Toon posts:

[Citrix/SQL] Meerdere bestanden nodig bij publiceren app

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op m`n stage heb ik een leuk test domeintje staan, maar nu heb ik een probleem met citrix Metaframe XP Feature Release 2 met Nfuse 1.7. Gebruikers kunnen inloggen op de Citrix machine doormiddel van Nfuse via hun browser.

Ik heb nu een applicatie gepubliceerd in Citrix, maar het probleem is dat zodra ik de applicatie wil gebruiken dan vraagt ie naar een ander bestand. Ik heb geen idee hoe ik dat bestand er bij kan zetten zodat de applicatie gewoon werkt, hij vraagt naar een bestand ( Database) die op de SQL server draait.

Ik weet dat dit probleem opgelost kan worden door RES PowerFuse te gebruiken en dan de applicatie in learning mode te zetten, maar PowerFuse wil ik pas als laatste redmiddel gebruiken i.v.m. extra kosten die er aan zitten verbonden.

Als iemand een idee heeft, ik sta open voor suggesties.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
wat is de applicatie?
wat is het voor type applicatie? (vb/win32, database client?)
hoe heb je de applicatie geïnstalleerd? (in install mode?)

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

EEN applicatie, vraagt om EEN bestand die op een sql server staat, en powerfuse lost dit voor je op.
Nu spreek ik alleen voor mezelf, maar op basis van deze informatie kan ik toch echt geen fatsoenlijk advies geven. Wacht dacht je van wat meer details? (doe eens wild; welke app, welk bestand, en hoe is de verbinding met sql tot stand gebracht?)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde oproepen tot meer info.

Zo op het eerste ogenblik lijkt mij dat Citrix er helemaal niets mee te maken heeft, of werkt de applicatie wel als je direct op het console inlogd :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry dat ik een "beetje" onduidelijk ben.

Het punt is dat de applicatie die ik gebruik is RSS (Retail Store Solutions) Dit programma word gebruikt bij kassa`s o.a. en dit is ontwikkeld door m`n stage bedrijf (KAS b.v.), dit programma maakt verbindin met een sql database op een andere server. Het punt is dat je bij citrix de werkmap aangeeft en het bestand, maar niet bestanden die het programma ergens anders vandaar haalt. Dus even samengevat: Ik log in op de Citrix machine via NFuse, als ik ingelogd ben dan open ik het programma RSS en dan zegt RSS dat het de database \\server-sql\rssdata\kas.mnu niet kan openen. En ja ik heb de map wel gedeeld. En ook geinstalleerd in install mode ( change user /install)

Nu het PowerFuse verhaal. Ik ben een tijdje geleden bezig geweest met Terminal Services in combinatie met PowerFuse daarin in kwam ik de optie "Learning Mode" tegen. Dit betekende dat je een applicatie publiceerde en dan wist PowerFuse welke bestanden de applicatie nog meer nodig heeft om goed te functioneren. Daarna deed je de applicatie weer in "normal" mode, en dan maakte het programma alleen gebruik van die bestanden, maar die bestanden konden ook op een netwerkshare staan.

Ja RSS doet het wel als ik direct op de Citrix machine inlog

Verwijderd

Als je een desktop sessie opend ipv een published app, en dan gaat naar "start", "run" en dan intyped \\server-sql\rssdata
Krijg je dan wat te zien?

Verwijderd

Bij het installeren van Software op een Citrix omgeving kom ik ook regelmatig van dit soort problemen tegen. Werkt de koppeling met de SQL Server via een ADO koppeling of keihard ingebakken in de programmatuur ?

Wil nog wel eens gebeuren dat de ADO DB van Win2000S nog wel eens te dicht wordt gezet op het moment dat de TS in execute mode komt.

Heb je al geprobeert lokaal op de server onder een Username in te loggen die beperkte rechten heeft, en het dan op te starten? Kan iets te maken naar de lokale C , die dus waarschijnlijk naar de X is omgezet door Citrix.
Maak je gebruik van een lokale mapping naar je C op je werkstation onder Citrix?

Dus : Admin op Server, User op Server, Admin op Terminal, User op Terminal.

Hoop dat het iets helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een desktop gepublished, en als ik nu RSS open dan geeft hij alsnog die fout aan van die kas.mnu. Ik kan de map niet benaderen, ik heb wel rssdata gedeeld en full control gegeven voor de gebruiker om te testen.

Hij vind die kas.mnu doormiddel van een bestandje genaamd kas.ini, hierin staat het pad en de verwijzing naar het onderdeel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 14:03:
Ik kan de map niet benaderen, ik heb wel rssdata gedeeld en full control gegeven voor de gebruiker om te testen.
Als je niet via een unc pad bij die map kan, is dat in ieder geval de basis van je probleem. Je users die rechten hebben op de published app, hebben ook rechten op die share? Het is dus een rechten probleem , en geen verbindingsprobleem?
Een administrator kan de share wel benaderen via een published desktop?

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 16:21
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 13:39:

Nu het PowerFuse verhaal. Ik ben een tijdje geleden bezig geweest met Terminal Services in combinatie met PowerFuse daarin in kwam ik de optie "Learning Mode" tegen. Dit betekende dat je een applicatie publiceerde en dan wist PowerFuse welke bestanden de applicatie nog meer nodig heeft om goed te functioneren. Daarna deed je de applicatie weer in "normal" mode, en dan maakte het programma alleen gebruik van die bestanden, maar die bestanden konden ook op een netwerkshare staan.
Die optie kwam je tegen in Appguard, dit is de application firewall van RES PowerFuse. (http://www.respowerfuse.com)
AppGuard:
· By default, AppGuard locks down the environment!
· AppGuard assures that users will only be able to run authorized applications which have been assigned to them.
· No complicated settings, since the users and their authorized applications are already defined by PowerFuse access components.

Omdat sommige applicaties andere exe files opstarten om te kunnen functioneren is er een optie binnen Appguard om deze in learning mode te zetten. Je kan dan aan de hand van de appguard logfile uitzonderingen toevoegen. Wanneer je alle uitzonderingen hebt toegevoegd kan je appgueard weet in blocking mode zetten.

Maar wanneer een applicatie niet functioneert kan appguard hier geen oplossing in bieden.
Pagina: 1