Toon posts:

HCC : 3 kapotte hd's gekocht :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag naar de hcc-dagen geweest en daar stond (hal 11 of 12 volgens mij) een kraampje die (volgens mij) oude bedrijfs-pc's als onderdelen verkochten, waaronder hd's van 1 - 1.2 GB (WD Caviar) voor 20 gulden, en 3 voor 50 gulden. Dus ik koop 3 willekeurige WD Caviar 11200 schijfjes, kom ik er thuis achter dat ze allemaal stuk zijn. Twee zijn helemaal verrot (format en mkfs.ext2 -c doen er heeeeel erg lang over om op 5% er mee te kappen) en eentje maakt een raar geluid (brommend) en doet verder ook niet bar veel. Ben ik het enige slachtoffer van dit kraampje of zijn er meer lotgenoten?

Die hd's zijn trouwens van Januari en Februari 1998, en voor zover ik weet geeft WD 3 jaar garantie op hun hd's. Weet iemand hoe dit werkt? kun je de kapotte hd zomaar opsturen of MOET dit via de leverancier gaan met kassabon enzo? Anders is de garantie natuurlijk nog een oplossing....

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Misschien is het wel een kraam van WD om van al die teruggestuurde kapotte HD's af te komen.:P
Als je dat soort dingen koopt moet je er eigenlijk al van uit gaan dat ze kapot zijn, als ze dan toch blijken te werken is dat pure winst.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:32
Je kan gewoon op de site van wd het serienummer checken.
Dan kan je zien of je nog garantie heb en zo ja rma formulier invullen.
Da moet je ze opsturen en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tip. Ik ben er nu achter dat ik geen garantie op de schijven heb, dat komt denk ik doordat ze uit OEM-pc's komen :( Nouja dat wordt dus openschroeven en aan de muur hangen. Begint al een aardig hardware-muurtje te worden hiero :)

Verwijderd

Hoi,

Ja, ik heb dat standje ook gezien. Hadden ze ook goedkoop scsi spul liggen. Heb er niets gekocht. Je kunt misschien op de hccdagen.nl site opzoeken, volgens mij, waar welke bedrijf stond. Want 3 kapotte hd's, ook al waren ze goedkoop, is natuurlijk niet zo mooi van ze.

Rob

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit kun je natuurlijk verwachten. Dat is net zoiets als "FCPGA mobo - gebruikt, uitzoeken voor 10 piek" en dan eronder een grote graaibak waar alles en nog wat ligt.

Verwijderd

Ja die HD's (laatste hal, links achteraan zeker) die zijn verrot. Zegt die kerel zelf ook (Geen garantie, alles ligt dan ook los in dozen).
Die opmerking over de moederborden kan ik niet delen.
Het zijn vaak oude planken (pentium I etc), en daar (hoeft) nix mis mee te zijn. In ieder geval moet je wel de batterij vervangen.
Ik heb net 2 systemen draaiend Kosten me 10.- per stuk.
Dus je ziet maar, het kan wel

Verwijderd

Zo'n 166 Mhz pentium 1'tje valt prima in te zetten als server.
Voor een tientje blijft dat leuk toch? ;)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
hmmz i'm sorry piggy, but i need money :P

*KLINKERDEKLING*

* Vrieskist is zondag op de HCC te vinden, beware for the maniac ;) :D

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
Ben d'r ook op zondag.. met m'n oranje koeien pet!! :P

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Tsja, die schijven liggen daar ook nie voor niks. Meestal is de electronica van die schijven nog goed, en dan kan je die printplaat gebruiken.. Dan kan die schijf z'n 20 piek toch wel waard zijn.
Dat was zeker die stand met die laptops met gebarsten schermen.. 200 piek, maar daar zat dan ook geen adapter bij...

De grabbelbakken zijn niet meer zoals ze vroeger waren... :'( Toen kon je nog es leuke ongeteste zooi eruit halen.

Verwijderd

Ik heb er een WD 3.1Gb gekocht voor 20,-
maar deze was wel goed er waren er maar 2 van
dus veel geluk gehad.....;)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb ook wel es wat werkends eruit gehaald, maar 20 piek vind ik gewoon te veel, want het waren voor het grootste deel maar kleine prutschijven van 1 Gb. (behalve die Quantum Atlas 9,1 Gb die een Tweaker van de HCC beurs had gehaald.. :) ) Met zo'n schijf zou ik ook wel een gokje wagen.
Ik heb ooit es een Fujitsu 3.2 Gb voor een 10'tje of voor 5 piek uit een bak gehaald. Ding had wel 96 Mb aan bad sectoren, maar ik heb 'm nog een half jaar gebruikt.. Hehe, vruuger kon ik nieuwe schijven nie betalen.. ;)

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:56
Daar hadden we de Testbank voor makker, ik heb daar gewerkt, en ben me wat kapotte hd's tegen gekomen! Eentje was zo kapot, dat het net een stofzuiger leek :) ik heb die toen maar, na veel overleg, kapot verklaard :)

Weppel

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
2 jaar geleden hebben ik en een paar vrienden op HCC ook een stuk of 7 schijfjes 'tot ons bezit verklaard' (tsjah ik stond er alleen maar bij, vertrouwde het toch al niet)

waren allemaal kapot... maar de gast achter de stand vroeg er wel rond de 300 piek per stuk voor, waren schijven van 5 a 10 GB ofzo... voel je je best genaaid als je er voor betaald zou hebben denk ik.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1