PDF printen/createn op het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534

Topicstarter
Weet iemand een programma wat pdf's kan printen/maken, en dat via het netwerk te berijken is.

Ik heb al enige gratis programma's geprobeert, maar als ik deze printers dan op gedeeld zet, kan ik via een andere pc de pdf niet maken, omdat hij dan een .dll bestand nodig heeft, die dan weer niet op die pc is geinstalleerd(het gaat hier niet om 2 pc'tjuhs, maar om een groter netwerk dus even het programma op andere pc's installeren gaat niet).

Ik heb wel al iets als Jaws PDF Server gevonden, maar hier moet je voor betalen, dus daar heb ik ook niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66438

Begrijp er geen h*l van....

Met adobe kan je bekijken/maken en vervolgens printen. (Je hebt toch wel een netwek printer"??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:36

pietje63

RTFM

Anoniem: 66438 schreef op 27 May 2003 @ 11:10:
Begrijp er geen h*l van....

Met adobe kan je bekijken/maken en vervolgens printen. (Je hebt toch wel een netwek printer"??)
hij wil een pdf-printer hebben

dus dan ga je naar afdrukken en dan selecteer je als printer "pdf-printer" zodat je een pdf-bestand krijgt

ik ben er zelf een tijdje geleden ook naar op zoek geweest maar niet echt een goede gevonden, alleen al omdat veel van deze programma's het pdf bestand gewoon niet goed aanmaakten

verder vind ik het raar dat je "zo veel" pc's hebt en het per se gratis moet zijn... bedrijven hebben toch wel een kleine bijdrage over voor software (ik weet niet wat dat JAWS pakket kost)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Printen bedoel ik niet letterlijk printen, printen houd bij pdf's printen in dat je het opslaat als pdf bestand..
Dus bijvoorbeeld je print een word document naar pdf.. Je converteerd het.. tja ik heb het woord ook niet uitgevonden hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pietje63 schreef op 27 May 2003 @ 11:13:
[...]

verder vind ik het raar dat je "zo veel" pc's hebt en het per se gratis moet zijn... bedrijven hebben toch wel een kleine bijdrage over voor software (ik weet niet wat dat JAWS pakket kost)
Uhh het is een klein bedrijfje... wat is er raar aan dat we.. "veel pc's" hebben! :| R.iiiight...

Maar in iedergeval een klein bedrag is normaal maar rond de 3000 euro, of voor meer opties zelfs nog duurder.. is niet te doen.

-edit-
Licence type EUR
50 User 2,725
100 User 4,360
Unlimited User 10,900
-edit-

En er zal heus wel iets gratis te downloaden zijn..

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 25534 op 27-05-2003 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK; Adobe heeft drivers waarmee je naar PDF kan printen; Ik zou je echt aanraden hier wat geld aan uit te geven ; ik heb al genoeg problemen gezien met dit soort grappen. Kies bijvoorkeur voor adobe....

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Google is some ook wel makkelijk .....:

http://www.godandscience.org/general/pdf.html

"If you are on a shoestring budget like myself and would like to create PDF files, but can't afford Adobe Acrobat, then you have come to the right place. Here is what you will need to produce PDF files on a budget: "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:36

pietje63

RTFM

Anoniem: 25534 schreef op 27 mei 2003 @ 11:18:
[...]

Uhh het is een klein bedrijfje... wat is er raar aan dat we.. "veel pc's" hebben! :| R.iiiight...

Maar in iedergeval een klein bedrag is normaal maar rond de 3000 euro, of voor meer opties zelfs nog duurder.. is niet te doen.

-edit-
Licence type EUR
50 User 2,725
100 User 4,360
Unlimited User 10,900
-edit-

En er zal heus wel iets gratis te downloaden zijn..
als jij zegt 3000 euro neem ik aan rond de 50 pc's
ik denk dat het minder werk is om dat ene programma dat wel werkte maar waarbij die dll bestanden op elke pc te zetten dan nu door te blijven zoeken en veel andere programma's uit te proberen (zo'n installatie kost waarschijnlijk maar 2 minuutjes... dan ben je er met 2 uur (inclusief koffiepauze natuurlijk) af

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 66438 schreef op 27 May 2003 @ 11:23:
Google is some ook wel makkelijk .....:

http://www.godandscience.org/general/pdf.html

"If you are on a shoestring budget like myself and would like to create PDF files, but can't afford Adobe Acrobat, then you have come to the right place. Here is what you will need to produce PDF files on a budget: "
Hey thanks, ik heb ook al flink lopen zoeken op google, en dan krijg ik wel sites als dat.. maar dat is geen PDF server printer, dat is een lokale. En het gaat er juist om dat er ergens op een server dat proggie word geinstalled, en niet lokaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534 schreef op 27 May 2003 @ 11:28:
[...]

Hey thanks, ik heb ook al flink lopen zoeken op google, en dan krijg ik wel sites als dat.. maar dat is geen PDF server printer, dat is een lokale. En het gaat er juist om dat er ergens op een server dat proggie word geinstalled, en niet lokaal :)
Printer driver op de (print)server installeren en sharen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Printer driver op de (print)server installeren en sharen ??
Anoniem: 25534 schreef op 27 mei 2003 @ 11:05:
Ik heb al enige gratis programma's geprobeert, maar als ik deze printers dan op gedeeld zet, kan ik via een andere pc de pdf niet maken, omdat hij dan een .dll bestand nodig heeft, die dan weer niet op die pc is geinstalleerd(het gaat hier niet om 2 pc'tjuhs, maar om een groter netwerk dus even het programma op andere pc's installeren gaat niet).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 25534 op 27-05-2003 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met freeware kom je al een heel eind, daar heeft andre_at_home een leuk overzichtje van gegeven: [rml][ Postscript en pdf]afdrukken in lagere resolutie[/rml] (Iets lager in de topiclijst :Y) )

Waarom trouwens niet alles lokaal installeren?

Als je niet genoeg hebt aan bovenstaande zaken, zou je er evt. zelf een script overheen bouwen voor centraal aanmaken / beheer / distributie.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 27-05-2003 11:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hallo.... Je schrijft over een "andere PC" en *nergens* over een server......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8234

http://www.pdf995.com wel gratis maar geen netwerk variant. Dan zul je voor iets groots moeten gaan, en je portomonee moeten trekken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71160

Anoniem: 25534 schreef op 27 May 2003 @ 11:05:
Als die gratis programma's op zich voldoen dan zou ik wat tijd steken in het uitzoeken hoe je die .dll of het programmatje op die andere PC's geautomatiseerd geïnstalleerd kan krijgen.
Pagina: 1