NEC ND-1100A flashen naar NEC ND-1300

Pagina: 1
Acties:
  • 578 views sinds 30-01-2008

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Aangezien het grote NEC 1100 topic gesloten is, maak ik deze maar even aan.
Is er al meer informatie over het flashen van de NEC ND-1100A naar de NEC ND-1300? De schijven zijn technisch (bijna) identiek, dus het zou mogelijk moeten zijn. ( nieuws: NEC 1100 DVD+R en 1300 DVD+/-R technisch identiek )

Voor de mensen die er nog weinig info over hebben, hier nog even wat info op een rijtje:

Je kan de firmware van de nec 1300 wel downloaden en op je nec 1100 zetten. (op deze site: http://www.c-u-d.de/flash/ND-1300Aflash.zip )
Je nec-1100 wordt dan door de computer als een nec-1300 erkent, maar het is dan nog niet mogelijk om een dvd- te schrijven.
Er schijnen kleine fysieke 'details' :P te zijn tussen de nec 1100 en de 1300, zoals weerstanden die de 1100 heeft, maar de 1300 niet. En andersom.
Verder zijn er twee types in omloop van de nec nd-1100A.
Er zijn schijven met het id-nummer:E-H900-02-3227. Als je deze hebt, dan heb je geluk, want de nec-1300 heeft hetzelfde id-nummer.
Er zijn alleen ook schijven met dit id-nummer:E-H000-02-0000
Als je dit id-nummer hebt dan maak je volgens mij weinig kans om met je nec 1100 een dvd- te schrijven.
p.s. De nummers kan je gewoon aflezen als je bovenop de schrijver kijkt.

Dus, zijn er hier nog medetweakers met een nec-1100A die bezig zijn met het flashen naar een nec-1300? En zo ja, denken jullie dat het mogelijk is om over een tijdje met de 1100 gewoon een dvd- te schrijven?

System Specs

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
was van plan er eentje te kopen deze week. Ik denk echter niet dat ik zo veel ga rw-en dus flashen hoeft niet. Kun je toch zien dat er een hoop centjes naar licenties toe gaan

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Ja precies, en omdat r+ toch de standaard is die door de grote vendors als Microsoft, Sony en HP wordt ondersteund vind ik het zonde om er een 1300 voor te kopen....

Als ik de drive ooit kan flashen is dat mooi meegenomen, ik ben echter wel wat voorzichtiger na een kapot geflashte HP burner :/

Verwijderd

ja maar - kun je veel gebruiken voor o.a. films, playstation & xbox volgens mij. + Is meer de PC DVD.. terwijl - de rest is.... dus echt gek is een + en - niet. ... Ik ga vanmiddag even in mijn winkel kijken of ik iets info kan vinden over die NEC - / + branders. Ik heb ze liggen dus even zien of die codes overeen komen :)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:55
Dat - beter is voor films, playstation en xbox is onzin. Voor films maakt plus of min niks uit. voor de speler echter wel. als je een beetje recente aparatuur hebt, dan is zowel plus als min geen probleem. Het zelfde geldt volgens mij voor de xbox en de ps2.
De compatibiliteit van plus en min R is ongeveer gelijk, maar min af kunnen spelen geeft geen garanties voor plus en anders om. Zelfde verhaal voor +/-RW.

Maar dit heeft weer weinig te maken met het omflashen van de ND-1100.
Er zijn in iedergeval twee revisies van de ND-100a. De drives die nu beschikbaar zijn zijn bijna allemaal de laatste revisie en de ND-1300 heeft precies dezelfde revisienummer op de printplaat.
Het enige verschil zijn inderdaad de weerstandjes e.d. Dat is volgens mij een check net als op een AMD processor en ik denk dat we die straks probleemloos kunnen unlocken. Een andere mogelijkheid is een aangepaste firmware waar de check is uitgehaald.

[ Voor 39% gewijzigd door PROnline op 27-05-2003 09:55 ]

Verwijderd

pff duurt weer allemaal te lang ga toch maar een nec 1300 halen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 11:36:
pff duurt weer allemaal te lang ga toch maar een nec 1300 halen
Dus .. :? Wat is het nut van deze reply? 8)7

Reageer op z'n minst duidelijk, informatief, onderbouwend, beargumenterend, etc. Anders hou je je maar afzijdig. Ik raad je aan om nogmaals de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan in het bijzonder het Forumgedrag gedeelte aandachtig door te nemen :)

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 14:57
Ik vind het eigenlijk interessanter of het al gelukt is de firmware van de Plextor PX 504 A op de Nd 1100 a te flashen. Het enige voordeel voor - branders is dat de schijfjes goedkoper zijn maar ik zie de trend al dat er binnenkort niet meer zoveel prijsverschil in zit.
PLextor geeft altijd veel geupdate firmware's uit, dat zal Nec niet zo goed doen.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

jp73 schreef op 27 May 2003 @ 11:51:
Ik vind het eigenlijk interessanter of het al gelukt is de firmware van de Plextor PX 504 A op de Nd 1100 a te flashen. Het enige voordeel voor - branders is dat de schijfjes goedkoper zijn maar ik zie de trend al dat er binnenkort niet meer zoveel prijsverschil in zit.
PLextor geeft altijd veel geupdate firmware's uit, dat zal Nec niet zo goed doen.
Waarom zou dat niet lukken? Op het forum van rpc1.org heb ik al mensen gezien die het voor elkaar hebben gekregen :)

Mocht je interesse hebben, dan wil ik de Plextor firmware wel zo modden, dat je m op je 1100 kan flashen :D

webOS all the way!

• jp73
  • Laatst online: 09-03 14:57
Ik ben nog aan het wachten tot de 8 speed branders komen en de huidige branders rond de 100 euro zitten
(ik heb hem al wel voor 158 euro gezien, maar ja principe he)
Als dan met zekerheid blijkt dat de firmware van plextor erop loopt koop ik er een.
:)

• Hermanvh

Hermanvh

De Plex firmware loopt 100%. Het is een kwestie van de identifier string in de firmware aanpassen d.m.v. een Hex-editor en klaar is Kees :) Op deze manier heb ik ook de TDK 0404N 1.06 firmware aangepast zodat ie op de NEC 1300A liep >:)

webOS all the way!

• PROnline
Er is een firmware flasher in omloop die ALLE ND-1100/1300 firmwares kan flashen. Hiermee kan je probleemloos je ND-1100 flashen met de plextor firmware zonder dingen aan te passen. zal het ff opzoeken.

Hier zijn diverse firmwareversies te vinden plus de firmwareflasher.
http://etna.rpc1.org/nec/index.html

[ Voor 22% gewijzigd door PROnline op 27-05-2003 12:16 . Reden: url toegevoegd. ]

• Hermanvh

Hermanvh

PROnline schreef op 27 May 2003 @ 12:13:
Er is een firmware flasher in omloop die ALLE ND-1100/1300 firmwares kan flashen. Hiermee kan je probleemloos je ND-1100 flashen met de plextor firmware zonder dingen aan te passen. zal het ff opzoeken.

Hier zijn diverse firmwareversies te vinden plus de firmwareflasher.
http://etna.rpc1.org/nec/index.html
Leuk, maar met die firmware flasher krijg je dus echt niet de firmware van een TDK op een NEC, omdat die een andere identifier ID hebben. Heb het zelf getest. In de TDK firmware moet je zoeken naar K130 en die moet je aanpassen naar K110 (2 maal).

webOS all the way!

• PROnline
De tdk firmware heb ik geen ervaring mee. De plextor firmware kon in zo over flashen. evenals de ND-1300 in m'n ND-1100. Al werkt het DVD-R(W) nog niet natuurlijk.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
PROnline schreef op 27 mei 2003 @ 12:40:
Al werkt het DVD-R(W) nog niet natuurlijk.
En DAAR gaat het volgens mij dus om (tenminste... ik zou het wel aantrekkelijk vinden)

Verwijderd

hoezo wordt er zo veel werk in gestoken (tenminste risico neem je zeker) om je nec te flashen met een plextor image? 8)7

Kijk plextor is een prima merk, niets op aan te merken, maar de nec firmware werkt ook prima? heb er zelf nog geen enkele keer problemen mee gehad.

Dat er veel tijd wordt gestoken in het mogelijk maken om je 1100 naar een 1300 te flashen zit nog logica in, je gaat er dan ECHT op vooruit, maar in geval van de plextor image begrijp ik het nut eigenlijk niet echt???

• KBDE
  • Laatst online: 14-03 21:56
firmware van plextor kun je er sowieso zonder probs inflashen. is absoluut geen probleem.
Alleen waarom ? Uit reviews blijkt dat de plextor drive + firmware slechter is dan die van nec. Misschien leuk voor in de toekomst als plextor beter is, maar momenteel is het onzin.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik ben een beetje aan het rondsnuffelen op links die jullie elkaar geven, en ik vraag me af waar RPC-1 en RPC-2 voor staat. RPC-1 = regio vrij en RPC-2 is regio locked ?

En dan nog iets. Ik las ergens dat je een NEC ND-1000A kan upflashen naar een NEC ND-1100A, klopt dit? Kan je deze upgeflashde NEC ND-1100A dan weer upflashen naar een NEC ND-1300A?

[ Voor 36% gewijzigd door silentsnow op 28-05-2003 04:12 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• KBDE
silentsnow schreef op 28 May 2003 @ 04:09:
Ik ben een beetje aan het rondsnuffelen op links die jullie elkaar geven, en ik vraag me af waar RPC-1 en RPC-2 voor staat. RPC-1 = regio vrij en RPC-2 is regio locked ?

En dan nog iets. Ik las ergens dat je een NEC ND-1000A kan upflashen naar een NEC ND-1100A, klopt dit? Kan je deze upgeflashde NEC ND-1100A dan weer upflashen naar een NEC ND-1300A?
Jip ND1000A = ND1100A deze zou je dan mogelijkerwijze weer kunnen upflashen naar ND1300A... maar dat is nog eff afwachten

• PROnline
Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 01:32:
hoezo wordt er zo veel werk in gestoken (tenminste risico neem je zeker) om je nec te flashen met een plextor image? 8)7

Kijk plextor is een prima merk, niets op aan te merken, maar de nec firmware werkt ook prima? heb er zelf nog geen enkele keer problemen mee gehad.

Dat er veel tijd wordt gestoken in het mogelijk maken om je 1100 naar een 1300 te flashen zit nog logica in, je gaat er dan ECHT op vooruit, maar in geval van de plextor image begrijp ik het nut eigenlijk niet echt???
Omdat plextor veel actiever is met het verbeteren van hun firmware.
Van NEC hoef je niet veel te verwachten denk ik.

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2025

Tiny

Wat eten we?

lj2000 schreef op 26 mei 2003 @ 23:55:
Verder zijn er twee types in omloop van de nec nd-1100A.
Er zijn schijven met het id-nummer:E-H900-02-3227. Als je deze hebt, dan heb je geluk, want de nec-1300 heeft hetzelfde id-nummer.
Ik heb dus een NEC ND-1100A met dit id-nummer, ik zal morgen meteen een stel dvd-r en -rwtjes kopen om te testen of ik ze kan branden.

Ik ga zo in ieder geval glimlachend naar bed.... :*)

Verwijderd

het is nog niemand gelukt om zn nec 1100a te flashen naar een 1300?

• lrietveld
PencakSilat schreef op 02 June 2003 @ 22:46:
[...]

Ik heb dus een NEC ND-1100A met dit id-nummer, ik zal morgen meteen een stel dvd-r en -rwtjes kopen om te testen of ik ze kan branden.

Ik ga zo in ieder geval glimlachend naar bed.... :*)
Wat ik ermee wou zeggen is dat als je hetzelfde id-nummer hebt als de 1300, er een kans dat je hem kan flashen naar de 1300. Het is niet dat je zomaar een dvd- erin kan rammen, en die kan branden :P. Ook al heb je hetzelfde id-nummer
Veel mensen zijn nu dus bezig om door middel van de firmware van de 1300, ervoor te zorgen dat de 1100 ook dvd- kan schrijven. Daar bovenop komt nog bovenop dat de 1300 weerstanden heeft die de 1100 niet heeft, en andersom. .
Kortom: Het id-nummer mag dan wel hetzelfde zijn, maar dat betekend niet dat je dan meteen dvd- kan schrijven. Je hebt eerst nog de firmware van de 1300 nodig (bovenaan de topic staat een link) om te zorgen dat je 1100 door de comp herkent word als een 1300. Verder is het afwachten of mensen al een manier gevonden hebben om iets te doen met die weerstanden van de 1300 en 1100. Het is allemaal dus maar even afwachten...

System Specs

Verwijderd

ok .. Is er al iemand die het gelukt is? Om zijn 1100 te flashen naar een 1300 ?

Want anders koop ik er misschien wel 1 ;)

• lrietveld
Hier in dit topic zijn ze er nog steeds mee bezig :) :
http://forum.firmware-fla...f759faf2895c09535c694868a

[ Voor 21% gewijzigd door lrietveld op 04-06-2003 12:01 ]

System Specs

• Biff
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Wel interessant dat iemand het circuit bord van een 1300 op een 1100 drive heeft geschroefd en dat hij toen gewoon -r(w) kon schrijven. Mechanisch is er dus geen verschil. Ook een 1100 flashen met de 1300 firmware is mogelijk, en de drive meldt zich dan in Nero als zijnde -r(w) compatibel. Bij het daadwerkelijke schrijven komt dan vooralsnog de melding 'illegal media'.

Ze zijn nu dus aan het onderzoeken wat precies de verschillen zijn tussen de PCBs van de 1100 en 1300. Het lijkt er op dat het slechts gaat om een paar weerstandjes hier en daar. Goeie hoop dus dat je binnenkort met een firmware upgrade en een beetje soldeerwerk een 1300 kunt maken.

Yeah well. The Dude abides.

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
ik heb mijn 1100A geflashed naar een 1300A...dat ging allemaal goed alleen kan ik er nog steeds geen - mee schrijven. idd melding illegal media!
mijn nummer was wel het goeie (einde 3227)...dus dat wil niet altijd wat zeggen!

• lrietveld
Wat het nummer alleen maar zegt is dat er meer kans is om een mogelijkheid te vinden om dvd- te branden. Er zijn zo-en-zo verschillentjes tussen de 1100 en de 1300. Met een simpele firmware flash alleen ben je er nog niet, aangezien er weerstandjes zijn die de 1100 heeft, maar de 1300 niet, en andersom... (zoals ook in de berichten hierboven staat)
Als je een 1100A met het andere nummer hebt, dan is het duidelijk dat je nu al op kunt houden met het proberen om dvd- te gaan branden, omdat het gewoon teveel verschilt van de 1300.

Kortom: Was dus al bekend :P

System Specs

• Rick2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ook met het wijzigen van de weerstandjes en condensatoren werkt het nog steeds niet.
Ik heb met een print van een 1300 ook een 1100 omgebouwd en dit werkt.
Zeer waarschijnlijk heeft het temaken met de firmware die een soort van user flashable area heeft (de firmware die je mag/kunt flashen) en een soort rom firmware waar je niet zo 1,2,3 iets aan kunt wijzigen.
Ook zou er sprake zijn van een PAL waar andere data in zou staan. Hierdoor zou het ook gemakkelijk niet kunnen werken.

Al met al heeft het voor 'ons' niet veel zin rond te klooien met deze branders om er een ND-1300A van te proberen te maken.
Laat eerst de echte professionals hier maar meer werk van maken, maar daar zijn 'ze' ja al druk mee bezig. Voor nu is het gewoon afwachten. :)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-03 12:09
Okay, we kunne dus gaan concluderen, dat het niet mogelijk is om van een 1100 een 1300 te maken, met support van DVD-R? Of ben ik nou te voorbarig...

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• lrietveld
'It aint over till the fat lady sings' :P
Zoals gezegd zijn er nog steeds mensen mee bezig. Gewoon geduldig zijn en afwachten dus...

System Specs

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-03 15:43

Pubbert

random gestoord

Ik krijg over paar dagen mijn 1100 binnen, zal ook eens aan de gang gaan. Heb mn Liton 32x toen ook naar 40x geflashed :P Hoewel hier dus meer dan alleen flashen nodig is..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03 01:34
En is er al meer info?

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• asterixonline
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-03 19:58
Goed, het zit allemaal maar tegen.. en ik heb het nu echt opgegeven na dit bericht op het forum van the firmware page:

Ik denk dat ik dan maar bij gewoon +R blijf :D het is toch veel beter dan minne R's
(*.*)
------------------------------------------
Murdock
Rookie

Posted: Tue Jun 10, 2003 9:22 am Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Because of Firmware Bugs stored in the Nd 1300 i flashed my Drive back to ND 1100 ...

I put an DVD-R Traxdata in , and Nero burned it !!

As you see the "known" Firmware is not responsible for burning what kind of media typ

=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Damn....en dan lees je dit :D
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Well , my post was to fast written.

If you put a DVD-R in ND 1100, normaly Nero left the field blank were burning speed is shown, because no Hardware support...

In my case not , remember i flashed ND1300 to 1100 , because of firmware bugs, an these "1100" shows in this Nero Field by using for example Verbatim DVD-R that it can burned at 2 Speed.

If i say start burning , nero shows error that no DVD+R is in the drive.
Perhaps this is only a program failure routine of nero, and not a failure giving back by firmware.

-=-=-=-=-=-=-=-=-

Misschien dan toch een kans :D

[ Voor 34% gewijzigd door asterixonline op 18-06-2003 20:23 ]

• KBDE
Tja, het probleem is gewoon dat nog niet alle hardware verschillen zijn gevonden. Zolang dit niet 100% wordt opgelost kun je het vergeten.
Ikzelf denk ook dat er hier of daar een soort serienr kan worden uitgelezen en dat de firmware daar een beveiliging in heeft zitten, maar dit is nog niet aangetoond. Maar daar alles andere eigenlijk geprobeerd is zou het me nix verbazen.

Maarja, met de komst van de abnormaal hoge belasting op DVD-R schijfjes is het sowieso totaal niet meer aantrekkelijk om ueberhaupt nog moeite te doen om het aan het lopen te krijgen (tenminste voor in NL dan)

Verwijderd

Hoi,

Wellicht hebben jullie dit al gezien. Maar bij deze plaats ik het toch maar even.

NEC ND-1100A electrically identical to the ND-1300A
Posted by Johnny on 16 May 2003 - 15:49 - Source: FCC

There have already been speculations about the ND-1100A DVD+R/RW writer could be capable of burning DVD-R/RW too. Now a letter from NEC America to Federal Communications Commission (FCC) confirms that the new ND-1300A (DVD±R/RW writer) is "electrically identical" to the ND-1100A:

Submitted herewith, on behalf of NEC SOLUTIONS (AMERICA), INC. is an application for certification of the following Internal DVD CD-R/RW Drive:
FCC ID: A3DND-1300A

MODEL: ND-1300A

TRADE NAMES: NEC

EUT TYPE: Internal DVD CD-R/RW Drive

The device is electrically identical to FCC ID: A3DND-1100A granted Sept. 26, 2002, except for the model, firmware, and FCC ID. The original test report continues to be representative of and applicable to the equipment bearing the changed ID.

Attached are the applicant’s authorization letter, FCC ID label and location, & external photographs.

This could make it possible to flash/hack your ND-1100A DVD+R/RW writer (or any DVD writer based on this like HP dvd300i or Plextor PX-504A) into a ND-1300A DVD±R/RW writer. Thanks goes to W_M0ZART @The firmware page for finding the information. :)

• Damian
  • Laatst online: 09:54

Damian

Insane Obtrusion

hmmz owke,

iemand hier die het al gedaan heeft ???

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:52

OgWok

U.N.C.L.E.

Goed B) gaat niet werken.

Kheb mijn 1100A geflasht naar een 1300A, maar die kan toch geen -R -RW schrijven, omdat er op de printplaat een aantal onderdelen verschillen/ontbreken en een gedeelte van de firmware anders is.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Bohr2003> er is wel een verschil.. zie de weerstand replies ergens anders (weet niet meer waar precies)..

Maar heeft iemand al gekeken naar de 1000A .. hoe is die anders in vergelijking met de 1100A? Want hij is een stuk goedkoper...
Is die ook weer flashbaar naar 1300 eventueel?

[ Voor 11% gewijzigd door henkleerssen op 01-07-2003 14:33 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:52

OgWok

U.N.C.L.E.

Even zoeken en je vindt er een flink topic over.

Een gedeelte in de firmware waar de calibratie van de laser staat is niet zomaar te flashen en dat met de iets andere hardware, maakt dat de 1100A wel als een 1300A is te flashen, maar toch geen -R en -RW kan schrijven.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

OgWok schreef op 01 July 2003 @ 14:22:
Even zoeken en je vindt er een flink topic over.
ooh .. over de 1000? Welke bedoel je dan?:
[rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit[/rml]
[rml][ Ervaringen] NEC ND-1100(A)/1300 DVD branders[/rml]
Nec ND-1100A 4x +R(W) dvd brander
NEC 1100 of 1300?
Dat zijn de grote Nec topics... maar niks over de 1000... :?
Of bedoel je gewoon weer de 1100(A)?

• Hermanvh

Hermanvh

henkleerssen schreef op 01 July 2003 @ 09:59:
Bohr2003> er is wel een verschil.. zie de weerstand replies ergens anders (weet niet meer waar precies)..

Maar heeft iemand al gekeken naar de 1000A .. hoe is die anders in vergelijking met de 1100A? Want hij is een stuk goedkoper...
Is die ook weer flashbaar naar 1300 eventueel?
1000A -> 1100A kan :)
Zie:
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=14416 >:)

webOS all the way!

Verwijderd

Als ik het zo allemaal op de verschillende fora lees ligt het allemaal nogal ingewikkeld , weerstanden zijn anders , condensatoren waar aan de buitenkant niet te zien is welke het zijn , kortom veel gedoe en heel misschien ooit gesoldeer om ongeveer 70€ uit te sparen (zie pricewatch) , altijd kans dat het verkeerd gaat en je garantie daarna sowieso om zeep .
Wil je + en - dan kan je beter gewoon voor de 1300 gaan lijkt me al had een simpele firmware flash natuurlijk wel lekker geweest .

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 21:50
heeft er hier al iemand een 1000a met succes naar 1100a/1300a geflashed??? ik zag het forum op rpc1, maar die hebben het allemaal over een verbatim producer... hoe zit het bijv. met de versie van alternate van €125???

• Hermanvh

Hermanvh

jpvk007 schreef op 01 juli 2003 @ 23:05:
heeft er hier al iemand een 1000a met succes naar 1100a/1300a geflashed??? ik zag het forum op rpc1, maar die hebben het allemaal over een verbatim producer... hoe zit het bijv. met de versie van alternate van €125???
Naar 1100 werkt ook gewoon, zie mij linkje hierboven!

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Alleged successful update from NEC ND-1100A to ND-1300A[/b]
Yesterday, one of our local website dealing with CD/DVD burning published an article claiming a successful update from NEC ND-1100A to ND-1300A. Those lucky ones, who understand Czech, may read the original article here. I'll try to sum it up for the rest of you.

1. Update the drive's firmware with Dell version A04 (download)
2. Flash the drive with ND-1300A firmware version 1.05 (FlashTool, firmware)

That's all. They claim to have been able to burn a Princo DVD-R media after this update.

Disclaimer:
I do not own this drive and I have not tested it myself! If you decide to give it a try, you do it at our own risk!
Dit vond ik op een ander forum. Iemand met een 1100 die het wil testen?

webOS all the way!

• PROnline
Hermanvh schreef op 02 juli 2003 @ 14:19:
[...]

Dit vond ik op een ander forum. Iemand met een 1100 die het wil testen?
Bronvermelding?!? "een ander forum" is een ruim begrip namelijk.
Wil het wel proberen, maar moet ik er eerst iets meer over lezen.

Verwijderd

http://forum.firmware-fla...05d7a0335e23f5f8ab1395955

Hier dus, kun je meteen lezen, dat het niet werkt. (tenminste, niet bij degene die het geprobeerd heeft)

Verwijderd

Er zijn nu verschillende mensen op het firmware forum die het getest hebben en bij niemand is het gelukt , dus helaas .

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Wel is het gelukt (wat ook belangrijk is lijkt me) .. om de drive dus sneller te laten lopen (zie firmware op die etna site)... bij het uitlezen van data (lees rippen en zo)

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-03 11:44
silentsnow schreef op 28 May 2003 @ 04:09:

Nope dat kan dus niet, wat wel kan is de 1000a flashen naar de 1100a dat heb ik dus net gedaan en dat werkt prima. Ik brand nu dus +r op 4 speed met verbatim DVD's in plaats van 2.4x _/-\o_

Wat het geval is dat die 1000a gewoon een 1100a is met een andere bios. Check de FCC id maar op de hardware die zegt 1100a 8)7

Ik zie dan ook geen reden om een 1100a te kopen als je hem niet kan flashen naar de 1300.

[ Voor 8% gewijzigd door The Druid op 09-07-2003 22:56 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Verwijderd

Hallo mensen, ik heb vanmorgen hetvolgende geprobeerd:

Drive: NEC ND-1100A met ID E-H900-02-3227

heb er de firmware van de ND-1300A opgezet.
Word nu herkend als ND-1300A met firmware 1.05

Helaas heb ik enkel DVD-R's in huis van DATA-TRACK,
en krijg ik in Nero de foutmelding ILLEGAL MEDIA.

Zijn er nog mensen die deze media's gebruiken / ervaring mee hebben.
(het zijn nog 1X's)

• PROnline
Beste Koen, heb je überhaupt gelezen wat hierboven in het topic gemeldt wordt? |:(

[ Voor 4% gewijzigd door PROnline op 14-07-2003 16:29 ]

• OverSoft
  • Laatst online: 08:36
Okee, ik zal iedereen maar even uit de droom halen.
De flashgrootte van een NEC-1300A is 2x zo groot als een 1100A, dit gaat dus NEVER NOOIT niet lukken. Ik dacht dit al langer bekend was hier op het forum...

Verwijderd

Hi

ik ben vrij nieuw op dit forum... lees eigelijk alleen maar mee.

Maar nu toch een post.

Ik heb zins gisteren een nec 1300 gekocht.
Hij werd geleverd met firmware 1.06.
zover ik gelezen heb kan ik hem beter flashen naar 1.07.
Dus ik de Windows applicatie gedownload van ( http://herrie.rpc1.org )
meteen wezen flashen ..
Vervolgens deed m'n dvd heel raar...
als ik er een cd in deed zag ie hem wel maar als je er dan op klikt om
de inhoud te zien springt ie gelijk weer terug naar je hd. VAAG!
Dit heb ik met verschillende flash progr. gehad (1.08 en 1.074)
Toen uit totale wanhoop heb ik de dos diskette van 1.06 weer gedownload
en hem terug geflashed.
Nu doet ie het wel weer normaal maar ik kan geen dvd's branden van EMTEC.
Klopt dit doet ie het zowiezo niet van EMTEC of moet ik m'n brander flashen
met een dos applicatie maar dan versie 1.07?

sorry als ik over kom als een "NOOB"... maar ik ben echt zoekende!

• Hermanvh

Hermanvh

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 09:58:
Hi

ik ben vrij nieuw op dit forum... lees eigelijk alleen maar mee.

Maar nu toch een post.

Ik heb zins gisteren een nec 1300 gekocht.
Hij werd geleverd met firmware 1.06.
zover ik gelezen heb kan ik hem beter flashen naar 1.07.
Dus ik de Windows applicatie gedownload van ( http://herrie.rpc1.org )
meteen wezen flashen ..
Vervolgens deed m'n dvd heel raar...
als ik er een cd in deed zag ie hem wel maar als je er dan op klikt om
de inhoud te zien springt ie gelijk weer terug naar je hd. VAAG!
Dit heb ik met verschillende flash progr. gehad (1.08 en 1.074)
Toen uit totale wanhoop heb ik de dos diskette van 1.06 weer gedownload
en hem terug geflashed.
Nu doet ie het wel weer normaal maar ik kan geen dvd's branden van EMTEC.
Klopt dit doet ie het zowiezo niet van EMTEC of moet ik m'n brander flashen
met een dos applicatie maar dan versie 1.07?

sorry als ik over kom als een "NOOB"... maar ik ben echt zoekende!
Pak mijn DOS-versie van 107v4. Dat zou moeten werken :)

webOS all the way!

Verwijderd

Hermanvh schreef op 15 October 2003 @ 11:18:
[...]

Thanks!

En versie 1.08? heb je daar ook ervaring mee?

Wat is het grote verschil tussen 1074 en 1.08?

(elke keer leer ik een stukje meer bij ;)

Verwijderd

Hermanvh schreef op 15 oktober 2003 @ 11:18:
[...]

Welke versie A of B?

• Hermanvh

Hermanvh

A of B maakt niet zoveel uit ;) 107v4 heeft veel meer media support dan 108. Ben nu aan een gehackte 108 aan't werken :)

webOS all the way!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-02 18:35
Ok, met mijn oneindige dank aan o.a. Herrie. Het is gelukt!!!!!
Mijn Nec 1100a is vanaf eergisteren een 1300a geworden.

Ik heb hem getest met een Traxdata DVD-R en deze werd gewoon op 4x speed gebrand! De dvd werd gewoon zonder problemen door mijn huis-tuin en keuken dvd speler geslikt.

Voor geinteresseerden: kijk op

http://forum.firmware-fla...0&postorder=asc&start=300

• Sperenvanger
  • Laatst online: 14-03 23:25
Hermanvh in "NEC 1000/1100A = 1300A :)" O-)
Hermanvh = Herrie voor de mensen die dat nog niet begrepen hadden :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier loopt dus al een topic over :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.