Morgen,
vraagje: Ik lees een "money" veld uit een Microsoft SQL Server. Deze waarde is bijvoorbeeld: € 110,00. Als ik deze waarde koppel aan een label, dan wordt het: [b]110[b] Nou is dat Euroteken het probleem niet, maar het gaat mij natuurlijk om die ",00".
Weet iemand hoe ik dat oplos?
(In de onderstaande 3 regels worden de waarden toegekend aan de labels)
Ik ben nog niet zolang met programmeren bezig dus neem me niet kwalijk als er rare constructies inzitten.
vraagje: Ik lees een "money" veld uit een Microsoft SQL Server. Deze waarde is bijvoorbeeld: € 110,00. Als ik deze waarde koppel aan een label, dan wordt het: [b]110[b] Nou is dat Euroteken het probleem niet, maar het gaat mij natuurlijk om die ",00".
Weet iemand hoe ik dat oplos?
(In de onderstaande 3 regels worden de waarden toegekend aan de labels)
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| procedure UpdateOfferteTotaal(actie : integer); var Totaal : Currency; begin getRec('Offertes','OfferteID',FormOfferte.OfferteID); Totaal := data.QTemp.FieldByName('Totaal').AsCurrency; case actie of 0: begin Totaal := Totaal - data.QOfferte.FieldByName('Prijs').AsCurrency; end; 1: begin Totaal := Totaal + data.QOfferteCat.FieldByName('Prijs').AsCurrency; end; end; //case actie of FormOfferte.lblOfferteEX.Caption := CurrToStr(RoundTo(Totaal,-2)); FormOfferte.lblOfferteBTW.Caption := CurrToStr(RoundTo(Totaal*0.19,-2)); FormOfferte.lblOfferteINC.Caption := CurrToStr(RoundTo((Totaal*0.19)+Totaal,-2)); |
Ik ben nog niet zolang met programmeren bezig dus neem me niet kwalijk als er rare constructies inzitten.
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 09:11 ]