stuks in cakebox) nu perfect op 4 speed branden. Met dvdinfo en Nero cd/dvd-speed geen fouten meer.
Groetjes,
Andres

=Specs=

• LeNNy
  • Laatst online: 01-09 16:46
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat gebrande dvd's haperend worden afgespeeld. Zo om de paar minuten hapered de film even, om dan weer verder te gaan. Voor de rest heb ik nergens problemen mee.

Ik brand als test op Nashua 2,4 +RW met een 1100A, Fw 1.A0. Ik heb het trouwens ook al met Fw. 1.A1 en de gemodde HP firmware (booktype selection) geprobeerd.

Ik speel de film af op een philips DVDR890 +R/W recorder. Als ik met de nashua of philips media iets opneem op de DVDR890 werkt alles wel okee.

Nashua: Media code/Manufacturer ID PHILIPS 010
Philips: Media code/Manufacturer ID CMC MAG W01

Met gebrande ARITA 2.4 +r en DataWrite 2.4 +r heb ik ook geen problemen gehad. Vandaag heb ik de ARITA 4x +R gekregen. Hiervan verwacht ik ook dat ze goed werken. Ik laat het iig. nog even weten.

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Hermanvh,
wat denk je van de volgende image.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/d-ocho/Bestanden/Nero.JPG

Hij is van een Philips DVD+RW met Nero 6.0.0.15 gebrand op 2.4.

Bedankt. _/-\o_

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
even een vraagje tussendoor: wat is nu de snelste DVD brander die alle formaten aankan en die ook nog is goed is ?

Specs

• stylezzz
  • Laatst online: 21:14
Plextor PX-708A, look no further.... :)

• Hermanvh

Hermanvh

JEV schreef op 24 September 2003 @ 23:51:
Hermanvh,
wat denk je van de volgende image.

[afbeelding]

Hij is van een Philips DVD+RW met Nero 6.0.0.15 gebrand op 2.4.

Bedankt. _/-\o_
Beetje slecht zichtbaar, maar ik kan nog net de gele en groene lijn zien ;) Ziet er prima uit :) Alhoewel dat lastig te zeggen is met maar 4 GB. De problemen komen vaak pas na de 4 GB, vaak rond de 4,2 of 4,3 GB!

webOS all the way!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Hermanvh schreef op 25 september 2003 @ 10:13:
[...]

Beetje slecht zichtbaar, maar ik kan nog net de gele en groene lijn zien ;) Ziet er prima uit :) Alhoewel dat lastig te zeggen is met maar 4 GB. De problemen komen vaak pas na de 4 GB, vaak rond de 4,2 of 4,3 GB!
Ja, ik weet dat het een slechte image is |:( maar in ieder geval bedankt voor je reactie. Ik gebruik de DVD-writer vooral voor het backup-en van divx zodat ik niet zoveel schijfjes heb.
Een vraagje toch.
Er zit een dip in de bovenste lijn hoe komt dat en is die te voorkomen in een volgende write???

System:

MSI KT4Ultra
AMD XP 1700+
NEC 1300
512 MB

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Vandaag (net) een bestelling de deur uit gedaan voor een spindel dvdr- 4x that's write leaddata01. Ik heb er goede verhalen over gehoord, en wil het zelf dus nu ook zien en testen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

JEV schreef op 25 September 2003 @ 10:37:
[...]

Ja, ik weet dat het een slechte image is |:( maar in ieder geval bedankt voor je reactie. Ik gebruik de DVD-writer vooral voor het backup-en van divx zodat ik niet zoveel schijfjes heb.
Een vraagje toch.
Er zit een dip in de bovenste lijn hoe komt dat en is die te voorkomen in een volgende write???

System:

MSI KT4Ultra
AMD XP 1700+
NEC 1300
512 MB
Dipje kan veroorzaakt worden door een hele kleine oneffenheid in de media of misschien de write speed die omlaag ging op dat moment (d.w.z. dat ie buffer-underrun beveiliging gebruikte)). Niet iets om je zorgen over te maken. Zo'n klein dipje is echt prima! Zelfs als je bijv. een ander apparaat aanspreekt die op dezelfde kabel zit, dan kan zoiets gebeuren!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een beete off topic, maar ik heb sinds kort ook de NEC 1300.

Hoe kan ik een eigenlijk een DVD copieren? Gewoon de origineel in mijn DVD spelen en een lege DVD in mijn DVD writers ? of moet ik de DVD eerst rippen enzo?

bedankt vast

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 13:18:
misschien een beete off topic, maar ik heb sinds kort ook de NEC 1300.

Hoe kan ik een eigenlijk een DVD copieren? Gewoon de origineel in mijn DVD spelen en een lege DVD in mijn DVD writers ? of moet ik de DVD eerst rippen enzo?

bedankt vast
idd; dit is TE offtopic (we hebben het hier over dvd media compatibiliteit) en deze vraag kan je ook HEEEEEEEEl simpel via de search vinden...

je hebt blijkbaar geen enkele poging ondernomen om het zelf op te zoeken. (ik geef je daarom ook geen link)

[ Voor 5% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 26-09-2003 13:56 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Laatst online: 03-06 16:09
Ik heb al wat rond zitten kijken, maar welke firmware kan ik nu het beste downloaden voor m'n ND1100a? gewoon de RPC2 (original) 1.A1 7 (1.32) of moet ik toch de RPC2 (autoreset) 1iH0 7 (1.33) hebben? Of zijn ze beide niet "goed" en kan ik het beste de RPC1 (free) 1eA1 7 (1.32) flashen?

Ik wordt er niet echt wijs uit eigenlijk..

Ga de firmware nu maar flashen omdat ik net nieuwe 4x DVD+R's van philips heb gekocht en Pinnacle studio 8 vind dat ik ze maar op 1x moet branden :| (terwijl 2,4 van philips wel gewoon op die snelheid werkte).

edit:
Ik heb gewoon de RPC2 (original) 1.A1 7 (1.32) geflashed... In studio 8 krijg ik nu wel de waarde 4x fikken te zien :)

[ Voor 13% gewijzigd door InterCC op 26-09-2003 16:37 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb geloof ik ook de 1.A17 er opgezet. Ik had overigens geen problemen met bepaalde media, Platinums branden netjes op 4x en geen enkele read error of bad sectors.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:20
Mooi, toevallig wat 1100 posts. Ik zie dat ik er dus goed aan doe om 1.A17 te flashen. Laat ik dat dan maar doen. Blij om te zien dat Imation het goed doet op de 1100. Ik heb alle posts afgezocht dus dat zal dan wel OK zijn. Misschien hanidg om te weten dat ze nu € 15,-/5 bij Mediamarkt kosten.

edit:

Hmm, toch weer niet goed gezocht. Ik zie dat ze voor de DELL's wat andere firmwares hanteren. Heeft iemand 1 van deze firmwares al geprobeerd? Ik ga voor de laatste versie 1iGE 7 (1.32) Untested. Dat lijkt mij wel de stabielste, maar ja daar kom ik maar op 1 manier achter. Ik laat het Morgen NA het testen wel weten. Nu alleen nog een filmpje omzetten :+

[ Voor 41% gewijzigd door Die Bruine op 27-09-2003 10:03 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
Biposto schreef op 27 september 2003 @ 09:52:
Blij om te zien dat Imation het goed doet op de 1100. [...] Misschien hanidg om te weten dat ze nu € 15,-/5 bij Mediamarkt kosten.
Tip: bij Dynabyte zijn de Imation DVD+R 14,95 en je krijgt er een gratis DVD+RW bij t.w.v. 4.95!

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Laatst online: 03-06 16:09
Hmm.. Volgens mij werkt deze firmware niet goed met Philips 4x DVD+R's...
Iemand die deze DVD+R's gebruikt en waar deze wel goed werken (met welke firmware?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
Dimmu schreef op 24 September 2003 @ 12:03:
[...]

jups.. die leaddata01 is idd goed. Ik heb er ook alleen maar goede verhalen over gehoord. Denk dat ik ze ook maar binnenkort ga aanschaffen :+
Heb de 107v2 normaal, 107v3 free, de orginele 107 erop, en wil met geen mogelijkheid op 4x branden, of hij schakeld terug naar 2 speed, of krijg een fout melding, wat doe ik nou verkeerd udma staat aan,

me schijven staan op de raid ( ide 3 , 4)
nec 1300 ide 1 master
de andere cdrom spelers op ide 2 ms/sl

maar heeft het wel ooit gedaan met princo`s, maar leaddata01 heb er nog geen 1 op 4 speed dus gebrandt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEC-1300A

Brandt met geen enkele firmware Fortis DVD-R (illegal medium error) schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Jopioware schreef op 28 September 2003 @ 12:14:
[...]

Heb de 107v2 normaal, 107v3 free, de orginele 107 erop, en wil met geen mogelijkheid op 4x branden, of hij schakeld terug naar 2 speed, of krijg een fout melding, wat doe ik nou verkeerd udma staat aan,

me schijven staan op de raid ( ide 3 , 4)
nec 1300 ide 1 master
de andere cdrom spelers op ide 2 ms/sl

maar heeft het wel ooit gedaan met princo`s, maar leaddata01 heb er nog geen 1 op 4 speed dus gebrandt????
Zoek idd maar eens terug op mijn naam in dit topic en http://gathering.tweakers...list_messages/770392/last topic.
Ik heb dus ook grote problemen gehad met die That's write (leaddata01).
Het lukt me nu wel op 4 speed (107v2), maar het kan ook zijn dat de eerste 10 van de spindel gewoon gaar zijn.
Met cdspeed heb ik nog niet geprobeerd op een 4x gebrande. Ik denk dat daar ook nog wel fouten naar boven komen.
Ik denk dat er veel verschil zit tussen de verschillende batches. Misschien moet je gewoon geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 12:16:
NEC-1300A

Brandt met geen enkele firmware Fortis DVD-R (illegal medium error) schijven.
Wat is de mediacode? Dan kan ik ze gaan laten werken ;)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 07:45
kan idd best handig. die dingen verkopen ze hier namelijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
Dr.Roelski schreef op 28 september 2003 @ 14:12:
[...]

Zoek idd maar eens terug op mijn naam in dit topic en http://gathering.tweakers...list_messages/770392/last topic.
Ik heb dus ook grote problemen gehad met die That's write (leaddata01).
Het lukt me nu wel op 4 speed (107v2), maar het kan ook zijn dat de eerste 10 van de spindel gewoon gaar zijn.
Met cdspeed heb ik nog niet geprobeerd op een 4x gebrande. Ik denk dat daar ook nog wel fouten naar boven komen.
Ik denk dat er veel verschil zit tussen de verschillende batches. Misschien moet je gewoon geluk hebben.
heb het doorgelezen ik ga ervan uit dat de volgende spindel wel gaat werken ( of de laatste 20 van de 50?

ik wacht het wel af, 2x is ook goed, maar ja als hij 4 speed kan, dan moet hij eigenlijk ook op 4 x branden, lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een stapel That's Write kopen, zijn dit nu de goede?

http://www.dvd-world.be/html/dvd-r.html

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Exar_Kunn schreef op 27 September 2003 @ 10:29:
[...]
Tip: bij Dynabyte zijn de Imation DVD+R 14,95 en je krijgt er een gratis DVD+RW bij t.w.v. 4.95!
Hey thnx... gelukkig dan maar dat ik geen tijd had vandaag. Ik heb ook geen flop of lege CD's dus dat flashen is ook niet gelukt. Morgen lukt het wel, want ik jat wel even een flopdrive van werk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Laatst online: 06-09 10:03
Type brander: NEC ND-1300A
Firmware: 1.07v2
Medium: Emtec DVD-R
Media Information
Media code/Manufacturer ID 4MSYS202C1
Format Capacity 4.18GB(4.49GB)
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 2.0x 2770KBps
Write Strategy Speed 1.0x 1385KBps

aan het einde van de DVD wordt er een fout gegeven door nero controle (Die van na het branden) Verify written data, bij nero CD speed begint ie nog niet eens en geeft gelijk al een fout.

Dus met Emtec geen goede ervaringen :(

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Maar ik had ook begrepen dat Nero niet zo een goede brandkameraad is op DVD?!? Ik hoor er in elk geval meer slechts dan goeds over. Persoonlijk kan ik je jammer genoeg nog weinig melden. Wel her en der gelezen dat het met xxxtoDVD wel werkte daar waar Nero faalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Peertje NL schreef op 28 September 2003 @ 23:09:
Type brander: NEC ND-1300A
Firmware: 1.07v2
Medium: Emtec DVD-R
Media Information
Media code/Manufacturer ID 4MSYS202C1
Format Capacity 4.18GB(4.49GB)
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed Unknown
Available Write Descriptor CLV 2.0x 2770KBps
Write Strategy Speed 1.0x 1385KBps

aan het einde van de DVD wordt er een fout gegeven door nero controle (Die van na het branden) Verify written data, bij nero CD speed begint ie nog niet eens en geeft gelijk al een fout.

Dus met Emtec geen goede ervaringen :(
BASF/Emtec staat bekend om de brakke kwaliteit :'(
Biposto schreef op 29 September 2003 @ 00:55:
Maar ik had ook begrepen dat Nero niet zo een goede brandkameraad is op DVD?!? Ik hoor er in elk geval meer slechts dan goeds over. Persoonlijk kan ik je jammer genoeg nog weinig melden. Wel her en der gelezen dat het met xxxtoDVD wel werkte daar waar Nero faalde.
Inderdaad, Nero geeft voor veel mensen problemen, vooral met DVD Video. Imgtool, DVDDecrypter en RecordNow Max zijn aanraders!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:42
ik heb niet zoveel zin om het hele topic door te lezen maar kan de NEC 1300 een beetje overweg met Princo -r? ik wil ze gebruiken voor mijn xbox >:)

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeNNy
Ik zou nog even laten weten hoe de Arita +R 4x media van Opus gaan in de ND-1100A. Ik heb er nu zo'n 5 gefikt en gaan allemaal als een speer. Tot nu toe nog geen fouten gezien.

In mijn 1100A zit de HP300i firmware zodat ik makkelijk van booktype kan wisselen.

Kan iemand de 2 speed rip limiet uit de firmware halen. Daar wordt ik wel moe van. Verificatie duurt dan zo lang.

@Herrie:
Wanneer plaats je de 1100 firmwares op je site. Dat zou namelijk wel handig zijn.

De media code is:

08 02 00 00 01 0F 02 00 00 03 00 00 00 23 B7 5F .............#._
00 00 00 00 00 00 01 52 49 43 4F 48 4A 50 4E 52 .......RICOHJPNR
30 31 02 38 23 54 37 09 00 3C 67 00 AC 62 16 18 01.8#T7..<g..b..
0B 0B 0A 0B 01 19 1B 0B 0B 0E 0F 01 00 00 00 00 ................
00 00 00 00 01 00 38 38 00 32 5E 20 0A 22 22 10 ......88.2^ ."".
0E 12 12 01 00 00 00 32 5E 20 0A 22 22 10 0E 12 .......2^ .""...
12 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 ................
00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 00 00 ................
00 23 B7 5F 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 .#._............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

LeNNy schreef op 29 September 2003 @ 13:40:
Ik zou nog even laten weten hoe de Arita +R 4x media van Opus gaan in de ND-1100A. Ik heb er nu zo'n 5 gefikt en gaan allemaal als een speer. Tot nu toe nog geen fouten gezien.

In mijn 1100A zit de HP300i firmware zodat ik makkelijk van booktype kan wisselen.

Kan iemand de 2 speed rip limiet uit de firmware halen. Daar wordt ik wel moe van. Verificatie duurt dan zo lang.

@Herrie:
Wanneer plaats je de 1100 firmwares op je site. Dat zou namelijk wel handig zijn.

De media code is:

08 02 00 00 01 0F 02 00 00 03 00 00 00 23 B7 5F .............#._
00 00 00 00 00 00 01 52 49 43 4F 48 4A 50 4E 52 .......RICOHJPNR
30 31 02 38 23 54 37 09 00 3C 67 00 AC 62 16 18 01.8#T7..<g..b..
0B 0B 0A 0B 01 19 1B 0B 0B 0E 0F 01 00 00 00 00 ................
Kan je ook zelf doen de limit verwijderen. Download de windows patcher van mijn site. Start het proggie, vink 'remove 2x rip limit' aan, klik op 'checksum', 'auto reset' of 'free' selecteer de HP 300i binfile even wachten en klaar is je nieuwe bin :)

[ Voor 34% gewijzigd door Hermanvh op 29-09-2003 13:55 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Th@_M@ster schreef op 29 september 2003 @ 10:39:
ik heb niet zoveel zin om het hele topic door te lezen maar kan de NEC 1300 een beetje overweg met Princo -r? ik wil ze gebruiken voor mijn xbox >:)
Princo -R moet je gebruiken om je koffie of theekopje op te zetten.
Zijn ze erg goed in.
verder kun je er ook goed mee frisbieen.

Een dvd ermee branden is geheel op eigen risico, ongeacht brander, ongeacht speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Heel makkelijk zoeken... Gewoon de zoekfuntie gebruiken. Op elke pagina naar rpinco zoeken. Heb ik ook met Imation gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeNNy
Hermanvh schreef op 29 september 2003 @ 13:54:
[...]

Kan je ook zelf doen de limit verwijderen. Download de windows patcher van mijn site. Start het proggie, vink 'remove 2x rip limit' aan, klik op 'checksum', 'auto reset' of 'free' selecteer de HP 300i binfile even wachten en klaar is je nieuwe bin :)
Hmmm, die had ik nog niet gezien. Bedankt voor de tip.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem...

Ik had mijn 1300 in mijn systeemkast gebouwd, en Windows XP heeft hem netjes gedetecteerd... maar in Nero wordt hij niet meer herkent.. en als ik via Windows XP zelf bestanden op een cd (cd-r)wil zetten lukt ook niet... mijn 1300 wordt gewoon niet herkend... Ligt dit aan de drivers? zo ja zijn er mensen die dit hebben meegemaakt ?

trouwens heb hem eerst geupdate naar de 1.06 en even een dvdtje getest met 4 speed! werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem opgelost... gewoon nieuwe Image erop gepleurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Dr.Roelski schreef op 29 September 2003 @ 15:37:
[...]

Princo -R moet je gebruiken om je koffie of theekopje op te zetten.
Zijn ze erg goed in.
verder kun je er ook goed mee frisbieen.

Een dvd ermee branden is geheel op eigen risico, ongeacht brander, ongeacht speler.
Ik heb alle firmwares van Herman geprobeerd en zit nu op firmware 105v8 autoreset en gebruik zelf ook de princo 4x dvd-r. Tot nu toe heb ik, met deze firmware, geen problemen meer met branden van deze Princo's.
Kijk maar:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/andres.rutten/Nero-cd-speed-Princo-4speed.gif

Misschien dat iemand anders deze firmware i.c.m. Princo's 4x dvd-r eens wil proberen ?

Groetjes,
Andres

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

arutten schreef op 30 September 2003 @ 15:52:
[...]

Ik heb alle firmwares van Herman geprobeerd en zit nu op firmware 105v8 autoreset en gebruik zelf ook de princo 4x dvd-r. Tot nu toe heb ik, met deze firmware, geen problemen meer met branden van deze Princo's.
Kijk maar:

[afbeelding]

Misschien dat iemand anders deze firmware i.c.m. Princo's 4x dvd-r eens wil proberen ?

Groetjes,
Andres
Zou je nog even de mediacode van die specifieke disc willen posten? Deze willen nl. nog wel eens verschillen bij Princo :'(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:42
Deze dvdtjes wil ik graag bij mijn DVD brander kopen, maar zijn deze een beetje geschikt voor de ND1300?

TROV4700PR02 Traxdata (Ricoh A-grade) 4x 25-pack cakebox +

TROV4700RG410 Traxdata (Ritek G04) 10-pack cakebox -

de + dvdtjes wil ik alleen als backup gebruiken en de - dvdtjes voor de xbox?

is dit een goeie keuze

(als ik dit weet dan koop ik nl een ND1300)

[ Voor 61% gewijzigd door Th@_M@ster op 30-09-2003 19:36 ]

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
Herman,

dit is de mediacode van de Princo's die met firmware 105v8 autoreset bij mij op 4x gebrand kunnen worden en ook nog gelezen kunnen worden :*) :

00000000 00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 52 00 02 F7 0E 0B .B...@....R.....
00000010 77 88 70 00 03 50 52 49 4E 43 4F 00 04 00 00 00 w.p..PRINCO.....
00000020 00 00 00 00 05 AA A2 22 22 20 01 00 06 0B 0F 12 ......."" ......

Groetjes,
Andres

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, heb een 1300 wil een dvd fikken met Dvddecrypter, alleen ik weet niet hoe het werkt....

heb op google gezocht maar nog niks kunnen vinden, en ook op het forum van dvddecrypter zelf maar ik mag daar niet inloggen (niet gebanned)

weet iemand hoe ik mijn dvd kan backuppen met dvd decrypter?

bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
dvddecrypter is om te decrypten :? (oftewijl om de dvd naar de hd te kopieren -en tegelijkertijd om de beveiligingen eruit te slopen- )

dus vandaar dat je er niet mee kan branden.

lees deze draad ff en je weet hoe en wat allemaal kan (hier heb ik nl al mijn info vandaan; heb 2 dagen een brander en weet precies hoe ik dvd's moet kopieren en branden):
DVD's kopieren; de beste manier

[ Voor 4% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 03-10-2003 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm je kan wel dvds branden met dvddecrypter!

In dvddecrypter select mode, iso write, nu browsen naar je backup bestand en branden maar met dvddecrypter.!!

Lol suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 12:33:
hmm je kan wel dvds branden met dvddecrypter!

In dvddecrypter select mode, iso write, nu browsen naar je backup bestand en branden maar met dvddecrypter.!!

Lol suc6
|:(

je hebt gelijk (echter; die link die ik gaf is nogsteeds erg handig ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel dat je daarmee kan branden alleen hoe maak ik de dvd kleiner qua bestandgrootte?
ik heb geprobeerd met iso read maar dan is het bestand iets van 7 gig en dat past niet op een 4,7 disc....

ik doe alsvolgt, start dvddecrypter op
daarna mode IFO
daarna edit vervolgens select main movie pcg
daarna decrypt
maar nu komt het probleem, hij maakt geen iso! en als ik bij de ISO write mode wil browsen dan ziet hij niks.. dus dan kan ik het ook niet branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 13:05:
Ik weet wel dat je daarmee kan branden alleen hoe maak ik de dvd kleiner qua bestandgrootte?
ik heb geprobeerd met iso read maar dan is het bestand iets van 7 gig en dat past niet op een 4,7 disc....

ik doe alsvolgt, start dvddecrypter op
daarna mode IFO
daarna edit vervolgens select main movie pcg
daarna decrypt
maar nu komt het probleem, hij maakt geen iso! en als ik bij de ISO write mode wil browsen dan ziet hij niks.. dus dan kan ik het ook niet branden
Maestro.mosjuh schreef op 03 October 2003 @ 12:23:
lees deze draad ff en je weet hoe en wat allemaal kan (hier heb ik nl al mijn info vandaan; heb 2 dagen een brander en weet precies hoe ik dvd's moet kopieren en branden):
DVD's kopieren; de beste manier
edit:
einde offtopic.... het gaat hier om "[NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit" niet om HOE je een dvd brand. Verdere vragen svp in dat andere topic stellen (na hem doorgelezen te hebben natuurlijk).

[ Voor 11% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 03-10-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Vaag probleem met de Nec 1100a 1.a0 en Nashua DVD+R (MPOMEDIA001). Bewust nooit de beruchte Macrolon Nashua's gekocht.

De eerste 19 dvd's gingen prima. Ik bak met Nero 6.0.0.15 en gebruik of shrink of ddv2dvdr. Nu opeens 3 dvds gebakken die het wel in de pc doen maar niet meer in diverse standalone dvd spelers. Als ik ze in de dvd speler stop dan pakt hij ze geheel niet en spuugt ze uit.

Ik had de kopie eerst getest met een RW en die deed het prima. Ik twijfel nu sterk ook aan deze Nashua serie, maar dat zou beteken dat ook binnen een serie met dezelfde mediacode verschillen zitten.

Die drie kwamen overigens niet na elkaar, er zijn er drie ook wel goed gegaan. Daarnaast gek dat de pc ze nog wel pakt.

Voor de zekerheid mijn oude gebakken dvd's getest en die doen het allemaal nog prima.

[EDIT] Doosje Ricoh gehaald (RICOHJPNR01) en dezelfde film daarop doet het nu wel.....zal dus toch echt aan Nashua liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door jaspov op 03-10-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het te testen of de dvd's werken in de writer of kom je er pas achter als de dvd verkloot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik heb een nec nd1300A en heb problemen met het schrijven van dvd+r's van fujifilm. Ik heb het apparaat gekocht en vandaag 'geïnvesteerd' in een 25 pack van het merk Fujifilm.
Deze dvdtjes (gebrand door iemand anders) bleken goed te werken ik al mijn dvdapparatuur. :)
Iemand anders had me aangeraden een nec te kopen (goede ervaringen) i.c.m. die fujifilm dvd+r's.

Nu blijkt dus dat dvdtjes die ik zelf brandt, alleen door de brander zélf goed gelezen kunnen worden. In alle andere apparaten krijg ik hooguit rare geluiden uit de verschillende spelers. :(

De eerste zinnige ingeving is nu: firmware updaten.
Kan ik dit probleem hiermee oplossen, of levert het verder klooien met deze brander+dvdtjes me alleen nog maar meer ellende op? ;(
Ik heb namelijk nog op geen enkele plaats gelezen dat die firmware update hiervoor dient.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ik hoop niet teveel offtopic (een apart topic openen vond ik teveel):
ik heb enkele schijfjes gecontroleerd met nero cd-speed, en de grafieken zien er ok uit; alleen ik vraag mij af waar de lijntjes/kleurtjes voor staan (wat geeft de gele lijn weer, en wat de groene).

de groene is d8 ik leessnelheid (someone confirm ? )... de gele weet ik helemaal niet.

edit:
irondog; ja, het is aan te raden om je firmware up te daten.... en doe dat dan met de firmware van 1 van je medetweakers -hermanv- . deze heeft namelijk ondersteuning voor meer media ingebouwt.

je kan hem hier neerhalen:
http://herrie.rpc1.org/
lees ook even zijn faq op zijn pagina voordat je er vragen over gaat stellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 07-10-2003 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog

irondog

Maestro.mosjuh schreef op 07 oktober 2003 @ 10:05:

irondog; ja, het is aan te raden om je firmware up te daten.... en doe dat dan met de firmware van 1 van je medetweakers -hermanv- . deze heeft namelijk ondersteuning voor meer media ingebouwt.
Helaas: Na het updaten van mijn firmware heb ik alweer een schijfje verprutst.

Dit heb ik gemaild naar Herrie:
00000000 08 02 00 00 A1 0F 02 00 00 03 00 00 00 24 EE 3F .............$.?
00000010 00 00 00 00 00 00 00 52 49 43 4F 48 4A 50 4E 52 .......RICOHJPNR
00000020 30 30 01 38 23 54 37 0C 00 50 6C 00 C8 66 16 18 00.8#T7..Pl..f..
00000030 0B 0B 0A 0B 01 19 1B 0B 0B 0E 0F 01 00 00 00 00 ................

Dear Herry

Above you can see the media code of a fujifilm dvd+r (a purple disc). I've got a nec nd1300a. I can burn these dvd's but it's impossible to read these dvd's in other players than my own dvd burner (the nec nd1300a with your newest firmware). I installed the firmware in order to fix this problem, but it turned out that this wasn't the way to solve it.

I don't know if you can fix it by writing new firmware. Can you answer this question?
Heeft iemand anders ook deze klote dvd+r's?

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
  • Laatst online: 04-02-2017
Zou iemand mij kunnen vertellen welke spindel ik het beste kan kopen:
- That's Write 4X 50-pack cakebox (63 euro bij Opus)
- MAM-E Mitsui DVD-R 4X 25 stuks (30 euro bij CDFreaks)
Heb een NEC-1300A 1.07v3 en gebruik hem enkel voor het backuppen van data (MP3z en DivX films).
Het gaat me dus vooral om de kwaliteit (dat de schijfjes over 10 jaar nog werken). Prijs is niet belangrijk. Ik weet dat, als je echte kwaliteit wilt je verbatim of echte mitsui moet kopen, maar ik ben arm en moet het dus doen met de bovenste 2.

Alvast bedankt!

Couse when it's game time, it's pain time baby! WOHOEW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

MAM-E Mitsui schijnt een goeie keus te zijn :) Heb er helaas pas 1-tje gehad om te testen in Jewel case, maar die deed het prima :) Binnenkort ga ik er ook wat bestellen bij www.cdrwinkel.com samen met wat andere onbekende merken om te testen :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
irondog schreef op 07 oktober 2003 @ 13:39:
[...]

[...]

:D .... 'herrie' is en praat gewoon nederlands hoor :o

naja; engels zit ook in zijn vocabulaire, dus het bericht zal wel overkomen 8)

waar heb je de dvd's aangeschaft ?

edit:
worden de schijfjes niet volledig beschreven, of zijn ze naderhand niet leesbaar in apparatuur. in het laatste geval; heb je meer apparatuur om het in te testen; in het eerste geval ; welk programma gebruik je en heb je het ook met andere programma's geprobeerd. (fujifilm is hier goed te branden en te spelen)

[ Voor 28% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 07-10-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Hermanvh: thanks voor de snelle reply! Ik denk idd dat ik voor de MAM-E's ga, ook al omdat de That's Write de laatste tijd slechter lijken te worden (dat lees ik hier iig).

BTW: ik lees hier geregeld dat veel mensen de 1.05vxx firmware gebruiken. Why? Is die beter dan de nieuwere 1.07v3 (die ik ook gebruik) of hebben ze gewoon geen zin om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

CooLKillaH schreef op 08 October 2003 @ 07:31:
Hermanvh: thanks voor de snelle reply! Ik denk idd dat ik voor de MAM-E's ga, ook al omdat de That's Write de laatste tijd slechter lijken te worden (dat lees ik hier iig).

BTW: ik lees hier geregeld dat veel mensen de 1.05vxx firmware gebruiken. Why? Is die beter dan de nieuwere 1.07v3 (die ik ook gebruik) of hebben ze gewoon geen zin om te updaten?
Mensen die hun brakke Princo's op 4x willen schrijven ;) En er dan later achter willen komen dat ze niet leesbaar zijn ;) 107vX heeft over het algemeen veel betere schrijfkwaliteit!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog

irondog

Maestro.mosjuh schreef op 07 October 2003 @ 23:38:
worden de schijfjes niet volledig beschreven, of zijn ze naderhand niet leesbaar in apparatuur. in het laatste geval; heb je meer apparatuur om het in te testen; in het eerste geval ; welk programma gebruik je en heb je het ook met andere programma's geprobeerd. (fujifilm is hier goed te branden en te spelen)
Ik heb meerdere dvd-apparaten. (xbox (thomson), pc (aopen) en dvdbrander(nec))
Ik brand met nero6 op 2.4 speed (langzamer kan ik niet instellen).

De rand van de schrijfbare dvdtjes (fujifilm dus) bevat kartels, vergelijkbaar met een 50 cent muntstuk van de euro. Ik heb een schijfje gahad van iemand anders van hetzelfde merk. Deze had die kartels niet! De persoon die deze voor mij gebrand had, had een nec 1100. Ik weet nog niet of de schijfjes met kartels het bij hem wel doen.

Heeft iemand anders deze kartels ook op zijn fujifilm schijfjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooLKillaH
Hehehe, thanks voor het verhelderende antwoord. ;)
Ga vandaag maar eens die MAM-E's bestellen (eerst 1 spindel om te testen).
Zal de resultaten hier zo spoedig mogelijk neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
irondog schreef op 08 October 2003 @ 10:05:
[...]

Ik heb meerdere dvd-apparaten. (xbox (thomson), pc (aopen) en dvdbrander(nec))
Ik brand met nero6 op 2.4 speed (langzamer kan ik niet instellen).

De rand van de schrijfbare dvdtjes (fujifilm dus) bevat kartels, vergelijkbaar met een 50 cent muntstuk van de euro. Ik heb een schijfje gahad van iemand anders van hetzelfde merk. Deze had die kartels niet! De persoon die deze voor mij gebrand had, had een nec 1100. Ik weet nog niet of de schijfjes met kartels het bij hem wel doen.

Heeft iemand anders deze kartels ook op zijn fujifilm schijfjes?
ok; zoals je misschien wel of niet gelezen hebt; nero kan (helaas) erg brakke cd's produceren die idd nergens te lezen zijn. Probeer ff een ander programma en kijk of het daarmee oplost.

over die kartels: maakt niets uit, mijn that's write dvd's hebben dat ook en die vliegen er zonder problemen doorheen.

offtopic:
ownee; dat van nero had ik in een ander topic gelezen, dus daarom weet je het nogniet... ik ga voor je op zoek naar een linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog

irondog

dit zei Hermanv:
They should work fine, in case they don't it's either a media problem or a
hardware/software problem. Try to avoid Nero since it's buggy. I prefer
RecordNow Max for Video DVD's and DVDDecrypter for burnign DVD-images.
edit:

Nu dus ook in linux een cd gemaakt die alleen in de brander zelf te gebruiken is :(
%dvdrecord speed=1 -dao dev=0,0,0 kut.img

//copyright output weggeknipt
Device type : Removable CD-ROM
Version : 0
Response Format: 2
Capabilities :
Vendor_info : '_NEC '
Identifikation : 'DVD_RW ND-1300A '
Revision : '1.07'
Device seems to be: Generic mmc2 DVD.
Using generic SCSI-3/mmc CD-R driver (mmc_cdr).
Driver flags : SWABAUDIO BURNFREE
Supported modes: TAO PACKET SAO SAO/R96P SAO/R96R RAW/R16 RAW/R96P RAW/R96R
dvdrecord: Operation not permitted. WARNING: Cannot set RR-scheduler
dvdrecord: Permission denied. WARNING: Cannot set priority using setpriority().
dvdrecord: WARNING: This causes a high risk for buffer underruns.
Starting to write CD/DVD at speed 4 in write mode for single session.
Last chance to quit, starting real write in 1 seconds.
0 seconds. Operation starts.
dvdrecord: WARNING: Drive returns wrong startsec (0) using -150

//de volgende regels krijg je normaal gesproken niet te zien
dvdrecord: Input/output error. write_g1: scsi sendcmd: no error
CDB: 2A 00 FF FF FF 6A 00 00 1F 00
status: 0x2 (CHECK CONDITION)
Sense Bytes: 70 00 05 00 00 00 00 0A 00 00 00 00 21 00 00 00
Sense Key: 0x5 Illegal Request, Segment 0
Sense Code: 0x21 Qual 0x00 (logical block address out of range) Fru 0x0
Sense flags: Blk 0 (not valid)
cmd finished after 0.001s timeout 200s
write track pad data: error after 0 bytes
BFree: 0 K BSize: 1568 K
Track 01: Total bytes read/written: 688128/688128 (336 sectors).
.
Nou? Wat is er kapot bij mij?
De brander? --> lijkt me niet, Sentinel dvd-R's deden het
De schijfjes? --> misschien, maar een vriend van mij heeft voor mij al werkdende dvdtjes gebrand van het hetzelfde merk maar met een nec nd1100

Ik ga er nu weer eentje verkloten onder windows met RecordNow Max :|

[ Voor 77% gewijzigd door irondog op 08-10-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

irondog schreef op 07 oktober 2003 @ 13:39:
[...]

[...]

Jep, ik heb deze DVD+R. ook een spindel van 25 met kartelrandjes, besteld bij OPus, mijn NEc 1300 heeft nog steeds de originele fabrieksfirmware 1.05 (heb alleen nog maar dvd+r geprobeerd vandaar :) )
Dvd's spelen goed op de brander, mijn Toshiba dvd speler en mijn standalone JVC Xe112 speler en deze laatste is behoorlijk kieskeurig.

Ligt het niet aan Nero? ik gebruik zelf ImgBurn 1.00.7. Hiermee heb ik al een compilatie succesvol gebrand wat met Nero niet lukte. Althans het branden lukt wel maar het afspelen dan in de standalone niet.

Nog eventueel een tip, mijn DVDspeler weigerde elke DVD+RW, weken lopen kloten met instellingen, totdat ik per ongeluk een Philips DVD+RW kocht, werkt perfect. MIsschien handig voor het testen?? (en goedkoper :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irondog

irondog

Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 23:30:

Jep, ik heb deze DVD+R. ook een spindel van 25 met kartelrandjes, besteld bij OPus, mijn NEc 1300 heeft nog steeds de originele fabrieksfirmware 1.05 (heb alleen nog maar dvd+r geprobeerd vandaar :) )
Dvd's spelen goed op de brander, mijn Toshiba dvd speler en mijn standalone JVC Xe112 speler en deze laatste is behoorlijk kieskeurig.

Ligt het niet aan Nero? ik gebruik zelf ImgBurn 1.00.7. Hiermee heb ik al een compilatie succesvol gebrand wat met Nero niet lukte. Althans het branden lukt wel maar het afspelen dan in de standalone niet.

Nog eventueel een tip, mijn DVDspeler weigerde elke DVD+RW, weken lopen kloten met instellingen, totdat ik per ongeluk een Philips DVD+RW kocht, werkt perfect. MIsschien handig voor het testen?? (en goedkoper :*) )
Ergens hoor ik dat niet graag. Dat betekent namelijk dat er iets mis is met de software (meerdere programma's dus met hetzelfde probleem) of aan mijn brander.
Bovendien betekent het dat ik vanavond toch maar weer eentje ga proberen wat me waarschijnlijk alleen maar egernis en kosten oplevert :|

Bedankt iig voor de philips tip. Ik ga ze zoeken.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.