Toon posts:

[HD] kopieren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik wil kopieren valt mijn computer uit. Deze herstart dan. Ik heb automatisch herstarten afgezet en kreeg de volgende foutmelding bij het nog eens proberen van bestanden te kopieren.
"bad_pool_caller" Er stond ook bij oer dat ik mijn stuurprogramma's moest nakijken en andere toepassingen enz... ik heb vandaag win xp al 4 keer hergeinstalleerd en constant hetzelfde probleem.

En egelmatig bij het herstarten herkent de computer ook mijn HD niet en moet ik nog eens opnieuw op de knop duwen eer dat deze werkt.

specs:
hd: maxtor 80gb 8mb
cpu: amd tb 1.4

• serialkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08-2023

serialkiller

Rare jongens die pc's....

Lijkt op mem probleem, draai memtest eens... en kijk hoeveel fouten (of geen, is goed).
http://www.memtest86.com/

Samsung S8 | | leukste tweak: 2x512 ADATA PC3200 11-3-2-2@2,8v |

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als hij een foutmelding geeft, zou je ook eens kunnen kijken in Windows XP en 2000 BSOD guide Wellicht dat je daar de foutopschrijving èn de oplossing in terug kunt vinden :)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Draai anders maast (naast zoals serialkiller al postte) memtest86 eens het tooltje van Maxtor, PowerMax, om naar je HD te laten kijken. Misschien is die brak. Voor meer informatie moet je de FAQ maar eens lezen. ;)

Wanbeleid is ook beleid.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

Eigen ervaring: ik heb ook ooit bad_pool_caller BSOD's gehad toen ik twee extra 20GB Quantums aan mijn vorige BP6 systeem toevoegde. Na enig getroubleshoot bleek dat de 300W AOpen voeding op haar grenzen zat (Abit BP6, Dual Celeron 500, drie stevige casefans, vier 20GB Quantums, CDROM lezer, CDRW brander, GeForce2MX en nog een handvol essentiële PCI kaarten). Nadat deze werd vervangen door een 550W Q-Tec exemplaar, was het probleem uit de wereld geholpen :)

Verwijderd

Kijk je voltages eens na, indien deze drastisch droppen tijdens HDD-activiteit is inderdaad een zwaardere voeding aan de orde.

Blijf in ieder geval weg van de 450Watt Q-tec, neem het 550W of 350W model - de 450W zijn nogal slechte ervaringen mee. Ik heb naar tevredenheid de Q-tec 550W in gebruik bij een AMP XP systeem met 8 HDD's en 3 optical units.

Verwijderd

Topicstarter
hoe komt het dan dat dit nu pas is ik heb eerst een maxtor 40gb gehad en toen is dit nog niet voorgevallen, nu dat ik een 80gb heb krij ik ineens toch die problemen.
Ik heb wel gemerkt dat 12V bij mij soms tot 13V gaat zou dit ook geen oorzaak kunnen zijn?
Pagina: 1