internetsharing via demon internet

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo People,

Ik heb vraagje ik heb demon internet via zyxel prestige 650R modempje

Werkt Super maar als ik m via me router gooi (UNEX nexip iso50s) dan doet ie t 30 minuten en dan kapt ie ermee (komt waarschijnlijk door macadres) maar heb geprobeerd mac adres in te stellen via me router maar dan zegt ie kan macadres niet achter halen terwijl ik gewoon op internet zit.

a fijn alles er tussen uitgehaald weer me modem direct op me pc geprikt weer me mac adres proberen te achterhalen zegt ie t nog steeds.
(kan je maar een keer mac adres toekennen?, zo ja wat nou als je andere comp koopt heb je zelfde probleem?)

maar op een pc draait ie echt super maar krijg m niet aan de praat om m op 3 pc te krijgen (me vriendin is beetje depri nu :D) ze kan er niet op voor der werk.

maar is er iemand die me alstublieft kan helpen ben ten einde raad.

(heb eventueel een 16 poorts hubje ook nog liggen kan ik daar wat mee ?)

alvast bedankt

Greetz marcel
Zou je je aub een beetje willen inhouden met het plaatsen van smilies? Het is niet nodig om de halve smily-lijst onderaan je post te plakken ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 27-05-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:26

Plux

Team KVM

Hoe stel ik mijn Zyxel 650R in als router bij bbned?

• Telnet naar je modem
  • Zoek in menu 24.2.1 het MAC-adres van je modem op (Ethernet Address)
  • Klim in de telefoon, bel naar Demon en vraag ze dit MAC-adres aan je systeemnaam en vaste IP te koppelen
  • Menu 1: Route IP=Yes, Bridge = No
  • Menu 4: Network Address Translation = SUA only
  • Menu 11.1: Encapsulation = ENET ENCAP, Route = IP, Bridge = No,
  • Menu 11.3 (vanuit 11.1): IP Address Assignment = Dynamic

Zo zou het moeten werken, dat deed t bij mij althans :) Je pc moet dan natuurlijk wel een IP in de range van het modem krijgen (vast of via DHCP vanaf het modem (menu 2.2), en het modem als gateway ingesteld hebben. Als je via vast IP werkt, moet je pc ook de juiste DNS-en weten). In menu 15 kan je poorten instellen die geforward moeten worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Plux op 27-05-2003 10:05 ]

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja kan toch ook gewoon ff op www.demon.nl je mac adres toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 23:48

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Kleine aanvulling:

Bij het wijzigen van mijn encapsulatie naar ENET ENCAP, sprongen mijn VPI/VCI-settings naar 0/0, en kreeg ik geen IP toegewezen van Demon (logisch, je modem 'ziet' dan Demon niet).

Na herstellen van de originele waarden (dus 0/35), kreeg ik spontaan een IP toegewezen. Let hier dus op, en controleer dit nadat je de 'tweak' hebt uitgevoerd of deze settings nog staan zoals ze stonden.

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Daar is al veel gesproken over het MAC-probleem. Het is op te lossen door simpelweg eventjes te bellen naar Demon :)

Succes!

Dit topic is gesloten.