Om de reden dat ik mijn vorig waterblok met de ijskastkoeler niet voldoende kon isoleren ben ik dan maar weer begonnen aan een nieuw blokje dat mooi luchtdicht is verpakt.
Wie niet al te veel materiaal heeft kapt zijn blokje tog effe uit met een aangescherpte schroevedraaier natuurlijk
Hier alle onderdeeltjes klaar om te solderen
Dichtsolderen doe ik op de kookplaat ,geen geknoei met branders hiero hoor
En met in totaal een uurtje of 3 werk was ie weer af zonder isolatie weliswaar.
Bwa,voor 3 uurtjes werk valt ie best nog mee.het had lelijker gekunt
Effe testen of ie ijs wil laten zien
En ja hij doet het goed ,ijs alom ,dan maar isoleren met zelfklevende strippen isolatiemateriaal
en nadien nog even een bevestiging voorzien ,hiervoor heb ik eens een nieuwe techniek voor geprobeerd ,namelijk met gesmolten plastiek in warm water een omhulsel vormen voledig om het blok met de isolatie strippen er opgeplakt en zo nog eens een extra isolatie te creeeren ,en wel zo dat ik aan 2 zijden een bredere flap heb om de mountingholes met draadstangen er door vast te maken.

Heel die operatie is nog redelijk goed gelukt en zal zijn doel niet missen denk ik.ook al kan je zien dat ik niet bepaald een beeldhouwer ben
En hier nog even een iets betere pic van heel het ingepakte blok ,met op de achtergrond een toepassing die ik de waterkoeler tijdterwijl laat doen
Ik laat em namelijk wat AC voor de kast spelen tot ik het waterblok kan monteren
Zo dat is dan weer wat betreft mijn vorderingen,Tips om het mobo nog te isoleren zijn altijd welkom moest nog iemand goede raad hiervoor hebben hoor.
Hoop dat ik met dit blok toch al 1 probleem heb opgelost en dat het echt condens vrij is nu .pfff
[
Voor 42% gewijzigd door
Smollys op 19-07-2003 02:43
]