Is 15,4" lekker computeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het dus over de widescreen Compaq Presario x1001us.
Afbeeldingslocatie: http://hpshopping.speedera.net/www.shopping.hp.com/shopping/images/products/dk575a_400.jpg

Is het wel een beetje fijn computeren daarop?
Want heeft zo'n breedbeeld niet erg veel nadelen?
Heeft iemand hier ervaring mee, en met het spelen van spellen erop,
meldt het dan ajb.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het voor dit soort vragen veelal uitmaakt waarvoor je hem vooral gaat gebruiken. Hier op het werk staan er enkele met zo'n soortgelijk scherm en het kijkt niet onaardig. Je hebt het na een tijdje niet eens meer door op zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

lijkt me alleen handig om dvd's op te kijken....

als je een laptop als laptop wil gebruiken, zou ik liever een 14" of 15" scherm willen hebben

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:46

Masselink

Voor de dorst

Ik heb een laptop met 16" scherm 'gewoon' en dat is wel lekker. De grafische power van het notebookje gaat alleen snel in de weg zitten.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Dit lijkt me een prima laptopscherm hoor, maar nu ik zie dat je aangeeft dat je 'm voor spellen wilt gaan gebruiken: Dat lijkt me minder. De meeste spellen zijn ontworpen voor resoluties in 4:3 aspect ratio, dus dat zou wel eens vervormingen of problemen kunnen geven, maar daar heb ik geen ervaring mee.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 09:25:
Ik denk dat het voor dit soort vragen veelal uitmaakt waarvoor je hem vooral gaat gebruiken. Hier op het werk staan er enkele met zo'n soortgelijk scherm en het kijkt niet onaardig. Je hebt het na een tijdje niet eens meer door op zich :)
Ik wil het 60% voor games gebruiken.
30% voor internet en typen.
10% beeldbewerking etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan het goed zien, geen last van de 'lijst', maar of de rest van de hardware ook bevorderend is voor lekker gamen betwijfel ik, Centrino blijft een mobile cpu, en ik denk dat de grafische chip ook niet echt voor gamen geschikt is.

En dan krijg je nog kramp in je vingers van dat te kleine toetsenbord.

Voor office applicaties (geen grote lappen typwerk) is hij heel goed geschikt lijkt me.

-edit-
Heb je niet wat meer specs? ik kan hem niet zo snel vinden op de HP/Compaq site.

-edit2-
http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press/2003/030514b.html
hmm, kan best wel op te gamen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Resistor op 27-05-2003 09:33 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op 27 mei 2003 @ 09:27:
Je kan het goed zien, geen last van de 'lijst', maar of de rest van de hardware ook bevorderend is voor lekker gamen betwijfel ik, Centrino blijft een mobile cpu, en ik denk dat de grafische chip ook niet echt voor gamen geschikt is.

En dan krijg je nog kramp in je vingers van dat te kleine toetsenbord.

Voor office applicaties (geen grote lappen typwerk) is hij heel goed geschikt lijkt me.

-edit-
Heb je niet wat meer specs? ik kan hem niet zo snel vinden op de HP/Compaq site.
Lols!
nieuws: HP brengt ook breedbeeld Centrino-notebook op de markt

Daar staat ook de link naar de site waar ze hem verkopen etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Ten eerste: 15.4" widescreen is goddelijk, zeker op 1920x1200 resolutie (op mijn DELL Inspiron 8500). Ik hoop wel dat de kwaliteit van het Compaq scherm net zo goed is als dat van m'n DELL. Gamen is er met een nVidia GPU in 3 verschillende resoluties: Stretched (is lang niet zo erg als veel mensen denken. niet te erg vervormd en het ziet er nog steeds goed uit), op native resolutie met twee zwarte balken aan de zijkanten. waardoor je bruikbare game-scherm dus gelijk staat aan zo'n 13.5" o.i.d., wat niet ideaal is, maar lang niet zo erg als het lijkt. Bovendien supporten games als GTA3 en anderen widescreen resoluties. En nog een andere derde modus, waarvan ik niet helemaal zeker weet hoe 'ie werkt. Ik geloof dat 1024x768 dan heel erg klein wordt met zwarte balken rondom het scherm, afhankelijk van hoe groot (lees: klein) je de resolutie hebt gezet.

Ten tweede: Er is niks klein aan het keyboard. De laptop is eenvoudigweg een stuk breder, dus het keyboard is exact hetzelfde als wel ander groot laptop keyboard dan ook. Ik heb nog niemand horen klagen over een te klein keyboard in de Apple Powerbook 17", dus dit argument is crap.

Welke grafische kaart erin? En is deze Compaq wel goedkoper dan de Inspiron 8500 of misschien zelfs de Lattitude D800? Indien dit niet het geval is, zou ik toch naar deze notebooks uitwijken i.v.m. de GeForce Go 4200, of even wachten totdat de eerste GeForce Go FX 5600 laptops uitkomen. Notebooks met een ATi Radion 9600 Mobility schijn je niet voor september te hoeven verwachten, terwijl de eerste GFGo FX al in één van de Toshiba modellen zit verwerkt.

[ Voor 28% gewijzigd door twi op 27-05-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Heerlijk is zon scherm en kan ook high reso's aan alleen de grafische kaarten zijn wat minder maar komen veel nieuwe series aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Ik zie dat deze een 1280 scherm is, en dat de adviesprijs net geen 2500 dollars is. Dat zal richting de 2700 euro gaan, dus ik zou naar een DELL uitwijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:49
Een beetje spel heeft wel Widescreen support, zelfs de Beta van kaskraker Half-Life heeft dat. (Steam) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Frash op 27-05-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

DAW

Widescreen is lekker computeren, ik had dat niet verwacht. Zelf oude spellen zoals commander keen speelt zelfs wel normaal @ breedbeeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Ik zit ook te denken aan een breedbeeld, ik wil de volgende weten, of het speelbaar is voor de volgende spellen met breedbeeld support: Counter-Strike 1.6/UT2k3/MaxPayne2, gewoon de spellen van deze tijd, hebben ze allemaal breedbeeld support? Dat wil ik echt graag weten, op google heb ik niets kunnen vinden, misschien gebruikers hier ?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oude koe, kijk anders eens in SPV/SGD rond :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.