trojan of geen trojan ...?

Pagina: 1
Acties:

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Mijn virusscanner van AVG geeft sinds een half uurtje aan (dmv foutmelding/waarschuwingsmeldign) dat ik een virus heb en wel de volgende: "Trojan horse dialer"

Als ik een volledige scan doe met AVG of met Norton AntiVirus (up-to-date) vinden ze allebij geen virussen... Het virus zou volgende de melding moeten staan in de map "System Volume Information" welke verborgen is... is dat misschien de reden dat de scanners het virus niet vinden?

Vragen:
Heb ik een virus ja/nee?
Hoe kan ik deze verwijderen?

Configuratie:
PIII 700
Win XP Pro
AVG Virusscanner
need more?

_/-\o_ mijn dank is groot

Goochem

Verwijderd

De vraag is of je het als trojan moet bestempelen. Kijk eens bij je inbelverbindingen of je er iets verdachts ziet staan.

• Goochem
bedankt voor je reactie ... er staat alleen nix bijzonders :s

Goochem

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Draai even Spybot Search & Destroy, die vindt een hoop van die diallers, misschien die van jou ook wel. Wel vreemd trouwens dat hij dan bij een full scan niets vindt. Misschien een keer een full scan van alle bestanden, dus niet alleen exe's doen? Of inside archives iets dieper?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Goochem
met Spybot Search & Destroy vindt hij geen dialer ... evenals met een full scan :O wat nu?

Goochem

• Goochem
als ik overigens de map System Volume Information wil scannen, of probeer te verkennen krijg ik geen toegang ... als ik hem scan is ie direct klaar zonder resultaat ...

Goochem

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AdAware al gedraaid?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Goochem
jep, ksnap er weinig meer van :s

[ Voor 83% gewijzigd door Goochem op 27-05-2003 13:37 ]

Goochem

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tja, als alleen AGV zit te zeuren over een 'trojan horse dialer' wat lekker vaag al is, geen ander programma vind iets en er zijn verder geen rare dingen.. tja, ik zal me dan eigenlijk geen zorgen maken eigenlijk. :o

Ik neem aan dat die melding op een willekeurig moment kwam, en niet op een moment dat je 'bepaalde sites' zat te bezoeken of een vreemde file opende? ;)

🌞🍃

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Goochem schreef op 27 May 2003 @ 13:33:
als ik overigens de map System Volume Information wil scannen, of probeer te verkennen krijg ik geen toegang ... als ik hem scan is ie direct klaar zonder resultaat ...
Sys Vol info is ook niet toegankelijk, is alleen de naam van je schijf en die kun je daar niet veranderen. Maar goed, als dit niets oplevert, dan zou ik in ieder geval eens even wachten tot je minstens twee nieuwe avp updates gedaan hebt over een week of twee of zo, en als het dan nog zo is, hen een mailtje sturen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Goochem
ok, bedankt

Goochem

Verwijderd

Check je exclude list van NAV, die scant system volume information niet, dus dat zegt ook niet veel tot niets.

Daarnaast staat AVG bekend om het hoge false positive meldingen.

Scan anders eens met GAV, dat is gratis, niet zo heel geweldig als het komt op gewone virii, maar backdoor en dialer heuristics/bases zijn heel erg goed.

www.gladiator-antivirus.com

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Start, Uitvoeren, CMD, {enter}

netstat -an {enter}

Die output hier pasten, kijken of er verdachte porten openstaan --> daarop googlen, remover downloaden/zelf verwijderen na instructies... en done :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1