Ik zit hier met een Compaq Deskpro (Celeron 466, alles on-board) die niet aan wil met een Pangolin Lasershow Designer 2000 PCI kaart. (wordt gebruikt om lasers mee aan te sturen)
Bij iedere andere PCI kaart start de computer wel gewoon op, maar met de LD niets.
De kaart zit op een riserkaart, en op het moederbord zit een ledje dat altijd aan is (als er spanning is).
Bij iedere andere kaart is er niets aan de hand, computer start gewoon op, maar bij deze kaart knippert het on-board ledje even 'uit', de power- en HDled lichten even groen op (zijn 2-kleurenleds), de ventilator gaat even draaien, en verder niets.
Hij heeft er in gewerkt, en als het goed is is hij niet defect.
In het bios heb ik de volgende opties:
PCI busmastering: aan of uit
PCI SERR# generatie: aan of uit
Stel opnieuw PCI in bij warme start: aan of uit
Dit zijn voor zover ik kan zien de meest relevante instellingen.
Ik heb alle mogelijke combo's al geprobeerd, en ik zou niet weten wat er verder aan de hand kan zijn.
Het zijn altijd al lastige dingen geweest, en nu ze verkocht zijn is het voor de klant extra lastig. Ze hebben gewerkt, maar ik weet niet hoe (zijn van voor mijn tijd hier)
Bij iedere andere PCI kaart start de computer wel gewoon op, maar met de LD niets.
De kaart zit op een riserkaart, en op het moederbord zit een ledje dat altijd aan is (als er spanning is).
Bij iedere andere kaart is er niets aan de hand, computer start gewoon op, maar bij deze kaart knippert het on-board ledje even 'uit', de power- en HDled lichten even groen op (zijn 2-kleurenleds), de ventilator gaat even draaien, en verder niets.
Hij heeft er in gewerkt, en als het goed is is hij niet defect.
In het bios heb ik de volgende opties:
PCI busmastering: aan of uit
PCI SERR# generatie: aan of uit
Stel opnieuw PCI in bij warme start: aan of uit
Dit zijn voor zover ik kan zien de meest relevante instellingen.
Ik heb alle mogelijke combo's al geprobeerd, en ik zou niet weten wat er verder aan de hand kan zijn.
Het zijn altijd al lastige dingen geweest, en nu ze verkocht zijn is het voor de klant extra lastig. Ze hebben gewerkt, maar ik weet niet hoe (zijn van voor mijn tijd hier)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?