Archivering Mac bestanden op een Windows PC

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Eerst en vooral plaats ik het topic hier aangezien hier de mensen zitten die ook ervaring hebben met Mac systemen en bestanden en in software algemeen dit héél wat minder zal zijn.

Wij hebben een Windows 2000 server met een share die toegankelijk is voor Mac & Windows.

Nu zouden we graag via de CD-Schrijver op de Windows 2000 Server hiervan Mac bestanden naar CD schrijven. Het probleem hierbij is dat de CD zowel op Mac als PC gelezen moet kunnen worden. Dit lukt normaal wel.

Maar nu als we deze CD in een Mac Computer steken zou deze de bestanden moeten herkennen als Mac bestanden, zoals ze eigenlijk op de server staan, die beschrijving van het bestand voor Mac moet ook in het bestand blijven staan.

Iemand enig idee hoe dit weg te schrijven via een windows CD-Writer.

Of is dit alleen mogelijk als ik alles via een Mac op CD/DVD schrijf ?

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Mac OS 9 of Mac OS X ?

Niet dat ik iets van Mac's weet, maar ik gok dat het nog wel 'es uit kon maken...

• CBA

CBA

Topicstarter
Euhm, dat doet er eigenlijk niet toe, de bestanden staan op een windows server, en deze bestanden zijn bruikbaar voor Mac OS X en Mac OS 9, deze zijn compatible :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 08:30

chem

Reist de wereld rond

De resourcefork ontbreekt in dat geval. Wat mij altijd goed afging is een ISO-9660 Joliet branden op de Mac, die vv op beide OS'en (en zelfs DOS) goed werkte.
Zoek eens bij google op "retaining resource fork macos windows" oid.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• CBA

CBA

Topicstarter
Ja, wij schreven deze cd's tot nog toe ook altijd op Mac, dan blijft deze behouden, maar het is de bedoeling deze nu via een dvd-writer op PC weg te schrijven. Zodanig dat we niet iedere keer 5-tal Gb over het netwerk moeten verslepen om een dvd te schrijven.

En aangezien er nog geen DVD-Writer in ons bezit is, er één aan te schaffen voor PC.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Waarom geen DVD fikker voor de Mac dan? ;)

Wat je kan doen, is de files met binhex encoden naar .hqx files; hiermee neem je de data+resourcefork en stop je die in 1 bestand. Nadeel: eerst uitpakken/decoden voor je er iets mee kan.
Anders moet je toch echt ff googlen.

• CBA

CBA

Topicstarter
Ja, ben aan het googlen, maar ik vind niet echt iets bruikbaars, had al eventjes gegoogled (wat een woord) voor ik het topic opende, en nu ben ik eens een zoektocht aan het ondernemen met je zoektermen.

Maar het is echt de bedoeling dit rechtstreeks op de windows 2000 server te doen, als ik ze nog moet compressen binhex of eventueel sit dan moeten deze bestanden terug over het netwerk.

Het gaat namelijk toch over een 100 Gb/maand dus we willen dit best vermijden.

• chem

chem

Reist de wereld rond

• CBA

CBA

Topicstarter
maw, het is dus niet mogelijk :(

We zullen dan naar een manier gaan om op Tape te archiveren denk ik ...

• CBA

CBA

Topicstarter
Heeft er iemand enig idee welke veritas software dit zou kunnen, ik heb me laten vertellen dat veritas software hiertoe instaat zou zijn, om archivering op deze manier te doen.

Pagina: 1