Ten eerste: 15.4" widescreen is goddelijk, zeker op 1920x1200 resolutie (op mijn DELL Inspiron 8500). Ik hoop wel dat de kwaliteit van het Compaq scherm net zo goed is als dat van m'n DELL. Gamen is er met een nVidia GPU in 3 verschillende resoluties: Stretched (is lang niet zo erg als veel mensen denken. niet te erg vervormd en het ziet er nog steeds goed uit), op native resolutie met twee zwarte balken aan de zijkanten. waardoor je bruikbare game-scherm dus gelijk staat aan zo'n 13.5" o.i.d., wat niet ideaal is, maar lang niet zo erg als het lijkt. Bovendien supporten games als GTA3 en anderen widescreen resoluties. En nog een andere derde modus, waarvan ik niet helemaal zeker weet hoe 'ie werkt. Ik geloof dat 1024x768 dan heel erg klein wordt met zwarte balken rondom het scherm, afhankelijk van hoe groot (lees: klein) je de resolutie hebt gezet.
Ten tweede: Er is niks klein aan het keyboard. De laptop is eenvoudigweg een stuk breder, dus het keyboard is exact hetzelfde als wel ander groot laptop keyboard dan ook. Ik heb nog niemand horen klagen over een te klein keyboard in de Apple Powerbook 17", dus dit argument is crap.
Welke grafische kaart erin? En is deze Compaq wel goedkoper dan de Inspiron 8500 of misschien zelfs de Lattitude D800? Indien dit niet het geval is, zou ik toch naar deze notebooks uitwijken i.v.m. de GeForce Go 4200, of even wachten totdat de eerste GeForce Go FX 5600 laptops uitkomen. Notebooks met een ATi Radion 9600 Mobility schijn je niet voor september te hoeven verwachten, terwijl de eerste GFGo FX al in één van de Toshiba modellen zit verwerkt.
[
Voor 28% gewijzigd door
twi op 27-05-2003 16:28
]