Cogito Ergo Credo
Verwijderd
volgensmij (ik weet niet zoveel van sprays)jopiek schreef op 27 May 2003 @ 01:35:
Is vast heel makkelijk maar ik en m'n huisgenoot lukt het niet om in 3d studio max 5 de spray op een bepaald frame weer te laten stoppen...
Uitstoot daar opeens op 0 zetten???
moet je de spray op het begin (bijv. 0/5) laten uitstoten, en de 'particle lifetime' op 30 ofzo zetten, dan stopt ie op 35.
nee, die particle lifetime is imho gewoon hoe lang de particles blijven leven
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
Er is toch gewoon een optie 'emitter start' en 'emitter stop' ? Daar kun je het framenummer aangeven.
Life is idd gewoon hoe lang de particles blijven leven. Kijk daarbij ook naar fade for en grow for.
Life is idd gewoon hoe lang de particles blijven leven. Kijk daarbij ook naar fade for en grow for.
Die emitter heeft voor mijn spray alleen Widt en Length, maar ook een Hide zou die laatste het zijn???
Cogito Ergo Credo
waarvoor dient spray? welk effect krijg je ermee?
sparkles zoals in tutorial http://www.3dcafe.com/asp/tutorials/max/sparks/sparks.asp
en die super spray kan dat ook wel maar dit lijkt me mooier en minder ingewikkeld voor een beginner als mij
en die super spray kan dat ook wel maar dit lijkt me mooier en minder ingewikkeld voor een beginner als mij
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
Hmm, ik dacht dat een spray dit ook had, maar goed......
Ik zou het dan met een superspray doen. Niet kijken naar de andere opties als je daar duizelig van wordt, gewoon negeren.
Ik ben zelf gewend bijna alle particle-effects met PArray te doen, lekker veel mogelijkheden. Dat zou je in dit geval ook kunnnen overwegen.
Ik zou het dan met een superspray doen. Niet kijken naar de andere opties als je daar duizelig van wordt, gewoon negeren.
Ik ben zelf gewend bijna alle particle-effects met PArray te doen, lekker veel mogelijkheden. Dat zou je in dit geval ook kunnnen overwegen.
toch idd maar de superspray gebruik, normale is een beun ding
Cogito Ergo Credo
De birth rate is gewoon animeerbaar, dus als je die van de ene op de andere frame opeens op 0 zet, dan stopt ie op die frame met het genereren van particles.
Overigens ben ik het met de rest hier eens dat je beter een SuperSpray, ParticleArray of ParticleCloud kunt gebruiken. Deze drie hebben allemaal ongeveer dezelfde mogelijkheden en dat zijn er indrukwekkend veel. Dit in tegenstellen tot de Spray, Snow en Blizzard die amper mogelijkheden hebben.
Overigens ben ik het met de rest hier eens dat je beter een SuperSpray, ParticleArray of ParticleCloud kunt gebruiken. Deze drie hebben allemaal ongeveer dezelfde mogelijkheden en dat zijn er indrukwekkend veel. Dit in tegenstellen tot de Spray, Snow en Blizzard die amper mogelijkheden hebben.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Pagina: 1