[win98] Werkstation dichtgooien - hoe?

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik loop stage op een kleine afdeling van een school - het gebruik van computers hier is rampzalig te noemen, weinig mensen doen echt werk!

Wat betreft het software-matig 'slopen' (lees: config aanpassen, files deleten, etc.) gebruik ik (of ga, iig.) Illusion'99. Dat helpt natuurlijk al een stuk.

Echter, ik wil dus ook webbased chat, (de-)installatie(s), p2p, IM & bepaalde sites (cu2, vote4me, etc.) blokkeren.

Het meeste valt natuurlijk via de host-tabel te doen en portblockers (firewall, antivirus, etc.) Er zijn echter slimmerikken die weten wel hoe ze die programmaatjes uit kunnen zetten (ctrl-alt-del, anders is er altijd wel een tooltje die van alles kan... :() en weten van de host-tabel af.

Nou heb ik gehoord van policy-editors, echter ik ben hier niet zo bekend mee en weet dus absoluut niet wat een goed programma hiervoor is. Nou is mijn vraag eigenlijk of jullie mij misschien de goede richting in willen sturen.

Er wordt gewerkt met novell, echter - dat is puur inloggen voor gebruik met de printers en app. explorer gebruik. Enige restricties zijn al in het register aanwezig en worden niet via novell geimplementeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 27-05-2003 10:11 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:23
Welke webserver gebruik je? Op mijn werk zijn we overgestapt van 98 naar 2000 met een ISA server en we kunnen via de webserver allerlei sites verbieden.
98 is best rot om dicht te timmeren. Maarja voor een kleine locatie is het natuurlijk beetje prijzig om dit te implementeren.
Maar probeer voor de sites eens op je webserver te kijken.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Bij het booten kiezen voor Boot image (herstel) dan worden alle instellingen weer teruggezet.

Dan moet je een bootimage maken en het instellen dat het van server (netwerk) wordt geinstalleerd.

Het zou goede oplossing kunnen zijn

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

poledit.exe past op een flop en is onder andere te vinden op je win98 cd :)

Doe er eens research naar, is zeer krachtig. Om die site's te blocken heb je een proxy nodig, een programma dat op de achtergrond draait.. of idd de host file aanpassen en zorgen dat ze daar weer niet bij kunnen :)

Gebruik ook de search, hier is best wel vaak naar gevraagd.. ik hoop dat je topic open blijft maar ik weet dat je daar op dit onderwerp gericht veel informatie uit kan trekken :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik zal ff graven dudes :) ;) Bedankt voor de tips

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:23
Mocht je sites gaan blokkeren op de server, zoek dan wel eerste het ip-adres uit van deze sites en blokkeer die dan. Bijvoorbeeld Hollywood Musichall in Rotterdam heeft 3/4 domein namen gericht naar het zelfde ip-adres. Dat scheelt weer invullen.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Als er via Novell wordt gewerkt kun je je misschien ook verdiepen in Zenworks en de NAL.
Daarmee zijn op een redelijk niveau (windows 98 is nooit compleet te beveiligen imo) restricties door te voeren.

Battle.net tag

Pagina: 1