Toon posts:

RedHat 9.0 Trouble: 810i

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Uhm Ik ben een windows gebruiker die graag op Linux wilt overstappen. Dus gister was the big day ik de gehele 3 cd's gedownload en ik denk gaaaaan!

Dit was dus niet het geval, ik heb een 810i met een onboard videokaart die niet uit te schakelen is in het bios en een Radeon 9000 Pci. Nu was dit in windows ook wel een probleem maar voordat windows opstart kon ik in de veilige modus in de vga mode gaan. En zodoende vervolgens de 810i disablen om op te starten. Xp runt dus gewoon soepeletjes met me Radeon . Maar dus waar is die opties bij linux? Ook als linux opstart start het ef0mode ofzo niet op. Dan staat er failed achter ik weet bij god niet wat dat is. Hahah zo jullie blijkbaar kunnen zien is dat ik dus duidelijk een windows gebruiker ben :?

Probleem is ook dat dit een familie pc is en dat ik dus zeker van me instellingen etc moet zijn want anders kan pappa niet meer op het internet en krijg ik klappies leuk als je netwerk draait via een windows netwerkdiskkete ;( Dus hoe maak ik een speciale partitie aan in de linux install om linux te booten als ik erachter wil? En hoe moet ik de firewall instellen moet ik er zozo 1 draaien aangezien ik hier ook een Sygate Personal Firewall Pro heb liggen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 08:17 ]

Verwijderd

tijdens je installatie van RH9 vraagt anaconda of je automatisch wil partitioneren of met diskdruid. je kiest de laatste optie en maakt de volgende partities:
groote, reden, bestandssysteem,
100mb, /boot, ext2/3,
5GB(?), windoos, vfat,
500mb, swap, swap,
5GB, /(root RH9), ext2/3,
20GB(rest), data, vfat,

dit had je trouwens ook makkelijk kunnen vinden in de RH9 installation guide, en het was ook de bedoeling geweest dat je daar even in gekeken had (?google?). verder zijn er nog altijd de verschillende en erg nuttige HOWTO's
ga eerst maar heel wat uurtjes lezen 8)7

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 08:13:

Probleem is ook dat dit een familie pc is en dat ik dus zeker van me instellingen etc moet zijn want anders kan pappa niet meer op het internet en krijg ik klappies
hmm....
1. hoe oud ben je?
2. wordt je vaker door je vader of moeder geslagen?
3. praat je daar wel eens met iemand over?

[ Voor 6% gewijzigd door j-w op 27-05-2003 09:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de partitie info maar dit beantwoord mijn vraag over mijn videokaart niet. En Sade ik vraag het juist hier zodat ik niet uren hoef te lezen dus als je niet van plan bent om te helpen reageer dan gewoon niet.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ook als linux opstart start het ef0mode ofzo niet op. Dan staat er failed achter ik weet bij god niet wat dat is.
Oh, de ef0mode! Tuurlijk! Misschien dat je de foutmelding iets preciezer over zou kunnen nemen?
Probleem is ook dat dit een familie pc is en dat ik dus zeker van me instellingen etc moet zijn want anders kan pappa niet meer op het internet en krijg ik klappies leuk als je netwerk draait via een windows netwerkdiskkete ;( Dus hoe maak ik een speciale partitie aan in de linux install om linux te booten als ik erachter wil?
Kijk eens naar Knoppix, dat is een Linux distributie die helemaal van cd draait. Dan kun je Linux proberen zonder dat je hoeft te partitioneren, en als iemand Windows nodig heeft, dan haal je de cd er uit en kom je weer in Windows.

Je kunt ook proberen om je i810 te gebruiken in plaats van je Radeon, zeker in het begin om even te kijken of het een beetje wil werken.
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 12:53:
En Sade ik vraag het juist hier zodat ik niet uren hoef te lezen dus als je niet van plan bent om te helpen reageer dan gewoon niet.
Misschien is het een idee om de diverse FAQ's over forumgedrag eens door te lezen. Het kan geen kwaad om iets vriendelijker te reageren. Ook zal je er toch niet onder uit komen om het een en ander te moeten lezen en uitzoeken als je met Linux bezig wilt gaan. (zeker als je vragen niet echt standaard zijn.)

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Welkom op GoT, The Gryphon :)

We stellen hier op GoT bepaalde eisen aan topics. Zo is het de bedoeling dat je eerst zelf het een en ander zoekt en probeert voordat je een topic opent. Ook is het handig als je vermeldt wat je geprobeerd hebt en waarom dat niet hielp.

Het is ook handig als je wat duidelijker bent in de beschrijving van je probleem. Vergeet niet: wij weten alleen datgene wat jij ons vertelt (in je topicstart).

Vergeet ook niet NOS policy - updated 01/04/03 en FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02 eens goed door te nemen.
Ook als linux opstart start het ef0mode ofzo niet op. Dan staat er failed achter ik weet bij god niet wat dat is. Hahah zo jullie blijkbaar kunnen zien is dat ik dus duidelijk een windows gebruiker ben :?
Dat bedoel ik dus met "duidelijker zijn". Hier kan ik in ieder geval echt geen touw aan vastknopen ;)
Dus hoe maak ik een speciale partitie aan in de linux install om linux te booten als ik erachter wil?
Hierover is best het een en ander te vinden in de FAQ en mbv google.
En hoe moet ik de firewall instellen moet ik er zozo 1 draaien aangezien ik hier ook een Sygate Personal Firewall Pro heb liggen
Ook daarover is het een en ander zelf te vinden ;)
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 12:53:
En Sade ik vraag het juist hier zodat ik niet uren hoef te lezen dus als je niet van plan bent om te helpen reageer dan gewoon niet.
En dat is niet helemaal de juiste instelling voor dit forum. Je hoort zelf ook moeite te doen, en de houding "als je niet helpt, reageer dan niet" is de foute houding.

Als je deze post gelezen hebt, dan realiseer je je hopelijk dat er het een en ander mis is met je topic. Ik doe je topic daarom ook op slot.

Op zich is je videokaart-probleem best een topic waardig, dus als je daar nog steeds niet uit komt, dan ben je vrij een nieuw topic te openen, maar houdt daarbij bovenstaande opmerkingen in de gaten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.