IBM OEM schijf defect. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 06:41
Allereerst;

2 maand geleden heb ik via marktplaats een IBM laptop schijf van 20 gb gekocht (voor 70 euro, lijkt me normale prijs). 4 dagen geleden is deze schijf er echter mee opgehouden. Schijf klikt alleen nog maar en lijkt onder een headcrash te lijden.... :'(

Aangezien de fabricagedatum december 2001 is, lijkt het mij dat er nog garantie op deze schijf zit. Bij het invullen van serienummer en productnummer krijg ik de volgende melding:

========================================================

The serial number you have provided was sold to an Original Equipment Manufacturer (OEM) and is not eligible to be returned directly to Hitachi Global Storage Technologies. You must go back to your point of purchase to obtain warranty support.

========================================================

Ja, makkelijk, maar ik (en de verkoper) weten niet uit welke laptop deze schijf komt.

Heeft iemand ervaring met wat te doen in zo'n geval?

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:50

GeBas

--

ik ken dit soort situatie met apple, je moet dan aan kloppen voor de garantie van je fabrikant, heeft deze maar 1 jaar garantie dan heeft de schijf dat ook.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is op de harde schijf zelf kijken. Schien zit er een stickertje op van -ik noem maar wat- Dell / HP / Compaq ofzo. Ik heb hier een Compaq-bakje staan met een IBM-schijf erin en daar staan ook wat Compaq-codes op, misschien bij jou ook.

if you're gonna be dumb you gotta be though

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb je het serie nr wel op de goeie plaats ingevuld, want hitachi/ibm ik zie de link niet zo 1-2-3.

Maar ik denk dat je gewoon pech hebt, meestal word een oem verkocht als geheel, niet als onderdelen, dus heb je over het algemeen ook garantie op het geheel en niet op de onderdelen ( krom neergezet, lees verder )
Dus je moet de hele laptop retourneren als je garantie wilt hebben op de hdd, omdat je niet meer de gehele laptop hebt alleen de hdd verwacht ik niet dat iemand er nog garantie op geeft onder het motto, moet iets fout zijn gegaan tijdens het uitbouwen.

P.S
Niet negatief bedoeld, alleen eigen ervaring. Over het algemeen is dit wel recht te breien na een hoop gezeur, maar ik ben dan ook verantwoordelijk voor 50 laptops en een x aantal desktops, mijn positie is iets makkelijker

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:55

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als je gratis reparatie wilt: pech, OEM's zijn goedkoper onder andere omdat garantie afgehandeld wordt door de reseller. Als je die niet kent heb je simpelweg geen garantie.
Je zou eens kunnen mailen daan IBM om te vragen of die schijf tegen betaling gerepareerd kan worden(wordt ws wel duurder dan een 'nieuwe' tweedehandse) en anders kan je die schijf in de vuilnisbak gooien.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 06:41
Hmmmm, baal er flink van. Ik kan idd beter een nieuwe kopen dan de oude te laten repareren.
Pagina: 1