Toon posts:

TFT Noodkreet! Is ie dood???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo...

Geen idee wat er aan de hand is...ik post maar even in zijn geheel wat er gebeurd is, misschien dat iemand weet wat er aan de hand kan zijn.

Oke, ik kocht een spelletje, Black Hawk Down, installeer hem, gaat allemaal goed. Vervolgens run ik het spel, en hij gaat tests uitvoeren op de display, waar bij het beeld moet gaan flikkeren enzo, om te bepalen op welke resolutie hij moet gaan spelen enzo. Op dat moment loopt de boel vast, beeld zwart, maar wel signaal.
Uiteindelijk maar een harde restart, en vanaf dat moment zie ik alleen nog maar zwart beeld, en wat gekleurde pixeltjes, ook tijdens het opstarten. Ik krijg dus niet eens meer de RAM-test te zien enzo.

Ik dacht: videocard opgeblazen. Had er nog 1 liggen, die erin, precies hetzelfde. TFT aangesloten op mijn laptop, precies hetzelfde.

Lopen klooien met de instellingen op de TFT, geen resultaat.

Ik snap er niets van, maar ben er behoorlijk ziek van. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Oh ja, tis een Lite-on 17 inch.

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo'n grapje heb ik ook eens gehad toen een zwager kwam gamen. Hij had z'n kaart te hoog ingesteld staan, ik meen 100 Hz, en toen had ik hetzelfde resultaat als hierboven beschreven staat. De resolutie heeft ook een bovengrens, bij mij 1024 bij 768 pixels. Als je laptop hoger staat dan je 'vaste' tft aankan, zie je ook niets. Als je een CRT aan je pc hangt kun je zien hoe de resolutie en de vernieuwingsfrequentie op het moment zijn. Staat alles zoals je TFT volgens het boekje aankan, haal dan diep adem en lees verder.

Als met verschillende videokaarten en zelfs een laptop hetzelfde resultaat bewerkstelligd wordt, namelijk 'niet-functioneren', kun je niet anders dan je noodkreet bevestigend beantwoorden. Degene die de vraagsteller gerust wil stellen c.q. meer verstand heeft van TFT's, kraak me maar af!

Zo voorzichtig mogelijk geformuleerd uit piëteit; 17' TFT's zijn duur

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Topicstarter
Het maffe is dat de on screen display (OSD) het gewoon perfect doet... dus in die zin doet het beeld het weer wel.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Je kunt proberen een harde reset te doen op je lcd, je moet alleen ff uitzoeken hoe dat dan moet :) Het kan ook zijn dat je een ADC ic'tje hebt opgeblazen of iets dergelijks, en in dat geval ben je goed de sigaar. Zit er verder geen garantie op ofzo?

Verwijderd

Je kan inderdaad het beste even kijken met een CRT monitor of je kleurinstellingen bij de eigenschappen van het beeldscherm niet fout staan. Mijn eigen tft monitor geeft altijd 'out of range' aan als de resolutie te hoog is, de kleuren op minder dan 16bits staan, de beeldfrequentie te hoog of te laag staat. Dus misschien moet je dit allemaal even na kijken. Vooral omdat je OSD het wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
Yup, alleen ik heb geen CRT... Ik heb wel een laptop hier...kan ik op de een of andere manier daar het beeldscherm van gebruiken? Veilig?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Probeer anders bij iemand anders een beeldscherm te lenen. 8)

Wanbeleid is ook beleid.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 22:59:
Yup, alleen ik heb geen CRT... Ik heb wel een laptop hier...kan ik op de een of andere manier daar het beeldscherm van gebruiken? Veilig?
Je kan in ieder geval het TFT scherm op de VGA-out van de laptop pluggen (als ie uit staat?). Dat weet je in ieder geval of hij het nog doet.

Verwijderd

Topicstarter
Fieeew....garantiebewijs gevonden...morgen maar even bellen denk.. :) Anyway, hardstikke bedankt voor de info!

Verwijderd

Je laptop op een beeldscherm aansluiten bij iemand andes om hem te testen. Bij vrienden, kennisen etc.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

Als ik het goed begrijp dan krijg je ook geen bios enz? Dan is er geen probleem met de refresh dus, maar met iets anders. Je hoeft echt niet naar dat soort dingen te kijken als je je computer niet eens ziet posten op de tft

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:14

Goku33

Ownage!

Als je OSD het nog wel doet, is het meestal zo dat de input resolutie te hoog is jah...
Probeer je PC eens in de veilige modus op te starten en hem dan op een normale resolutie te zetten, dat verhielp bij mij het probleem
Pagina: 1