Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Konami DDR Dance Dance Revolution dansmat

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008

• Wenamba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-10 10:07
In de arcade hallen heb je af en toe hele leuke spellen. Zo kwam ik de Dance Dance Revolution machine tegen van Konami. Echt erg leuk om te doen, ook al is het zeker niet makkelijk en moet je af en toe erg atletisch zijn. 8)7

Voor de mensen die dat niets zegt: Klik hier voor een voorbeeld van Konami

Voor de pc heb je ook verschillende gratis programma's om te kunnen dansen, maar je hebt bijna geen dansmatten te koop in Nederland, aangezien het totaal niet bekend is hier. Dus dan maar zelf maken. :+

Door een oud toetsenbord te nemen, kan je direct op de printplaat in het keyboard solderen en dus toetsen aftappen :P . Deze heb ik doormiddel van een utp kabel gekoppeld aan 'voetschakelaars' die dus reageren, wanneer je erop gaat staan. Hieronder heb ik 3 plaatjes van deze 'keyboard mod'.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vliet92/got/01k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vliet92/got/02k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vliet92/got/03k.jpg

Voor de mensen die het een keer willen proberen, hier het DDR programma: Step Mania , die ik ook gebruik voor deze dansmat. 8)7

http://www.nieuwemaker.nl

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

gaaf bedacht! :P :P

ik wil ook :P

hee heb je pics van de voetschakelaars?

ook mooi gemaakt, ligt er nou plexie op?

[ Voor 22% gewijzigd door Rebels op 26-05-2003 22:11 ]

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 14:53
dus jij staat nu regelmatig te dansen in je kamer :P
wel een gaaf id!

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
haha, dat heb ik al heel lang geleden gemaakt met 4 muisknopjes, een oud toetsenbord en 4 stukken plexiglas met ledjes eronder :)

ik gebruik diet diet revolution en nog een ander progje (al lang geleden voor mij)
ik heb zelfs zelf zown spel gemaakt met video en alles (dance mania :))

als er interesse is wil ik dat spel wel online gooien (verre van bugvrij :P)

• Wenamba
Rebels: Stel je niet teveel voor van de voetschakelaars hoor, want het is niet meer dan 2 platen metaal, die uit elkaar worden gehouden door schuimrubber. Het gewicht van je lichaam zorgt ervoor dat het schuimrubber genoeg doorveert (+/- 1mm) en dat de 2 platen dus contact maken met elkaar.

Er ligt inderdaad plexi op de voetpendalen, om zo de afbeeldingen te beschermen tegen slijtage en om het een mooi uiterlijk te geven natuurlijk :+

Het Konami logo is geplastificeerd, aangezien deze plek niet zo snel zal slijten.

• Wenamba
Oversoft: Ik heb zelf ook al wel eens gedacht aan zelf programmeren van een DDR like programma'tje maar zat al snel klem met de timings tussen input en muziek, wat heel nauwkeurig luistert natuurlijk. Ben daarom eigenlijk wel nieuwsgierig naar je spel. Kijken of dat een beetje werkt op deze dansmat. :9

• OverSoft
ik zal em morgenavond uppen, en de video's eruit rippen (want deze zijn ali illegali :P (rank1 en gigi d'agostino). er zit een progje bij waarmee je mpgjes en avitjes kunt laden en de stappen kunt opnemen en afspelen en natuurlijk het spel zelf.
nou nog ff leren voor mij theorie morgen :P

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Dit ziet er echt gaaf uit! Mooie afwerking en ook een origineel idee! :D

• Rebels

Rebels

watev?!

k, dan klinkt goed allemaal

ik ga dit echt wel maken,ik heb alles in huis :P en lijkt me zeer gaaf :)

• Wenamba
Rebels: Ik ben erg benieuwd ! Screenshots zien we dan vanzelf wel op je site verschijnen hoop ik, eventueel met een filmpje van Rebels in actie ? 8)

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb van die plastic matten voor me PlayStation. Die glijden erg gemakkelijk weg en registreren voor geen meter voor de snellere nummers.

De behuizing in de speelhal voor het platform is van metaal. Konami verkoopt deze ook in gelimiteerde oplage voor PlayStation in Japan voor ongeveer 750 euro per stuk.

Zo te zien gebruikt de TS plastic. Plastic maakt het geheel te licht waardoor het geheel gaat schuiven. Als je net begint met DDR dan lijkt het wel mee te vallen maar zodra je gevorderd bent en de nummers met een rating van 6-9 'voetjes' gaat spelen moet je een platform hebben dat stabiel blijft liggen.

Ook is de registratiesnelheid van de panelen van belang. Als het paneel niet snelgenoeg kan terugveren mis je gewoon onnodig. Je moet ongeveer 4 'aanslagen' per seconden kunnen registreren.

Als je die PC dans simulators gebruikt, hou er dan rekening mee dat USB controllers geen up+down of left+right kunnen registeren. En die combinaties heb je wel nodig. Hack gewoon iets op de gameport of toetsenbord.

Even een linkje naar een kerel die zelf een dansplatform van metaal heeft gebouwd

[ Voor 5% gewijzigd door ari3 op 27-05-2003 17:18 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Rebels

Rebels

watev?!

Wenamba schreef op 26 mei 2003 @ 22:39:
Rebels: Ik ben erg benieuwd ! Screenshots zien we dan vanzelf wel op je site verschijnen hoop ik, eventueel met een filmpje van Rebels in actie ? 8)
whehe, het wordt al wat moeilijker zie ik hierboven :D

maar alles is bij mij iig een lange-termijn-project, dus duurt zoiezo wel een tijd voor ik iets post hoor :)

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Grappig ding! Maar ik zag dat je schuimrubber hebt gebruikt voor de vering, maar veert dat niet te ver door?

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• Wenamba
Ari3: Zie dat je veel ervaring hebt met de dansmat. Je noemt inderdaad een aantal puntjes op, die nog spelen, zoals de registratiesnelheid van de panelen. Wanneer ik meer dan 4 voetjes wil gaan doen, is hij al te traag. Hier ben ik gelukkig nu al wat aan het doen.

Verder dacht je dat het geheel van plastic was. Dit is gelukkig niet zo. De hele mat is van 18mm multiplex gemaakt en weegt 14 kg. Alleen op de panelen zelf ligt een laagje plexi om de afbeeldingen te beschermen.

Wat ik zelf ook mis, is de steunbar, die normalitair achterop de dansmat staat. Deze biedt steun bij het dansen, en ben ik nu ook aan het aanbrengen. Versie 2.0 is coming up :D

• OverSoft
ari3 schreef op 27 May 2003 @ 17:12:
Als je die PC dans simulators gebruikt, hou er dan rekening mee dat USB controllers geen up+down of left+right kunnen registeren. En die combinaties heb je wel nodig. Hack gewoon iets op de gameport of toetsenbord.
Ok, dit is dus zwaar onzin, dit is per controller verschillend, ik heb zelf een PICje geprogrammeerd zodat ie op de USB gedetecteerd wordt, etc... Hier kan ik gewoon 16 kanalen tegelijk aansturen, of dat nou links of rechts of alles tegelijk is. De limitatie zit em absoluut niet in de USB (dit is slechts een transport medium en doet er niets mee) maar in de driver van de desbetreffende controller, en de controller zelf.

Verwijderd

bruut man, heeft iemand maten hiervan? en zou dit ook met een gamepad gemaakt kunnen worden?? alvast bedank he :P

Verwijderd

wow, dit is echt supercool!!
Morgen maar weer eens gaan klussen! :)

• Wenamba
Siempie: De maten van deze mat zijn een beetje buiten de 'normale' specificaties, aangezien ik nogal lang ben en dus graag iets meer breedte heb en mijn maat 46 voeten anders nergens kwijt kan :+

De complete mat is 87cm breed en 100cm diep. De voetpanelen zijn 25 cm in het vierkant. De dikte is 5,4 cm ( 3x18mm ). Ik vind deze maat erg fijn om mee te werken. De normale maat is ongeveer 10% kleiner als ik het goed heb, maar als je dan toch zelf een mat gaat maken, kan je maar beter rekening houden met je eigen lengte / postuur toch ? :P

• OverSoft
Hmh, de cd heb ik niet thuis liggen, maar op school (had ik ingeleverd voor informatica :P)
Aangezien ik geslaagd ben, kom ik daar niet terug tot 12 juni, dus dan neem ik de cd wel ff mee en gooi ik em online.

Als iemand de source wil, die gooi ik er wel bij, daar doe ik niet zo moeilijk over :P

• Wenamba
Klinkt goed OverSoft. Ik vind de source ook wel interessant om even te bekijken. Het is toch wel geod gedocumenteerd he ? 8)7

• OverSoft
Wenamba schreef op 31 mei 2003 @ 14:43:
Klinkt goed OverSoft. Ik vind de source ook wel interessant om even te bekijken. Het is toch wel geod gedocumenteerd he ? 8)7
*kuch kuch* :Y)

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Yes, een DDR topic op tweakers :) Kick...

Ik ben sinds een paar dagen helemaal verslaafd aan FlashFlashRevolution (FFR). Het is in feite hetzelfde als DDR maar dan als flash spel online.

Ik heb ook StepMania gedownload, die erg veel op de originele DDR lijkt.

Na het zien van een lading filmpjes op www.aaroninjapan.com was ik zo onder de indruk dat ik ook heel graag zo'n mat wil proberen. Het gaat toch immers om het dansen. Helaas is het erg teleurstellend hoe niet-populair het spel is in europa. En hier in het oosten van Nederland heb je niet eens arcadehallen dus is de kans nul dat ik DDR in de buurt tegenkom.

Ik heb verschillende matten gezien, en er zijn grofweg drie verschillende: zacht plastic, hard plastic en metaal. De eerste kan verslijten, de tweede kan breken en de metalen is het beste (maar onbetaalbaar duur :( ). Ik heb ook die site gezien met de zelfbouw-metalen versie. Maar ik ben niet echt een knutselaar dus het moet niet te moeilijk zijn.

Ik ben echt zoveel mogelijk aan het lezen over DDR, maar daarmee krijg ik natuurlijk niet vanzelf een mat op m'n kamer :) Wat kan ik het beste doen?

Wenamba, hoe heb je trouwens die pijlen gefixed? Kun je daar ergens een plaatje van downloaden om uit te printen ofzo??

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
Nog nooit gehoort van deze hele gekte, zal ut morgen eens rustig gaan proberen te begrijpen :9 .

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 18:13
Met de lik sang inkoopactie kun je zo'n ding voor 10 euro voor de pc bestellen :)

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Ik heb een aantal maanden geleden samen met nog iemand 2 matten (de goedkoopste versie) + convertor(EMS USB2) besteld bij http://www.futuremax.nl/ deze ondersteund wel 2 toetsen tegelijk.

Totaal prijs is €45,- excl. verzendkosten

Als je bij lik sang besteld moet je wel rekening houden met douane enz.. daarom hebben wij toen alles bij futuremax besteld, deze was iets duurder (qua prijs) dacht ik, maar daar kwamen geen importkosten enz. meer bij.

• OverSoft
Hoh, nou zie ik dit topic en nou ben ik toch helemaal vergeten die cd op te halen :|
Maargoed, dat komt nog wel :)

Ik heb mijn plank (want dat is het eigenlijk) gemaakt van een oud toetsenbord, die ondersteund 2 of meer toetsen tegelijk. :)

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
Zo, ziet er cool uit. Zag dat de gewone matten voor 20 euro (nieuw) te verkrijgen zijn. Vind zelf dat Jungle Book Groove spelletje wel lachuh, en ga na de vakantie maar eens met DDR aan de gang. Zijn er ergens nog veel van die games te downloaden? Voor Dance Mania kan ik er maar een paar vinden (8)

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
zakonski schreef op 09 August 2003 @ 21:29:
Zo, ziet er cool uit. Zag dat de gewone matten voor 20 euro (nieuw) te verkrijgen zijn. Vind zelf dat Jungle Book Groove spelletje wel lachuh, en ga na de vakantie maar eens met DDR aan de gang. Zijn er ergens nog veel van die games te downloaden? Voor Dance Mania kan ik er maar een paar vinden (8)
Als je games wilt vinden zul je in Spielerij moeten zijn, geen reden om een topic van een maand out te kicken IMO ;)

Verwijderd

zakonski schreef op 09 August 2003 @ 21:29:
Dance Mania is © Konami -> GoT FAQ: Licentie of copyright schendingen
voor zelfgemaakte/opensource aansturing en games: zie bovenstaande links in het topic en het Spielerij - Games & Discussies forum

en dit topic is een oud kalfje

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 23:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.