Ik heb in asp.net een gastenboek gemaakt. Op zich is dit allemaal geen probleem. Maar ik dacht laat ik de pagina eens door de w3c validator heen halen. Nou kreeg ik hier eerst redelijk wat errors. De meeste van deze errors waren gewoon foutjes van mij in HTML aangezien ik nou niet echt veel van de standaard afweet. Maar nadat ik al deze fouten verholpen had blever er echter nog 2 fouten over die direct door de asp.net controls veroorzaakt worden. Ik heb boven mijn document de volgende document type staan
Nou heb ik in mijn aspx pagina de volgende regels staan
bij de w3c validator krijg ik echter de volgende foutmelding
[foutmelding]
Line 9, column 13: there is no attribute "NAME" (explain...).
<form name="GastenBoek" method="post" action="gastenboek.aspx" id="GastenBoe..
[/foutmelding]
en
[foutmelding]
Line 14, column 29: required attribute "TYPE" not specified (explain...).
<script language="javascript">
[/foutmelding]
ASP.NET voegt bij het parsen van de aspx pagina dus automatisch een name atribute in bij de form tag. Dit attribute bestaat volgens de specificatie dus niet. En ook het stukje script wat hij invoegt om de postbacks af te handelen enzo heeft in zijn start tag geen TYPE attribute staan die wel verplicht is volgens de standaard.
Nou is mijn vraag of iemand anders hier ook wel eens tegenaan is gelopen en of hier ook een oplossing voor is. Deze html word namelijk door asp.net zelf gegenereerd en niet door mij. Op zich is het natuurlijk niet zo'n heel groot probleem maar ik vindt het toch wel vrij dom dat asp.net code genereert die niet aan de standaard voldoet.
HTML:
1
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" > |
Nou heb ik in mijn aspx pagina de volgende regels staan
ASP.NET:
1
2
| <form id="GastenBoek" method="post" runat="server"> </form> |
bij de w3c validator krijg ik echter de volgende foutmelding
[foutmelding]
Line 9, column 13: there is no attribute "NAME" (explain...).
<form name="GastenBoek" method="post" action="gastenboek.aspx" id="GastenBoe..
[/foutmelding]
en
[foutmelding]
Line 14, column 29: required attribute "TYPE" not specified (explain...).
<script language="javascript">
[/foutmelding]
ASP.NET voegt bij het parsen van de aspx pagina dus automatisch een name atribute in bij de form tag. Dit attribute bestaat volgens de specificatie dus niet. En ook het stukje script wat hij invoegt om de postbacks af te handelen enzo heeft in zijn start tag geen TYPE attribute staan die wel verplicht is volgens de standaard.
Nou is mijn vraag of iemand anders hier ook wel eens tegenaan is gelopen en of hier ook een oplossing voor is. Deze html word namelijk door asp.net zelf gegenereerd en niet door mij. Op zich is het natuurlijk niet zo'n heel groot probleem maar ik vindt het toch wel vrij dom dat asp.net code genereert die niet aan de standaard voldoet.
edit:
De eerste error is nou trouwens weg door er html 4.01 van te maken
maar het idee blijft hetzelfde
De eerste error is nou trouwens weg door er html 4.01 van te maken
[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 27-05-2003 12:24 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”