Toon posts:

Nw installatie op laptop (XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleempje....
Mijn XP op m'n laptop veroorzaakt diverse problemen, hij crasht soms, GP4 wil niet meer starten en mijn WinUAE wil niet meer booten. Conclusie ik wil er XP opnieuw opzetten.
(en de boot partitie , 19 GB) schoonmaken.
Bij de laptop (welke geen floppy heeft!) zat een XP disk. Daarvan geboot en de optie installeren gekozen. Nu zegt hij vlak voordat hij begint dat er al een OS op staat en er problmen kunnen onstaan en dat hij niet 'multibooten' kan.
Op 1 partitie (recover) staan 2 bestanden. Retten.exe en Retten.ooo. Als ik retten.exe start zegt het dat er geen harddisk aanwezig is (???).
Vroeger kon je nog tenminste in DOS starten (W98se) maar nu. En je raad het al kan het boekje wat bij de laptop hoort niet meer vinden.
Microstar 2.4 Ghz 512MB CDRW DVD ATI9000m 40 GB XP Home

Enig idee en/of hulp ?

Bye,

Sjoerd

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 09:09:
Daarvan geboot en de optie installeren gekozen. Nu zegt hij vlak voordat hij begint dat er al een OS op staat en er problmen kunnen onstaan en dat hij niet 'multibooten' kan.
is niet zo vreemd, de niet-goed-werkende XP staat er immers ook nog op. Als je een backup hebt van je documenten of andere zut die je wil bewaren, kan je gewoon doorgaan. Verderop krijg je nog een optie voor het formatteren. Het is alleen een preventieve waarschuwing dat je niet 2 OSen op 1 partitie moet parkeren :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Inderdaad... gewoon weer de installatie starten. Wanneer je de optie krijgt om aan te geven op welke partitie je XP wil installeren verschijnt er onderin de optie om de geselecteerde partitie te verwijderen (optie "L" geloof ik). Dan zal de gehele aprtitie leeg zijn en krijg je vervolgens de optie om je partitie weer te formateren (FAT32 of NTFS)....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.