Toon posts:

[easy cd creator 5] Cdcopier via netwerk mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dus ik heb 2 pc's die verbonden zijn
op de ene pc zit een CD-writer met de software roxy easy cd creator 5
op de andere pc zit een cdrom-speler

nu wil ik een cd kopiëren (van cd naar cd) via de optie 'Cd copier' van roxy
probleem is : als ik het doe via enkel die ene pc waar de writer op zit, dan moet ik continu switchen van cd (hij leest één track en schrijft die vervolgens enz.. en ik kan dat ook niet wijzigen tenzij ik me vergis?)
dus vroeg ik me af: is het mogelijk dat ik de cd kopieer via het netwerk? dus de te kopieren cd in de ene pc en de lege cd in de andere cd?
iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

Een image maken van de CD in de ene machine en die image dan naar de andere machine copieren en branden. Werkt altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 10:08:
Een image maken van de CD in de ene machine en die image dan naar de andere machine copieren en branden. Werkt altijd.
en kan je zo een image maken met roxy ? hoe (welke functie?)?
en in hoeveel stappen gebeurt dit dan? eerst image maken, dan image naar de andere pc kopieren en dan branden?
kan het niet in 2 stappen? (image maken, cd branden via netwerk)?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 11:35 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21

sus

is druk :+

kan je de CD-speler niet delen op de ene computer, en deze via het netwerk benaderen ?

Verwijderd

Topicstarter
SuspiciouS schreef op 27 May 2003 @ 11:35:
kan je de CD-speler niet delen op de ene computer, en deze via het netwerk benaderen ?
wel, da's net mijn vraag :)
als ik cdcopier open, zoekt hij naar drives maar enkel binnen de pc zelf, niet binnen het volledig netwerk
en ik vroeg dus of ik dat met een of andere instelling kon fixen?

Verwijderd

Nu ik erover nadenk begrijp ik het probleem helemaal niet meer. Een brander kan ook een cd lezen. Wanneer je kiest voor een cd copy te maken en hij heeft maar een device. In dit geval een brander. Dan kun je toch die brander als je bronlezer gebruiken. Dan maakt het brandprogramma vanzelf een tempfile aan op je hd waarin zich de image bevind. Op deze wijze heb je de cd speler helemaal niet nodig.

Verwijderd

Precies, maar je zou ook de cd speler op de andere computer kunnen mappen. En die kun je dan wel benaderen met je brandsoftware. Ik denk alleen niet dat dat gaat via cd copier... En ik zou zeker niet on the fly gaan kopieren dan. (nouja, je kunt het proberen..)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Padus DiskJuggler heeft wel een optie dat je over het netwerk een CD kan branden.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 11:59:
Nu ik erover nadenk begrijp ik het probleem helemaal niet meer. Een brander kan ook een cd lezen. Wanneer je kiest voor een cd copy te maken en hij heeft maar een device. In dit geval een brander. Dan kun je toch die brander als je bronlezer gebruiken. Dan maakt het brandprogramma vanzelf een tempfile aan op je hd waarin zich de image bevind. Op deze wijze heb je de cd speler helemaal niet nodig.
wel dat heb ik dus gedaan en dat gaat inderdaad
maar het probleem is dat hij de cd niet in één keer leest : hij leest één track, brandt die vervolgens, leest de volgende track, brandt die vervolgens, enz.
dus moet ik er de hele tijd bij zitten en de cd'tjes verwisselen; ik ben er bijna gek van geworden!
of kan ik dat instellen dat hij de cd ineens leest? bij de opties stond "disc-at-once" in het grijs, ik kon het dus niet aanvinken...
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 12:04:
Precies, maar je zou ook de cd speler op de andere computer kunnen mappen. En die kun je dan wel benaderen met je brandsoftware. ..)
hoe bedoel je de cd-speler mappen? delen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 12:23 ]

Verwijderd

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik de Roxio ECC al een tijd niet meer gebruik. Nero kent deze problemen totaal niet. Daarbij moet ik zeggen dat het copieren van een cd over een netwerkshare niet niet altijd werkt. Zeker als je geen burnproof of een dergelijke brandbeveiliging in je brander zit.

Ik wens je succes maar ik denk dat je de moeilijkste methode gaat toepassen. Je geeft zelf al aan dat je het niet 100% begrijpt. Het mappen van de cd speler op de brandcomputer dus ik vrees dat je nog een uitdaging gaat krijgen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
Je moet dan de cd-rom speler op de andere pc delen en op de "brand pc" naar die share gaan, rechter muis en dan netwerkkoppeling maken. En hier kun je dan drive letter aan geven. Let er wel even op dat je niet te snel brand anders trekt je netwerk/andere cdromspeler het niet...

Verwijderd

Topicstarter
jongentje schreef op 27 May 2003 @ 12:52:
Je moet dan de cd-rom speler op de andere pc delen en op de "brand pc" naar die share gaan, rechter muis en dan netwerkkoppeling maken. En hier kun je dan drive letter aan geven. Let er wel even op dat je niet te snel brand anders trekt je netwerk/andere cdromspeler het niet...
bedankt! ik probeer het vanavond & laat iets weten...
ik vind het toch vreemd dat de optie "disc-at-once" niet kan aangevinkt worden, want dat zou ook een oplossing zijn (dan hoef ik de cd maar één keer erin te steken)

en...bajoran: wie niet waagt niet wint ;) en trouwens: ik leer graag bij :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 12:58:
[...]

bedankt! ik probeer het vanavond & laat iets weten...
ik vind het toch vreemd dat de optie "disc-at-once" niet kan aangevinkt worden, want dat zou ook een oplossing zijn (dan hoef ik de cd maar één keer erin te steken)

en...bajoran: wie niet waagt niet wint ;) en trouwens: ik leer graag bij :)
disc at once betekend overigens niet dat ie de cd in een keer kopieert maar dat ie een cd na het branden volledig afsluit zodat je er geen data aan kunt toevoegen. Zelfs wanneer je niet de volledige datacapaciteit gebruikt hebt. Wanneer je een kopie van een cd maakt dan kun je deze optie niet gebruiken omdat door de kopie actie de cd automatisch gesloten wordt.

Oftewel. Jou opmerking klopt van geen kanten! en heeft dus geen effect op jou probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 14:15 ]

Pagina: 1