• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
hoi,

wij willen onze helpdesk gaan uitrusten met Dell PDA's met Wireless kaartjes.
het voordeel hiervan is dat als ze van hun plek zijn (gebeurt vaak, vrij groot bedrijf) dat we ze overal kunnen berijken via de pda, (of ze even ergens langs kunnen lopen)

maar dat vereist een connectie met e.o.a. programma wat altijd online is en dus niet synchronizeert zoals bv. de tasks van Microsoft.

Weet iemand misschien zo'n programma, het mooiste zou zijn dat als ze een task (noem het even zo) toegewezen krijgen dat de pda gelijk effkes begint te piepen (soort van SMS) zodat hij het gelijk opmerkt..
Heb via Google/download.com/pda webzites niets gevonden..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat denk je van een (citrix) terminal server op de achtergrond? Dan kun je een complete windows-omgeving draaien, met wat je er dan ook op wilt. Dan zou je zelf met email kunnen werken; gewoon een notify (met geluid) als gevolg van een emailtje dat verstuurd wordt als er een taak is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ArjanC
zou er ook iets goedkoper zijn :)

het is wel een goed idee, alleen kost dit natuurlijk een hoop geld..

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:43
burp2001 schreef op 27 May 2003 @ 09:15:
zou er ook iets goedkoper zijn :)

het is wel een goed idee, alleen kost dit natuurlijk een hoop geld..
Vrij groot bedrijf en iedereen van de helpdesk een PDA, maar geen geld voor een terminal server? :?

Je hoeft ook helemaal geen Citrix te gebruiken. Gewoon Win2k met terminal services is voldoende.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-02 15:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Misschien dat je met MSN het een en ander kan doen? Is volgens mij goed beschikbaar voor PocketPC met een always-on connectie.

Ben je alleen wel wat beperkt in de samenwerking met andere helpdesk apps, maar is wel genoeg om iemand ff een berichtje te kunnen zenden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ontvangen wired devices (wat een wlan connected PDA in feite is) niet ook de NET SEND informatie die windows kan versturen? Is een prima popup ;)

• ArjanC
NET SEND kan niet naar een PDA :) geprobeert..

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 12:02
Ik ben helaas niet zo thuis in de wondere wereld der PDA's, maar misschien is IRC iets? Als ik de andere voorstellen zo zie (MSN, e-mail, NET SEND) vermoed ik dat ook IRC wel zou kunnen draaien. de client is extreem klein, en heeft de mogelijkheid te reageren op bv. een naam.

Oftewel, je logt alle systeembeheerders in op 1 server (#helpdesk ofzo ;)), en zodra je iemand nodig hebt tik je z'n naam even in. Krijgt desbetreffende hd'er automatisch een pling te horen (in mIRC bijvoorbeeld is dat standaart al zo), leest wie'm nodig heeft, en kan eventueel gelijk iemand anders plingen die er dichter bij in de buurt zit :)

Is ook nog eens zo goed als graties ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FragFrog schreef op 27 mei 2003 @ 14:03:
Ik ben helaas niet zo thuis in de wondere wereld der PDA's, maar misschien is IRC iets? Als ik de andere voorstellen zo zie (MSN, e-mail, NET SEND) vermoed ik dat ook IRC wel zou kunnen draaien. de client is extreem klein, en heeft de mogelijkheid te reageren op bv. een naam.

Oftewel, je logt alle systeembeheerders in op 1 server (#helpdesk ofzo ;)), en zodra je iemand nodig hebt tik je z'n naam even in. Krijgt desbetreffende hd'er automatisch een pling te horen (in mIRC bijvoorbeeld is dat standaart al zo), leest wie'm nodig heeft, en kan eventueel gelijk iemand anders plingen die er dichter bij in de buurt zit :)

Is ook nog eens zo goed als graties ;)
En aangezien het IRC protocol ziekelijk eenvoudig is, is een *echte* client voor je systeem in no time geschreven :)

• P.B.
  • Niet online
MSN Messenger in combinatie met een Exchange Server ? :)

Zeer makkelijk te configureren!

• ArjanC
wij beheren (jammergenoeg) de Exchange servers niet.. die is geoutsourced.. daar kunnen we niets aan veranderen..

enne. een IRC Client voor PocketPc.. misschien wel een idee..maar je kan niet echt dingen erin opslaat (naar klant / probleem / tijd enz enz)

Verwijderd

burp2001, ik ga er voor het gemak even van uit dat je nogsteeds een oplossing zoekt. Ik bedacht net het volgende, simpel maar erg doeltreffend en flexibel.

Maak een mysql database waarin je users aanmaakt (helpdesk-medewerkers), vervolgens maak je een tabel voor berichten, en een tabel voor klanten. In het php front-end (startpagina van pocketie daar op instellen) zorg je dat deze pagina iedere X aantal seconden wordt ververst. Als er een nieuw bericht is wordt dit meteen getoond en je laat een geluidje horen (weet niet zeker of pocketie dit ondersteund?). Zo kun je iedere medewerker bereiken op z'n pda (unique id) en hij kan gegevens over bijvoorbeeld een telefoongesprek met een klant gelijk invoeren via z'n pda in de database...

Zoiets lijkt mij de simpelste/effectiefste manier.

[niet serieus mode] Of je gebruikt MSN met logging en laat een typemiep die info achteraf invoeren 8)7 [/niet serieus mode]
Pagina: 1