Toon posts:

[VB] Invalid Object "contact"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende script geschreven in VB in MS Access:

[script]
Dim cnn As ADODB.Connection
Dim cnn2 As ADODB.Connection
Dim rs As ADODB.Recordset
Dim rs2 As ADODB.Recordset

Set cnn = New ADODB.Connection
Set cnn2 = New ADODB.Connection
Set rs = New ADODB.Recordset
Set rs2 = New ADODB.Recordset

cnn.Open "PROVIDER=SQLOLEDB;DATA SOURCE=ATLET55;UID=jan;PWD=ps1;DATABASE=ScalaTestServer"
rs.Open "select * from [SL010100] where [SL01001] = " & [Forms]![Vergelijk]![SL01001], cnn

cnn2.Open "PROVIDER=SQLOLEDB;DATA SOURCE=ATLET55;UID=jan;PWD=ps2;DATABASE=SuperOffice CRM5"
rs2.Open "select * from [contact] where [number2] = " & [Forms]![Vergelijk]![SL01001], cnn2

MsgBox rs("SL01002") & " - " & rs2("number2")
[/script]

Ik kom er niet meer uit.
De eerste koppeling doet het, maar de tweede geeft de foutmelding: Invalid Object "contact".
Normaal gesproken zou je zeggen: 'de tabel contact bestaat niet', maar die bestaat wel degelijk.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:
-Andere database geopent m.b.v. de tweede koppeling. WERKT! (het ligt dus niet aan het script)
-De rechten gecontroleerd. Kloppen met twijvel. Ik login met 'jan'. 'jan' heeft alle rechten op die tabel. Dus dit zou moeten werken.
-De Database 'SuperOffice CRM5' wordt wel geopent, maar geeft een fout wanneer ik de tabel 'contact' wil raadplegen.

Heeft iemand hier ervaring mee/oplossing voor?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
bij mijn laatste weten gebruik je geen [] in sql queries om tabellen te adresseren, ik niet bij m'n ADODB projectjes in elk geval.
Maar heb je de betreffende query al direct op je database losgelaten (op de sqlserver console) om te kijken wat je dan voor foutmelding terugkrijgt?

Verwijderd

Waarom zit er een spatie in "SuperOffice CRM5"? Misschien gaat het daardoor fout, en moet je daar ff quotes of [] omheen zetten. De [] om de tabel naam zal het probleem niet zijn.

Nog een tip: je kan ook zeggen: Dim rs2 As New ADODB.Recordset . Dan wordt meteen een nieuw object aangemaakt. Maakt de code weer wat duidelijker :).

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 27 mei 2003 @ 12:31:
bij mijn laatste weten gebruik je geen [] in sql queries om tabellen te adresseren, ik niet bij m'n ADODB projectjes in elk geval.
Maar heb je de betreffende query al direct op je database losgelaten (op de sqlserver console) om te kijken wat je dan voor foutmelding terugkrijgt?
De database openen is geen probleem. Maar wanneer ik de tabel 'contact' wil raadpegen geeft hij die error. Ik denk dat ik meer moet zoeken in de rechten, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
[] in de sql query werkt wel. De eerste koppeling doet het namelijk perfect.

Verwijderd

heeft het misschien misschien te maken met:
PWD=ps1
....
PWD=ps2

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 13:39:
heeft het misschien misschien te maken met:

[...]
Verklaar je nader. :/
ps1 en ps2 zijn dummie wachtwoorden. De echte heb ik weggelaten wegens :X plicht.

Verwijderd

Verklaar je nader. :/
ps1 en ps2 zijn dummie wachtwoorden. De echte heb ik weggelaten wegens :X plicht.
dat je geen echte pw's gebruikt snap ik wel. Iik d8 alleen: je logt in op dezelfde server met dezelfde userID, maar een verschillend w8woord :?
Pagina: 1