[RH8.0]Systeemtijd verspringt

Pagina: 1
Acties:

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 13:16
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem.
De tijd van onze server verspringt steeds met z'n 6 uur. Er is geen regelmaat in te ontdekken.
We hebben al meerdere dingen geprobeert, maar we krijgen het maar niet voor elkaar om te fixen dat het niet meer gebeurt.
Er draaien geen crontab's er is geen ntpd aktief en we zijn onderhand best radeloos omdat we uit ideeen zijn.
Zoeken leverde geen bruikbare resultaten om, dus vandaar dat ik het hier probeer.
Ik zal een stukje log pasten, om te laten zien hoe de tijd verspringt.

Sorry voor de layout. Zoals je ziet in de 3na laatste regel is opeens de tijd +0200 ipv -0400 en dit gaat dus met complete random tussenpozen, ene keer 3 minuten andere keer 1 minuut en het gaat maar door en door.

Klinkt iemand dit probleem bekend in de oren, en heeft die een oplossing, graag.

Alvast bedankt

(edit voorlopig opgelost)

[ Voor 93% gewijzigd door Freezerator op 27-05-2003 09:12 . Reden: opgelost ]

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
*kick*

Hoi.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 20:00

Equator

Crew Council

#whisky #barista

1: Je mag niet kicken binnen 24 uur. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

2: Je post hier je log van je webserver, maar weet je zeker dat het JOU tijd is die verspringt, en niet die van de machines die je website opvragen..
Maak eens voor de gein een scriptje, wat elke 10 minuten de datum en tijd wegschrijft in een file, en kijk of je daar ook dit patroon in vindt.

code:
1
date >> /home/user/tijd.out

en laat dat elke zoveel minuten draaien..voor een dag lang ofzo..

• Freezerator
CyberJ schreef op 27 May 2003 @ 07:57:
1: Je mag niet kicken binnen 24 uur. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

2: Je post hier je log van je webserver, maar weet je zeker dat het JOU tijd is die verspringt, en niet die van de machines die je website opvragen..
Maak eens voor de gein een scriptje, wat elke 10 minuten de datum en tijd wegschrijft in een file, en kijk of je daar ook dit patroon in vindt.

code:
1
date >> /home/user/tijd.out

en laat dat elke zoveel minuten draaien..voor een dag lang ofzo..
Een scriptje wat elke x aantal minuten draait heeft volgens mij geen zin, want in de tussenpozen verspringt alsnog de tijd.
Ik heb het idee dat er een process draait met een eigen tijdsinstelling.
Ik heb alleen geen flauw id hoe ik dat kan zien...

(ps, ik verzoek mensen niet voor mij te kicken...)

• Freezerator
Voorlopig opgelost door een npt deamon te draaien op advies van mijn mede admin :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
Mijn huisgenoot had dit probleem ook, en bij hem had het op een of andere vage manier te maken met de OpenGL-drivers van XFree :?

Heel wazig..zodra 'ie een OpenGL-spel startte o.i.d. dan was het daarna hetzelfde soort ellende als wat jij beschrijft...

Verwijderd

Bij mij verloopt de tijd om een of andere vage reden onder RH9..
(nu op dit moment loopt ie alwéér 6 minuten achter, en daar blijft het meestal bij)

Verwijderd

ik heb ooit grote problemen met mijn systeemclock gehad omdat mijn batterij op was, je weet wel dat ronde ding dat op je mobo zit. als ik wil weten of mijn batterij nog sap heeft trek ik de voeding-stekker uit mijn pc gedurende een minuut en als ik daarna de weer boot (stekker er in natuurlijk) dan kijk ik of mijn bios instellingen nog steeds goed staan.
(multimeter werkt beter maarja...)

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 11:30

Arx

Two Thoughts Ahead!

Het probleem is inmiddels opgelost. De oorzaak van dit alles is de combinatie Apache 2.0.x met PHP 4.3.1. We hebben maar de oude vertrouwde Apache 1.3.x neer gezet en het tijds probleem was ook opgelost.

Bedankt iedereen!

Arx, namens Freezorator

[ Voor 4% gewijzigd door Arx op 12-06-2003 08:42 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
:?

Apache 2.0.x verzet de tijd :?

Najah, het zal ook wel :)

Verwijderd

/me heeft helemaal geen Apache of PHP draaien.. :{
Pagina: 1