Toon posts:

hulp nodig voor installeren mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net op de HCC een Msik7tpro-2 gekocht (a was helaas niet te verkrijgen) en een 300watt kast.

Bij computerland (kast) zeiden ze dat de afstandbusjes bij de kast zaten. Daar zat thuisgekomen een paar schroeven en een paar koperkleurige dingen in.
Nou is mijn vraag, kan ik rechtstreeks deze koperkleurige dingen op de backplate schroeven en dan de schroefjes door de msi gaten dan geschroefd in die koperkleurige dingetjes?

Ik heb trouwens overal gevraagd en niemand verkocht een antistatisch polsbandje. Ik heb bij de kast 2 witte handschoenen gehad is dit ook voldoende? Want ik zou niet weten waar ze anders voor moeten zijn.

Please help me..

Verwijderd

hier een kleine handleiding die ik ook gebuikt heb.
1.voor dat je begint (aangezien je geen antiestattise bla bla hebt) Trek je wolle kleding uit en je leren schoenen op badstof sokken het best!
2.Voor dat je gaat inbouwen pak je de kraan beet of verwarmings buis om jezelf te ontladen!
3.Doe dat iedere keer als je gelopen hebt of iets degelijk!

Je vraag: Volgens mij zijn die koppere bussjes je afstand bussjes voor je moeder bord waarmee je afstand maakt van onderkant modo en je kast.

succes!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
yep, nog nooit problemen mee gehad, als ik moederborden via die koperdingen vastzette.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik hoef er niks tussen te stoppen? (ik had iets gehoord van isolatie tape ofzo. Oftwel het werkt gewoon zo?

Maar die witte handschoenen waar zijn die in hemelsnaam voor?

Verwijderd

TAPE??? welke beunhaas was dat dan :):)

nee gewoon die koperdingen is zat

die handschoenen kun je aan trekken maar ik hou niet van handschoenen want dan heb ik geen gevoel meer in mijn vingers.
kijk maar.

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eigenlijk moeten er volgens mij tussen die koperen dingen (dat zijn de afstandsbusjes :) en de mamaplank rubberen ringetjes (of plastic...), en daar bovenop weer rubber en DAN de schroef. Anders is je mamaplank verbonden met het frame van je kast. Alle mamaplanken die ik de laatste jaren gezien heb (laatste 8 jaar ongeveer) hadden om de schroefgaten of een flinke vrije ruimte of een vertind randje zodat er geen contact is met circuits dus het zou voldoende moeten zijn. Statische electriciteit bij het inbouwen komt door het langs elkaar bewegen van bijvoorbeeld een wollen (of fleece!!!!) trui. Je kunt (zoals eerder gezegd) dus het beste na iedere keer dat je gelopen hebt of gebukt ofzo je even ontladen door even een kaal stuk (ontluchtingsgat ofzo) van je verwarming beet te pakken. Ohja, losse onderdelen (kaarten bv) even op hun antistatische hoes leggen, dan sluit je alle risico uit. Ik heb zelf nog nooit antistaische matten/handschoenen/armbanden etc. gebruikt, en ik heb slechts 1 keer in het begin 4mb geheugen verprutst omdat ik niet bedacht had dat fleece juist NIET goed is voor hardware. Verder nooit problemen gehad.
Pagina: 1