Toon posts:

SoF2, 3 clients met IP sharing op 1 Server geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Ik deel mijn internet met 2 anderen. Een vriend van me heeft een sof2 server waar wij op inloggen met zijn 3'en. Als 2 man zijn ingelogged op zijn server zijn er geen problemen, echter de derde kan niet inloggen. De 3e client ziet de server, kan connecten maar blijft wachten op een challenge.

OS Server: Win2k met alle SP
OS Clients: XP met alle SP
Router client kant: SMC
Router server kant: Linksys

Geprobeerd:
Alle 3 de clients als laatste laten in loggen --> probleem blijft

Een win2k server als router aan de server kant --> probleem blijft

Situatie omgedraaid, wij hosten een sof2 server en onze vriend logged met 3 clients in --> Geen probleem

Met 3 clients op een random server op internet van onze kant --> Geen probleem

Nieuwe installatie SoF2 server --> Probleem blijft

Clients op verschillende poorten laten connecten op de server --> Probleem blijft

We begrijpen totaal niet wat er aan de hand zou kunnen zijn. Als er maar slechts één client kan connecten zou er iets mis kunnen gaan met de adressering, maar er kunnen 2 connecten, routing gaat dan goed, maar de derde wil niet.

Ik heb ook al op ravensoft forum gepost maar daar weet niemand een antwoord.

Heeft iemand een idee? Wij niet meer inmiddels 8)7

Groeten,

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-02 09:52

Masselink

Voor de dorst

Gebruik je wel verschillende registratiecodes voor SOF2 ?
en niet 2 dezelfde ? dat die 2 de heletijd niet kunnen connecten ? En bij de andere situatie de server een van de dubbele reg codes heeft.

[ Voor 57% gewijzigd door Masselink op 27-05-2003 11:00 ]

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je verschillende key's? Dat namelijk wel, we hebben allemaal een eigen Key.

Maar het is er maar 1 die niet kan connecten he. 2 kunnen connecten, derde niet. Maakt niet uit welke key de 3e is. Bij alle 3 blijft tie waiting for a challenge.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 11:03 ]

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 11:01:
Bedoel je verschillende key's? Dat namelijk wel, we hebben allemaal een eigen Key.

Maar het is er maar 1 die niet kan connecten he. 2 kunnen connecten, derde niet. Maakt niet uit welke key de 3e is. Bij alle 3 blijft tie waiting for a challenge.
Kun je wel met de derde een share benaderen op de server ?

Windows accepteerd misschien geen extra connecties.

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm zou kunnen maar ik draai zelf een win2k advanced server en die staat het wel toe. Hoe kun je dat instellen dan? Weet je dat misschien?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 11:54 ]

• Masselink

Masselink

Voor de dorst

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 11:54:
Hmmm zou kunnen maar ik draai zelf een win2k advanced server en die staat het wel toe. Hoe kun je dat instellen dan? Weet je dat misschien?
Volgens mij is dat niet in te stellen. En heeft dat te maken met welke versie je installeerd. Misschien is upgraden naar Windows XP Pro een oplossing ?

Koffie en meer...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm maar we zouden ook eerst kunnen testen of we met 3 clients met zelfde IP adres kunnen connecten naar die server in bv Gamevoice of een FTP-Server toch? Als dat ook niet wil, denk ik dat het aan het OS ligt.... Als dat wel wil is het een ander probleem.

Is dat een correcte analyse?
Pagina: 1