[Advies gevraagd] P4 478 met PC133, USB 2.0 & Lan

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Hello,

Ik zoek een mobo voor een P4 porcessor die PC133 geheugen slikt (heb er nogal wat van liggen) USB 2.0 ondersteund en onboard LAN heeft. On board geluid mag ook nog maar is niet noodzakelijk. En ja Firewire lijkt me helemaal iedeaal.

Dan ook nog een flink aantal PCI sloten en ATA-100 of liefst 133 en natuurlijk AGP.

Ik heb eens lopen zoeken en de enige die wat heeft is Asus en Gigabyte.

Asus P4XP-X (Intel chipset, AGP4x, 5xPCI, 2xUSB2.0, 2xUSB1.1, UATA100, LAN 10/100 en 6ch audio)

Asus P4S533-X (SIS chipset, AGP4x, 5xPCI, 6xUSB2.0, UATA133, Lan10/100 en 6ch audio)

Gigabyte GA-8ID2003 (Intel Chipet AGP4x, 5xPCI, 4xUSB2.0, UATA100 geen LAN en AC97 audio)

Ik twijfel nog tussen de asuses,

Wie heeft er ervaring ?? Of andere sugesties ??

En ja ik heb gezocht in GOT en daar vind je alleen info over de P4S533 en niet de -X de p4S533 is ddr only en dat wil ik dus niet. En een ander topic bespreekt een probleem met een P4S533-x maar geeft geen oplossing of daadwerkelike oorzaak.

Via google etc. zijn geen reviews over dit mobo te vinden.

En ik ja heb de meeste mobo fabrikanten sites bezocht dus graag dit maal het topic niet sluiten voordat iemand de kans heeft gehad te reageren !!

G's

Marco

-------

Verwijderd

is het wel slim om een p4 te gaan combineren met sdram ? je limiteerd je processor geheugen bandbreedte zwaar terwijl je al een goede 512mb ddr voor ronde de E90 koopt, ik zou i.i.g. niet combineren met oude zaken, anders had ik nu een p4 kunnen hebben met 30 pins geheugen.

Als je dus daadwerkelijk p4 performance wilt zou ik sdram maar even vergeten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 10:04 ]

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:13

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Bij je vorige topic start heeft Balusc 2 linkjes gezet en um toen dichtgemieterd. Als je de eerste link volgt en dan het EERSTE resultaat pakt, kom je een heel eind !?

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En hier komen de oplossingen:
*Zoek goed
*Ga desnoods in een winkel wat vragen
*Volg advies van Modjes op
*Je hoeft niet te groeten want dat doen wij voortdurend, naam staat immers naast de post.

Nog ff ontopic gezien de policy:
Ik zou zelf, als je toch per sé met SDRam 133 wil werken, gaan voor de P4XP-X. Toch aardig wat onboard shit en ook een leuke prijs. En die intel chipset heeft zich ondertussen aardig bewezen, dus die prefereer ik boven die van SiS.

{signature}

Verwijderd

Een van de allergoedkoopste (€ 61) en betere oplossingen: de ECS P4S5a/DX+...
http://www.ecsusa.com/products/p4s5a_dx_plus.html

Hebbie support voor en PC133 en DDR333, voor als je later toch besluit hiervan gebruik te maken.
Verder 5 PCI slots, 1 AGP slot, 1 AMR slot, verder USB 2.0 enz enz.... bordje is heel stabiel, alleen is de BIOS niet echt geschikt voor overclocken.....

Alleen geen Firewire, maar wel LAN en sound

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 10:56 ]

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Kijk hier heb ik wat aan. Bedankt voor de info, die ECS had ik inderdaad nog niet gevonden, toch ga ik voor de ASUS P4S533-X (heeft ook DDR & SDRAM). De keuze voor SDRAM is meer budgetair, ik heb 2x 512 MB liggen en investeer later wel in DDR iets wat met dit bord kan. Met een SIS chipset heb ik nog geen ervaring, maar op deze manier kunnen we dat ook eens proberen.

Bij deze dus allen bedankt !!

-------

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Conclusie: dat had je zelf ook kunnen bedenken/uitzoeken zonder er een topic voor te openen :)

/handjevasthoutopic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.