Toon posts:

[xp] tabblad systeemherstel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het onderdeel Systeem van het configuratiescherm staat geen Systeemherstel tabblad. Ik gebruik XP Pro (geen SP1).

Wie weet hoe ik dat tabblad kan activeren?

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:52

Mike78

Always

Er is volgensm mij ook geen tabblad voor. Kijk even hier: Start>Programma's >bureau accessoires >systeemwerkset >Systemherstel

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Er is wel een tabblad voor, alleen niet op de plek waar jij em zoekt :)

Eigenschappen van Deze Computer > Systeemherstel (dat is dus een tabblad ;))

Verwijderd

Topicstarter
G33rt en dat mis ik dus! Kan het misschien zijn hoe je aangemeld bent, als admnistrator of als user.

Verwijderd

ga naar START, HELP EN ONDERSTEUNING op het scherm wat dan verschijnt staat rechts op de pagina:

wijzigingen ongedaan maken met behulp van systeemherstel.

succes.

tbpot means; The Best Player Of Today O-)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nu juist het probleem. Systeemherstel moet dan starten en dat doet het niet. En de optie Systeem kent het tabblad Systeemherstel niet. Dus: hoe kom ik aan dit tabblad.
Ik heb XP Pro over de XP Home edition geinstalleerd. Kan daar het probleem inzitten? Op mijn PC staat slechts 1 bestand winsta.dll.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 09:39:
G33rt en dat mis ik dus! Kan het misschien zijn hoe je aangemeld bent, als admnistrator of als user.
eh ja natuurlijk, je moet admin zijn voor ingrijpende dingen als systemrestore :)

maar alle users zijn standaard admin, tenzij jij ze anders hebt gezet. Probeer anders als administrator in te loggen en dan te kijken, dan weet je het zeker

Verwijderd

Topicstarter
De restore service is wel gestart en actief. Windows opnieuw geinstalleerd: ook geen resultaat.

Ik heb met partition magic mijn schijf gesplitst in 2 schijven van resp. 40 en 80 GB. Zou het hierdoor kunnen komen? Dat bv. de grootte problemen geeft?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 08:56:
De restore service is wel gestart en actief. Windows opnieuw geinstalleerd: ook geen resultaat.

Ik heb met partition magic mijn schijf gesplitst in 2 schijven van resp. 40 en 80 GB. Zou het hierdoor kunnen komen? Dat bv. de grootte problemen geeft?
Neej, daar heeft het niets mee te maken.

Kijk even in je config scherm ==» Systeembeheer ==» Services en dan System Restore Service, klik er met rechts op en kijk of het opstarttype op automatisch staat.

Mogelijk heb je hem per ongeluk een keer uitgeschakeld, en dan krijg je idd de systeemherstel tab in je systeem niet meer.

suc6

/Edit:

Heb je trouwens alle updates voor windows al gehaald, incl. service pack 1?
Want er schijnt een probleem te zijn geweest met een bepaalde update waardoor er een fout zou kunnen optreden met systeemherstel.
Als je SP1 erop hebt staan zou het weg moeten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Banshee op 28-05-2003 09:04 ]

Verwijderd

Probeer anders eens SP1 te installeren, misschien wordt hij dan wel weer automatisch toegevoegd.

Verwijderd

Ik ken het probleem, heb er zelfs over gesproken met Microsoft, maar krijg daar geen antwoord los.
Probleem zit het bij mij in de RAID0, als ik WinXP op een normale huis tuin en keuken IDE schijf zet loopt alles gesmeerd, echter op een RAID0 config, komen de probs.
Zelfs WinXP al opnieuw geinstalleerd maar probleem blijft.
Als iemand een oplossing weet GRAAG.
We praten hier over een Highpoint RocketRAID 133 met 2x Maxtor 740 DMAX 60Gb 7200 2mB.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 08:56:

Heb jij of iemand anders niet toevallig met gpedit.msc zitten spelen ?(groepsbeleid)
daarmee kan je heel je computer op slot zetten voor sommige gebruikers/toepassingen.
Klinkt heel interessant zou je denken.
Maar 1 ingreep daar heeft gevolgen voor alle gebruikers, en ja ook de administrator helaas.

Verwijderd

Topicstarter
met SP1 is het opgelost. Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1