[dhtml] Layer over een form

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Ik ben bezig met een admin voor mijn site, en ik dacht 'windows look and feel' dat is me wel leuk.

Maar nu ben ik lekker bezig, en heb een mooi scriptje voor de dropdown.. maar... in de frame er onder heb ik een form en de layers gaan wel over de tekst maar niet over de form items heen, de 2 dropdowns gaan door mn dropdown heen.

Ik dacht dus... z-index omlaag van form en z-index omhoog van dropdown, maar helaas, geen succes.

Iemand anders dit probleem ook eens gehad?

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit is een bekende bug van Internet Explorer en is in de huidige setting niet op te lossen.

Je zou gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld een DHTML (eigen gemaakte) dropdown en anders gewoon adviseren om gebruik te maken van Mozilla, want dan heb je dat probleem niet.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat komt omdat formulier elementen niet door de browser, maar door de windows manager gerender worden. Deze zullen dus altijd 'ontop' zijn. En goede oplossing hiervoor is er eigenlijk niet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Nee helaas is hier dacht ik geen oplossing voor. Aangezien form elementen standaard zegmaar een z-index van oneindig hebben zal alles eronder weergegeven worden, helaas...

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Wat heel simpel is en generiek is een script te schrijven dat bij bepaalde acties gewoon je dropdowns onzichtbaar maakt. Gewoon even in een loopje door alle elementen van alle formulieren door je pagina lopen. Is het een dropdown, dan visibility:hidden. Uiteraard wel efficienter als je de controls vervolgens cacht :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Dit klopt, en is een bekend probleem :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.