Toon posts:

[alle talen] spam oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik las op nu.nl dat de ongewenste email, beter bekent als spam weer toe gaat nemen. Het lijkt me handig om hiervoor een oplossing te maken. De messengers hebben het al jaren, je kunt in je programma aangeven of iemand contact met je mag hebben.

Je draait het gewoon om niemand mag je mailen tenzij je hetzelf aangeeft. Dat moet dan nog even op een handige manier gebouwd worden op het moment dat je je eerste mailtje krijgt van een bepaald persoon.

Iemand enig idee of er al zoiets bestaat?

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Denhomer

Doh !

De meeste spam komt van allemaal andere adressen, dus het handig bouwen bij het eerste mailtje zit hier al vast :)

Verwijderd

Heb je een hotmail adress? De hebben dat namelijk al :+ , zet je mailbox op exclusive, geef van de mensen die je kent op dat ze in de safelist moeten, en violla, een smap vrije mailbox.

Als dat is wat je bedoeld. Makkelijk te regelen ook met regels in je mailbox, en smapfilters die al vanaf de servers werken ipv alleen bij de clients (novell groupwise 6.5 is hier meester in :) )

Verwijderd

Topicstarter
Je zou er ook voor kunnen kiezen om dit een keer per dag/week in een lijstje te zetten en dan aanvinken welke je wel wil hebben.

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Vraag me af of dit in P&W hoort, maar goed, ik gebruik Mailwasher, daar kan je het ook bij instellen.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

probleem is wel dat het via het huidige mail protocol mogelijk is om zelf je From: adres te kiezen. Een spammer kan dus als hij een beetje slim is een From: adres kiezen waarvan de ontvanger explicitiet heeft gezegd dat hij van die persoon e-mails wil ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is zo, degene die dat bedacht heeft...
Ik vroeg me gewoon ff af waarom er nog geen goede oplossingen voor zijn.

Verwijderd

Bestaat, die dingen heten challenge&response systemen, Earthlink beweert zelf het patent hierop te hebben maar bestaat eigenlijk al veel langer..

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

De beste oplossing op dit moment is een SpamAssassin-achtig filter op de server en een mailproggel gebruiken met een heuristic filter (bv. Mozilla, Mail.app etc.) die na een ~ maand leren verdraaid goed spam kunnen filteren tezamen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 09:39:
Ja dat is zo, degene die dat bedacht heeft...
Ik vroeg me gewoon ff af waarom er nog geen goede oplossingen voor zijn.
Het mail protocol is al zo'n 30 tot 40 jaar oud. In die tijd waren er in Amerika slechts enkele computers waarop je kon mailen. Dat het mailen zo wijd versprijd en grootschalig zou worden was toen nog niet bekend. Man, in die tijd verwachte ze dat er per stad maximaal 1 computer nodig was... Over security en misbruik hebben ze toen dus ook helemaal niet nagedacht.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1