[debian]Multimedia converter gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Huidige situatie : Debian woody 3.0.0 systeem wat als file server functioneert
met 1 share als writeable en wat om de 5 min een cron jobje draait wat alle mp3's/mpg/avi verplaatst naar directory's die via andere shares bereikbaar zijn ( read-only)
Dit alles omdat ik ooit eens een vriendelijk persoon had wat dacht die mp3'jes heeft hij toch niet nodig dus die verwijder ik maar even.

Maar nu heb ik sinds kort een archos multimedia jukebox gekocht en deze wil wel avi files afspelen, maar alleen in een bepaald formaat ( 352 * 288 ) en dit is wel om te zetten via virtualdub, maar dan is het toch elke weer de juiste berekeningsfactor uitrekenen + dat mijn debian server overdag en 's nachts alleen ftp-server is voor kennisen/vrienden dus nu vroeg ik mij af...

Is er een programma onder debian / linux wat met een commando-regel avi/mpg bestanden om kan vormen naar een bepaald avi formaat ( 352*288, divx5, 128kbps cbr mp3) zodat ik dit weer gewoon kan sharen en dan naarmijn archos jukebox kan kopieren.

Dus het liefste een commandoregel die voor alle avibestanden volstaat ( dus niet height * 0,5 ofzoiets )

Wie o wie kent er zo een programma en wil mij hiermee helpen???

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

mencoder (de encoder-tegenhanger van mplayer) is daar ideaal voor imho. Transcoden naar avi/divx met scaling behoort standaard tot de mogelijkheden, en de geleverde divx kwaliteit is goed. Bovendien zijn mplayer en mencoder vrij snel.

Er zijn wat mogelijke patent-issues (vanwege mpeg patenten iirc) met mplayer/mencoder, dus het zit niet in Debian en komt dat ook niet totdat die problemen weg zijn. Maar mplayer/mencoder zelf compilen is niet moeilijk, check daarvoor de mplayer site, daar staat behoorlijk wat documentatie op. Er zijn ook wel onofficiele debs te vinden, als je dat liever hebt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Kies je voor debian / linux op je thuisserver omdat je geen zin hebt in een officiele winnt 4.0 / 2k /2k3 licentie krij je opeens onder je neus gedrukt dat er ook "onofficiele" debs bestaan :>)

Maar mencoder ziet er goed uit, mplayer site heb ik al veel gezien maar steeds weggeklikt , maar onder google zoeken naar mencoder blijkt dat het gewoon een onderdeel van mplayer is ( mplayer heb ik de hele tijd weggeklikt in de veronderstelling dat het een player was en daar heb ik geen interesse in )

Als er iemand nog alternatieven heeft laat rustig horen, maar voorlopig ga ik eerst even kijken naar mencoder

[ Voor 7% gewijzigd door Gomez12 op 26-05-2003 22:34 ]