Toon posts:

[Win98se] Partitie verdwenen na herinstallatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem in Win98 SE:

Ik heb gewoon een fysieke 2e schijf die ik een paar maanden geleden heb geinstalleerd. Daarop een E:, F: G: partitie gemaakt bij installatie ieder 20 GB groot.
Alle 3 partities werkten gewoon goed totdat ik windows 98 opnieuw moest installeren vanwege een bugje in ADSL aanstuursoftware. Het register van Win 98 raakte corrupt en toen heb ik WIN 98 opnieuw op de C: schijf geinstalleerd. De D: schijf bevat de diverse documenten. C en D zijn beide partities op de originele harde schijf. Dit werkt nog steeds goed. OOk de E: en F: op de andere schijf werken perfect. Alleen die lastige G: schijf laat zich niet meer zien. Rara hoe kan dit nu ?? en Hoe los ik dit op ??

Dus 1 drive 20 GB C: en D: en de andere drive E: , F: en G: elk 20 GB.

De CD rom lezer is H: en de brander is I:

Ging perfect tot zie boven.

Wie helpt? _/-\o_

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dus de partitie is gewoon verdwenen? Waarschijnlijk is hij zijn stationsletter ergens onderweg verloren. Met verschillende tools kan je hem wel weer een letter geven.

Wat ook kan is met een programma als Partition Magic even kijken of de partitie nog aanwezig is. Als je hem ook maar 1 MB vergroot, zou PM je system info moeten updaten, waardoor G: ook weer zichtbaar word.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb de titel iets aangepast... volgende keer graag een omschrijving van het probleem in de titel vermelden. Problemen met partitie in Win98se dekt de lading niet geheel :)

Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Waarschijnlijk ben je gewoon je verwijzing naar je schijven kwijt.. Met Partition Magic kun je ff kijken of ze nog bestaan (waarschijnlijk wel) en een driveletter toewijzen. Hoe ie het zo voor elkaar heeft gekregen snap ik ook niet. :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• G33rt
XceeD schreef op 27 May 2003 @ 09:01:
Ik heb de titel iets aangepast... volgende keer graag een omschrijving van het probleem in de titel vermelden. Problemen met partitie in Win98se dekt de lading niet geheel :)

Zie ook: Windows Operated Systems - Policy
zeg XceeD, het is toch een partitie? :P

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Oeps... :P

* Han is vanaf 03:00 uur aan het werk :X Koffie! :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Heeft dat niet te maken met het maximale aanta; primaire partities die windows kan zien namelijk 4. Als er dan meerder primaire partities zijn dan ziet ie die meerdere niet meer. Dan moet je daar een extended partitie van maken met logische drives.

• G33rt
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 10:40:
Heeft dat niet te maken met het maximale aanta; primaire partities die windows kan zien namelijk 4. Als er dan meerder primaire partities zijn dan ziet ie die meerdere niet meer. Dan moet je daar een extended partitie van maken met logische drives.
Het enige probleem is dat dat dus pertinent niet zo is. De schijf was zichtbaar bij zijn vorige windows 98se, en is verdwenen na een herinstallatie :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer aanvulling op het probleem. Als ik bij eigenschappen van de G: schijf kijk zegt hij bestandsindeling FAT. Daarna doe ik een formateren van de G: partitie in WIN98 het lijkt dan weer oke en ik zie weer een schijfpartitie van 20 Gb terug. Het lijkt ook benaderbaar. Maar als ik dan de PC opnieuw opstart komt het euvel weer terug.

Ik heb met FDISK de bootsector ook al hersteld dat helpt ook niet echt.

Ook de partities zijn gecontroleerd. 1e schijf heeft de primaire partitie en de 2e schijf alleen secundaire partities.

Volgens LIFETEC kan het zijn dat ik windows 98 SE had moeten her-installeren met de 2e drive losgekoppeld en daarna deze aankoppelen. Dit ga ik nog eens proberen.

Wie kan aangeven of en hoe ik deze problemen kan onderzoeken met PartitionMagic. Graag in een mailtje meer informatie en oplossingen toesturen als het mag en kan. k _/-\o_ .r.groothuis@zonnet.nl

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Je gaat toch niet mailen als een ander er hier ook wat aan kan hebben.
Handleidingen genoeg te vinden met GOOGLE. Of anders wel met de search.

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1