Ik ben bezig met een lijn regel dat een string moet splitsen bij een komma in een array, maar niet bij een komma die gequoted is. Ook kan een gedeelte van de string tussen de komma geen qoutes nodig hebben, namelijk bij integers.
eg:
Uitput:
Ik ben een tijdje opzoek geweesd naar de beste manier. Ik kwam op deze uit. Enige nadeel van deze is dat hij de quotes om de string meepakt.
Misschien weet iemand een betere methode om strings te splitsen bij de komma, maar niet bij een komma die gequote is.
eg:
PHP:
1
2
3
4
5
| $string = "\"test tekst\",782563,\"tekst, en nog meer tekst\""; preg_match_all("/\"[^\"]+\"|[^\,]+/", $string, $array, PREG_PATTERN_ORDER); var_dump($array); |
Uitput:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| array(1) { [0]=> array(3) { [0]=> string(12) ""test tekst"" [1]=> string(6) "782563" [2]=> string(26) ""tekst, en nog meer tekst"" } } |
Ik ben een tijdje opzoek geweesd naar de beste manier. Ik kwam op deze uit. Enige nadeel van deze is dat hij de quotes om de string meepakt.
Misschien weet iemand een betere methode om strings te splitsen bij de komma, maar niet bij een komma die gequote is.