Toon posts:

radeon 9700 pro dood of??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bang dat mijn goede ouwe de geest heeft gegeven, waarom, ik weet het niet, hij was niet oced, geen verhoogde Vcore, gewoon standaard dus.
maar nu het prombleem, ik was laatst muziek aan het draaien tijdens mijn huiswerk, monitor uit, ik naar benee drinke halen, loop de trap weer op, huh geeh muziek:S ??
monitor aandrukken, alleen maar grote gekleurde blokken, ik pc uitdoen, bios reset, ff helemaal van het stroom koppelen, weer aansluiten na 10 min w8en, niks geen beeld, weer die blokken i.p.v. normaal beeld, wel hoor ik gewoon het windows opstart geluidje, en kan hem ook gewoon netjes afsluiten (1 druk op de power buton en zie dan een paar sec. later netjes mijn pc uitgaan.)
heeft iemand een idee wat het is, hoe het gekomen is en wat eraan tedoen?
al denk ik dat ik het antwoord al weet, RMA :( en voorlopig niet gamen :'(

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik hoop voor je dat je hem via je shop terug kan sturen/ rma-en.. je had hem namelijk wel geflashed.. maar maybe doen ze er niet moeilijk over.. hoop ik voor je. Het is waarschijnlijk dood/verrot geheugen. Rma dus.. meer kan je niet doen.. ja terugflashen, maar dat helpt niet veel ben ik bang :(

4015Wp west (Dordrecht)

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Installeer XP ( of welke OS je ook gebruikt ) en kijken of ie het dan wel doet... en eventueel andere drivers. En ga ff kijken hoe warm/heet je mem chips en je core worden...

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 26 May 2003 @ 22:29:
Ik hoop voor je dat je hem via je shop terug kan sturen/ rma-en.. je had hem namelijk wel geflashed.. maar maybe doen ze er niet moeilijk over.. hoop ik voor je. Het is waarschijnlijk dood/verrot geheugen. Rma dus.. meer kan je niet doen.. ja terugflashen, maar dat helpt niet veel ben ik bang :(
hoe opnieuw te flashen zonder beeld ?
NeoGames.nl schreef op 26 May 2003 @ 22:29:
Installeer XP ( of welke OS je ook gebruikt ) en kijken of ie het dan wel doet... en eventueel andere drivers. En ga ff kijken hoe warm/heet je mem chips en je core worden...
maakt niks uit aangezien ik dit ook krijg @ bios enz., krijg nooit meer normaal beeld tezien ;(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 22:31 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 22:30:
[...]

hoe opnieuw te flashen zonder beeld ?
PCI KAART :) (en doe hem nog eens in ander systeem)

[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-05-2003 22:33 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Poe dit is niet tof jan ..... lijkt erop dat je mem niet helemaal goed is :(
Voor de zekerheid denk ik dat je ff alles moet controleren.

Dus of je wc blokje goed contact maakt en of je peltier wel werkt want als die kapot is dan isoleer je lekker je warmte :(

Turn it off and on again.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
uhm zit die power connector wel goed ? want bijn die 9500 van mijn broer krijg ik ook ***** beeld zie geen ruk meer. en dan conector weer goed en hij doet het perfect.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

leuk die radeons eh :P, okee dit is wat ge gaat doen, je gebruikt ff een andere videokaart, eentje die het wel doet, je laat die 9700pro ff afkoelen, je probeert dan die radeon, en kijkt hoe lang die het normaal doet, laat ff een flinke bench draaien, max kwali alles, en blijf erbij, blijf de temp checken met je vinger van de achterkant van de core, je gebruikt de standaard cooler? mischien is het dus zo dat de thermal shit van die standaard cooler uitgedunt is, en geen contact maakt met de core, door die ring is het contact oppervlakte van de cooler met de core pure prut, ik denk dat het dus een prob is met hitte. ik had hetzelfde probleem, en bij mij lag het aan de weinige contact met de cooler, gewoon ff cooler eraf halen, paar milimeter thermal goop erop, en knallen weer.

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 26 May 2003 @ 22:31:
[...]

PCI KAART :) (en doe hem nog eens in ander systeem)
dat is een optie (pci kaart) dat van andere systeem was ik al van plan met tegenzin, grrr prom slang in de weg :(

Verwijderd

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 26 mei 2003 @ 22:40:
Poe dit is niet tof jan ..... lijkt erop dat je mem niet helemaal goed is :(
Voor de zekerheid denk ik dat je ff alles moet controleren.

Dus of je wc blokje goed contact maakt en of je peltier wel werkt want als die kapot is dan isoleer je lekker je warmte :(
lol wc blok zit goed, geen pelt en no oc, w8e nog op mijn pelt, die dus voorlopig geen werk te doen heeft zo te zien :(
Astennu schreef op 26 May 2003 @ 22:41:
uhm zit die power connector wel goed ? want bijn die 9500 van mijn broer krijg ik ook ***** beeld zie geen ruk meer. en dan conector weer goed en hij doet het perfect.
zal het nog een x checken, maar heb zo niks bijzonders gezien, ook heb ik mijn radeon nog een x voorzichtig gefohed (hoe schrijf je dat, je maakt er je haar droog mee ;) ) al kon ik geen lek vinden in mijn wc, ook vinger droog en het geeft niks geholpen, waar ik al bang voor was
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 22:42:
leuk die radeons eh :P, okee dit is wat ge gaat doen, je gebruikt ff een andere videokaart, eentje die het wel doet, je laat die 9700pro ff afkoelen, je probeert dan die radeon, en kijkt hoe lang die het normaal doet, laat ff een flinke bench draaien, max kwali alles, en blijf erbij, blijf de temp checken met je vinger van de achterkant van de core, je gebruikt de standaard cooler? mischien is het dus zo dat de thermal shit van die standaard cooler uitgedunt is, en geen contact maakt met de core, door die ring is het contact oppervlakte van de cooler met de core pure prut, ik denk dat het dus een prob is met hitte. ik had hetzelfde probleem, en bij mij lag het aan de weinige contact met de cooler, gewoon ff cooler eraf halen, paar milimeter thermal goop erop, en knallen weer.
srry hijs gewoon kamer temp naar mijn gevoel, die 100% koperen gpu block h(ield)oud hem dus good koud! (btw denk net als andere in dit topic aan mijn mem, alleen htf could this happen onder normal conditions, and ownly playing music with the monior turned of :?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 22:55 ]

• Astennu
Keey jan dat is dan over en uit. uhm mischien toch te doc geweest :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 26 May 2003 @ 22:56:
Keey jan dat is dan over en uit. uhm mischien toch te doc geweest :P
uhh hijs bijna nooit OCed, alleen een hele lange tijd gelee toen ik hem net had, heeft toen iets van 2 maanden niks gedaan, en nu dan weer @ normal conditions, dus DOC is nieteens aan de pas gekomen, komt pas als ik een weer werkde kaart heb en mijn pelt, maar ontopic please

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

heb je al een andere monitor geprobeert :S
mschien een domme vraag hoor :D
maar test je pc eens met een andere monitor en je monitor met een andere pc ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 26 May 2003 @ 23:10:
heb je al een andere monitor geprobeert :S
mschien een domme vraag hoor :D
maar test je pc eens met een andere monitor en je monitor met een andere pc ;)
lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar zoals ik altijd zeg wie niet waagt wie niet wint

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 23:12:
[...]

lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar zoals ik altijd zeg wie niet waagt wie niet wint
het lijkt me eerder voor de hand ligend :D
als je vidkaart dood is (90% van de tijd) geen boot meer :P
als je monitor niet aan sluit gaat hij gewoon naar windows ;)
dus waar denk ik aan monitor juist :z

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 26 May 2003 @ 23:15:
[...]

het lijkt me eerder voor de hand ligend :D
als je vidkaart dood is (90% van de tijd) geen boot meer :P
als je monitor niet aan sluit gaat hij gewoon naar windows ;)
dus waar denk ik aan monitor juist :z
mare als mijn monitor niet goed meer is verw8 ik zwartbeeld (net als mijn ouders laatst :X ) maar geen artifacts zonder er ook maar gewoon beeld bij tezien.

• Shunt

Shunt

Boe

mare probeer nu maar eens ;) als je dit getest heb dan weet je 100% zeker dat het door je kaartje zelf komt ;)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 26 mei 2003 @ 23:27:
mare probeer nu maar eens ;) als je dit getest heb dan weet je 100% zeker dat het door je kaartje zelf komt ;)
had al gezegt dat ik het zou proberen, niet geschoten is niet geraakt!

Verwijderd

Topicstarter
ok, nu komt hij zelf windows niet meer in, hij doet gewoon niks meer, denk dus dat het niet echt mijn monitor is.

• Mentalist
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Niet echt PMG stuff...

Move :

PMG > VB

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 27-05-2003 00:02 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 27 mei 2003 @ 00:01:
Niet echt PMG stuff...

Move :

PMG > VB
offtopic:
ff O+ O+ hoor, komt denk omdat ik daar net een topic had bekeken en toen zag new topic, thx for the move

Verwijderd

jan, ik denk toch echt dat je radeontje de geest heeft gegeven...

hard hopen dat de rma hem inruilt voor een nieuwe en anders:

moge deze zéér geliefde radeon 9700pro rusten in vrede en vervangen worden door een 9800pro >:)

iig suc6 en anders sterkte ;)

• Astennu
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 00:22:
jan, ik denk toch echt dat je radeontje de geest heeft gegeven...

hard hopen dat de rma hem inruilt voor een nieuwe en anders:

moge deze zéér geliefde radeon 9700pro rusten in vrede en vervangen worden door een 9800pro >:)

iig suc6 en anders sterkte ;)
9800 pro is geen slecht idee :P of w8ten @ die R360 core :P

Verwijderd

Topicstarter
ach ja, ik hoop toch op een VERVANGER en dan alsnog 9(8/9)00 pro, alleen scheeld me ff een kluit met euros als ik de 9700 pro verkoop.

edit, ik zoek nog een ...003 bios ofzo, heb um toch geflasht naar xxx4 en nieuwste is xxx5, zoek dus het orginele bios van een powercoler evil commando 9700 pro 8.003 staat me iests van bij, iig die 3

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 00:38 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

misschien hier wat aan ?
klik

[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-05-2003 07:48 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
offtopic:
irri , 2 users met dezelfde user icoontje, leek wel of die het begin tegen zich zelf had

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas, powercolor 9700 non-pro :(

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:19
jan dit zuigt!!

uhmmm tip maak heel de kaasrt schoon met aceton op alle plekken , dit werkte bij mij kaart ook . succes m8t

Verwijderd

Topicstarter
Gipsy King schreef op 27 May 2003 @ 16:03:
jan dit zuigt!!

uhmmm tip maak heel de kaasrt schoon met aceton op alle plekken , dit werkte bij mij kaart ook . succes m8t
zal het is proberen, hopelijk werkt het aangezien ik het bonnetje niet zo 123 kan vinden :(

offtopic:
m8 is zonder t ;)

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

ff een verzoekje gedaan bij onze allervriendelijke oosterburen :D

http://3d-fusion.de/forum/viewtopic.php?p=81643#81643

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
Scighera schreef op 27 mei 2003 @ 17:09:
ff een verzoekje gedaan bij onze allervriendelijke oosterburen :D

http://3d-fusion.de/forum/viewtopic.php?p=81643#81643
thx man, nice duits btw ;)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
zo hier little guy @ pierre's home, hebben de chip die los was gegaan op een of andere manier weer vast gesoldeerd maar zijn epox blijft dan op 25 staan (8rda+ rev1.1)
dit word dus een rma, en hopen op een nieuwe, maarja denk wel dat ze moeilijk gaan doen over het bios dat is geflasht van 8.003 naar 8.004 dus als iemand nog de 8.003 voor de powercolor evil commando2 9700 pro, al denk ik dat flashen zelfs niet mogelijk is, ik denk dat ik een nieuwe radeon ga kopen en als ik dan toch een nieuwe krijg die verkoop, al denk ik dat dit gewoon een dure grap is geweest voor mij :(

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
ok we hebben de chip dus met succes terug gesoldeerd (zover wij het zien dan) maar houden nogsteeds die arcifact i.p.v. normaal beeld, er is wel een chip gecrusht, al lijken de banen nog intakt tezijn is mijn enige hoop gevestigt op een nieuwe chip zien te kijgen :(
Pagina: 1