ASP suggesties voor site

Pagina: 1
Acties:

• osnatool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10-2014
ik ben bezig voor school om een websiteje te maken. We hebben de opdracht om een spel te maken in Java. Nu willen we een centrale site maken waar de spelers hun scores kunnen uppen.
De vraag is eigenlijk heel simpel. Hoe kun je dat het beste doen. Een validation key lijkt me voor de hand liggend maar hoe doe je dat eigenlijk??

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Inlognaam / wachtwoord combinatie? Mensen laten registreren voordat ze iets downloaden?

En wat heeft ASP met dit alles te maken?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• osnatool
nou het is dus de bedoeling dat mensen het spel al hebben maar dat er een centrale highscore database wordt bijgehouden. er moet niets worden gedownload. alleen als ik het niet beveilig dan kan iedereen zo maar wat scores gaan uppen

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

En wat heeft ASP met dit alles te maken?
Zal wel het middel zijn om het doel te bereiken ;)

@TS: zoals gorgi_19 zegt: Laat mensen gewoon een account aanmaken waarmee ze de score van hun spel kunnen vastleggen...lijkt me niet al te moeilijk toch? :)
alleen als ik het niet beveilig dan kan iedereen zo maar wat scores gaan uppen
Laat ze daarom eerst een account aanmaken alvorens ze hun score kunnen plaatsen :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat de TS wil voorkomen dat je willekeurig welke score kunt neerzetten. Dus dat je een code (bijv. 'a6bx3ge5') bij je score krijgt die je op de website kunt invullen. En dan weet het systeem op de website dat dat dus een score van 1500 punten op level 2 was.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

misschien kan je dit automatisch doen door bvb gebruik te maken van een webservice die je in je topscore applicatie op de server hebt staan
je java client maakt dan verbinding met die webservice en verstuurd de gepaste xml
automatisch

• osnatool
ja dat is de bedoeling _Squatt_..

maar de vraag is hoe kan ik dat doen. Ik denk dat het java programma aan de hand van de score een berekening moet gaan uitvoeren en daar dus een code uithalen en dat die in de asp pagina ook is ingebouwd.

Hoe zouden jullie zoiets aanpakken

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 09:50

Tjark

DON'T PANIC

Zorg ervoor dat mensen bv hun naam moeten opgeven voor ze beginnen en dat er na het spel een knop is waarmee je je score kunt uploaden. En dan de naam + score + level + evt crc geencrypteerd versturen zodat je zelf op de server kan achterhalen of 't een correcte score is

*insert signature here

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Om met gecodeerde scores te gaan werken en deze vervolgens door de gebruiker te laten invoeren lijkt me niet echt een mooie oplossing.
Afhankelijk van je mogelijkheden zou je kunnen overwegen de applicatie direct met de database te kunnen laten communiceren :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

• osnatool
deveraux dat is niet mogelijk. We hebben al bedacht om als je een score wil uploaden je eerst een bestand aanmaakt en deze dan inlaad op de webpage alleen hoe kan je dat dan uitlezen zodat het duidelijke sql of zoiets gaat worden?

Verwijderd

Misschien een idee:
Encryptiescript:
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
<%
     txtValue = Replace(txtValue, "prevValue1","NewValue1")
     txtValue = Replace(txtValue, "prevValue2","NewValue2")
     'ETC.
%>

Met de volgende code include je hem(d8 ik):
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
     'om te encrypten
<!-- Include file:"encrypt<%=Nummer%>.inc"-->
     'en om te decrypten
<!-- Include file:"decrypt<%=Nummer%>.inc"-->

De usercode, bestaat uit bijvoorbeeld de begruikersnaam en een 4-cijferige code die random is gegenereerd bij het registreren. In een mapje gooi je dan je replace-script.
Dat vier-cijferige code-tje wordt van de username gescheiden door de volgende code:

ASP:
1
2
3
4
<%
Nummer = right(UserCode,Len(UserCode - UserName)
Nummer = round(Nummer/1000, 0)*1000
%>

Je maakt dan bijv. 10 soorten replace-scripts, voor de getallen van 1-1000 1001-2000 etc.
In je dbase zet je een usernam, usercode en password. Het password kun je ook encrypten op dezelfde manier.

Om je scores toe te voegen gooi je gewoon een knop d'rin die dat automatisch doet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 13:50 ]

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

osnatool schreef op 27 May 2003 @ 13:23:
deveraux dat is niet mogelijk. We hebben al bedacht om als je een score wil uploaden je eerst een bestand aanmaakt en deze dan inlaad op de webpage alleen hoe kan je dat dan uitlezen zodat het duidelijke sql of zoiets gaat worden?
Dit bestand wordt dus door de applicatie aangemaakt? In dat geval zou je kunnen overwegen de inhoudt van dat bestand gewoon te coderen en vervolgens door de gebruiker te laten uploaden naar je site, het vervolgens te decoderen en met een query de database in te knallen.

Je kan voor het uitlezen van het bestand gebruik maken van het Textstream object.
Het uitlezen zelf heeft niks met je SQL-query te maken, deze levert alleen de data aan die uiteindelijk d.m.v. de query in de database ingevoerd zal worden.
De duidelijke SQL zal je dus zelf moeten schrijven, maar als je Java al beheerst moet dit zeker geen enkel probleem zijn ;)
Mocht dat wel een probleem zijn:
SQL-Tutorial :)

Quincy Jones

Pagina: 1