Toon posts:

USB Accespoints

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, Ik heb enkele vragen over USB Accespoints.

Ik wil een laptop verbinden met een PC en daarmee ook internet delen (ADSL Mxstream), is dit mogelijk met een USB accespoint?

Wat zijn verder de nadelen van een USB AP behalve dat de PC aan moet zijn om gebruik te kunnen maken van de draadloos netwerk.

:)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

USB AP's :?
hmm, die ken ik niet, heb je een linkje naar de spec's van zo'n apparaat?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is niet een USB AccessPoint hoor, dit is gewoon een USB WiFi netwerk kaartje.

Ey!! Macarena \o/

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Als je maar één laptop en één PC wilt gebruiken, en de afstand niet groter is dan 10 meter, zou ik niet eens voor een access point gaan in jouw geval. Dan volstaan 2 WiFi netwerkkaartjes prima. Een Access point dat afhankelijk is van een PC die wel of niet aan staat lijkt me nou niet bepaald praktisch.

[ Voor 8% gewijzigd door dawuss op 27-05-2003 09:21 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
kaartje? van wat ik heb begrepen sluit je zo'n apparaat aan een PC en vervolgens heb je een Wlan netwerk. :?

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 09:21:
kaartje? van wat ik heb begrepen sluit je zo'n apparaat aan een PC en vervolgens heb je een Wlan netwerk. :?
Dat klopt. Maar daarvoor is het nog geen Access Point.
Een Access Point moet je zien als een soort hub / versterker van je netwerk. Dit USB apparaatje is gewoon een externe WiFi 'netwerkkaart'.
Als je er daarvan 2 hebt, dan kun je een peer-to-peer netwerk bouwen, zonder dat daarvoor een access point nodig is. Nadeel is wel dat de afstand niet veel groter mag zijn dan 10 meter binnenshuis.

micheljansen.org

Verwijderd

Topicstarter
dat valt tegen, 10 meter is niet doen.

welke andere alternatieven heb ik?

Verwijderd

Topicstarter
:)

Maar om daar gebruik van te kunnen maken heb ik natuurlijk wel een router nodig. (wat ik dus helaas niet heb.)

Ik heb een wireless Edimax router gehad maar dat viel mij erg vies tegen.

Verwijderd

hmmm volgens mij kan je USB niet zo gebruiken zoals jij het wil... en heb je idd een router nodig om je modem aan te sturen anders gaat het niet zo werken lijkt mij :/

of ik loop achter op de feiten van tegenwoordig

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 09:25:
dat valt tegen, 10 meter is niet doen.

welke andere alternatieven heb ik?
Dan heb je een Access point nodig. Ik weet niet voor welke doeleinden je 'm wilt gaan gebruiken? Als je er één PC en één laptop op wilt aansluiten, dan hoef je alleen het Access point in het stopcontact te prikken, en voor beide computers een wireless kaartje aan te schaffen.
Voor je laptop kun je het beste een PCMIA kaartje aanschaffen, die zitten minder in de weg:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareconcurrent.nl/shop/images/netwerkwl/etech/wifi_pc.jpg

Voor je PC neem je een PCI of USB adapter:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareconcurrent.nl/shop/images/netwerkwl/etech/wusb.gif

Mocht je van plan zijn internet te delen via dit access point, dan moet je even uitkijken naar een wireless router ofzo, daar zit die functionaliteit ingebouwd.

Heb je ook nog een vast netwerk, dan kan je access point functioneren als een bridge, om beide netwerken aanelkaar te knopen.

[ Voor 11% gewijzigd door dawuss op 27-05-2003 09:40 ]

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Wat viel je eigenlijk zo tegen aan die wireless router?

micheljansen.org

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb een Centrino laptop icm met de edimax router en het werkt prima moet ik zeggen.

[ Voor 59% gewijzigd door FMS op 27-05-2003 12:02 ]

Pagina: 1