Toon posts:

plextor brander kapot??????????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal ik had een plextor 12X10X32A via de zaak besteld.Ik heb er 5weken op moeten wachten en vandaag kreeg ik hem binnen.Ik blij en dat ding in mijn computer stoppen.alles netjes ingesteld op slave en mijn cd-rom op masterslave.Toen de voedingkabel en de IDE kabel erin gestopt ik blij mijn computer opstarten doet ie het niet.Hij gaat niet open en als ik hem met de sleutel opent en er een cd in doet dan kan hij hem ook niet lezen.Zegt ie steeds zo'n fout melding dat ie niet gereed is.Het ledje knippert de hele tijd vanaf dat ik mijn pc opstart en onder windows hij blijft continu knipperen.is ie kapot of heb ik iets verkeerds gedaan ????
alvast bedankt.
greetz.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Wordt ie wel gevonden bij het opstarten van de computer?

Kijk anders bij de BIOS-instellingen? Het kan zijn dat bij de 'slave' van de betreffende controller niet autodetect staat, maar disabled oid.

Dan vindt ie hem van z'n leven niet..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

IDE kabel omdraaien ?
en/of maak 'm master en zet 'm eens alleen op de kabel, ipv de cdrom (kabel kan ook [deels] slecht zijn, test de aansluiting die het al deed met de cdrom)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Topicstarter
hoi hij vinde hem wel hij zegt dat ie erin zit krijg je het type nummer te zien.En in windows zie je hem ook staat ie er ook gewoon tussen.
greetz.

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb 3 verschillende ide kabels geprobeerd.en ik heb hem een keer op master en mijn cd-rom op slave gezet maar toen deed ie het ook niet.ik zal wel effe in mijn bios kijken greetz.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb effe in mijn bios gekeken en daar staat:
primary master (fujitsu mpe3134at)
primary slave (auto)
secondary master (ltn483l)
secondary slave (auto)
greetz.

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb nu echt alles geprobeerd. ik krijg hem echt niet aan de praat.ik stuur hem wel gewoon terug. :'(
greetz

• Sneuterveuter
  • Laatst online: 06-08 04:09
Fuck, ik heb dus precies het zelfde probleem.
Vrijdag op de HCC dezelfde brander (Plextor 12/10/32A) gekocht. 's Avonds geinstalleerd, werd prima herkend en ik kon moeiteloos 3 CD'tjes branden.
Zet ik zondag mijn pc weer aan, gaat dat ding knipperen en hij houdt maar niet op. Laatje gaat niet open en ik kan er dus niks mee. In de BIOS en Windows wordt hij nog prima herkend. Ik heb hem toen bij een huisgenoot in de pc ingebouwd en weer het zelfde probleem. Hij wordt herkend, maar blijft knipperen en doet niks. Kut.

Jordy, heb jij hem al teruggestuurd, of weet je al wat meer?

Verwijderd

De service van plextor is echt geweldig. Je krijgt een mooie nieuwe drive met een briefie met excuses enzo. Je ken m gerust opsturen :9

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39
Beetje lullig alleen niet? Koop je een plextor omdat ie door iedereen de hemel in wordt geprezen, is ie meteen kapot! Nu hebben ze gelukkig die goeie garantie, maar dan nog!

Verwijderd

de nieuwe firmware wil ook weleens werken, ik HAD ook die problemen

• Sneuterveuter
Op maandag 27 november 2000 12:37 schreef rob van den broek het volgende:
de nieuwe firmware wil ook weleens werken, ik HAD ook die problemen
Precies die problemen die ik had? Knipperend lampje en voor de rest doet ie niks?

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
nergens last van.heb hem ook van HCC.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

ik had soortgelijke problemen (idd niet opengaan enzo, dit opgelost met de laatste firmware)en nog meer doordat plextools onder w2000 icm cdcreator 4 en clonecd ging fucken

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Dit is de eerste keer dat ik klachten hoor over de drives van Plextor. Meestal zijn het de Philipsjes die dit soort dingen vertonen.

greetz :)

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal ik heb de nieuwe firmware geprobeerd maar dat maakt geen hol uit.hij blijft hetzelfde doen.als ik mijn pc opstart hoort ie 1keer te knipperen en dan uit te gaan.maar hij knippert al als ik mijn pc knopje net indrukt.dus het lijkt mij geen driver probleem.dus ik heb hem gewoon terug gestuurd.en ik wacht wel op een nieuwe.;(

• Sneuterveuter
Op maandag 27 november 2000 17:02 schreef jordyschenk het volgende:
hoi allemaal ik heb de nieuwe firmware geprobeerd maar dat maakt geen hol uit.hij blijft hetzelfde doen.als ik mijn pc opstart hoort ie 1keer te knipperen en dan uit te gaan.maar hij knippert al als ik mijn pc knopje net indrukt.dus het lijkt mij geen driver probleem.dus ik heb hem gewoon terug gestuurd.en ik wacht wel op een nieuwe.;(
Nog gebeld met je leverancier of Plextor? Wat zeiden ze? Was het een bekend probleem?
Het is toch trouwens niet gegarandeerd dat je een nieuwe krijgt? Volgens de garantie-voorwaarden kan je ook een gerepareerde terugkrijgen...:?

Verwijderd

Topicstarter
hoi.ik heb gebeld naar mijn leverancier.die zij dat hij het raar vondt,en dat ie er nog nooit iets over had gehoord.
hij is vandaag terug gestuurd.zodra ze hem binnen hebben gaan ze hem testen en dan terug sturen.maar ik krijg hoogwaarschijnlijk een nieuwe.of de zelfde die ik terug gestuurd heb alleen gerepareerd.
dus afwachten.greetz.

• Sneuterveuter
Heb gebeld met Norrod (mijn leverancier), zij zeiden: kom langs, we testen hem, en je krijgt een nieuwe... Dat heb ik gedaan, en nu heb ik een nieuwe en die doet het :)
Pagina: 1