[driver] VIA latency patch ook voor EPIA ?

Pagina: 1
Acties:

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Topicstarter
Ik heb laatst een systeempie opgezet voor mijn zwager als MP3 bak voor zijn drive-in disco waar middels een CMEDIA 5.1 kaart via front en rear 2 apparte geluidsbronnen gecrëerd worden met BPM studio.

Op allerlij configuraties werkt het perfect maar op die VIA EPIA (800 MHz) loopt het geluid niet soepel en dacht ik direct aan de latency patch.

Is die nodig op dit bord ?

Ander vraagje, de audiodriver van het moederbord wordt niet gezien in BPM studio. Ik heb al de laatste gedowned maar wordt nog steeds niet gezien, meer ervaringen ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

erm zou het niet kunnen dat die via epia het niet aan kan ?
ik weet dat zon 800 mhz met realtime preformace ongeveer gelijk zit op een P2 300 mhz :D
dus vraag je bij je zelf eens af is dat bpm niet iets te zwaar ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Shunt schreef op 26 May 2003 @ 23:17:
erm zou het niet kunnen dat die via epia het niet aan kan ?
ik weet dat zon 800 mhz met realtime preformace ongeveer gelijk zit op een P2 300 mhz :D
dus vraag je bij je zelf eens af is dat bpm niet iets te zwaar ?
valt wel mee, onder xp kan ik er vloeiend divx op afspelen (allen met mplayer2, andere progjes stottert het wel :P)

• Shunt

Shunt

Boe

Icey schreef op 26 mei 2003 @ 23:20:
[...]

valt wel mee, onder xp kan ik er vloeiend divx op afspelen (allen met mplayer2, andere progjes stottert het wel :P)
met mijn oude ibm p2 300 mhz kan ik alles draaien dvd mplayer alles :P (heb zelf ook zon epia gehad voor een weekje :r

Game PC

• memphis

memphis

Topicstarter
Het heeft perfect gedraaid op een (IBM 300PL) 300mHz machine. Maar ik wil niet aanhoren dat het bagger is :) , ik wil gewoon weten als deze chipset ook last heeft van de "bug" waar de latency patch voor is.

Indien zo, is het geen baggerproduct maar een fout van Intel die een extra eigenschap aan de PCI bus heeft toegevoegd wat niet opgenomen is aan de PCI specs maar wel enkele PCI kaarten gebruik van maken.

Kan het kwaad om de patch zo te installeren ?

• memphis

memphis

Topicstarter
Hmmm..... ik heb de patch gedowned en bleek volgens de bijgevoegde docs dat de chipset hem wel kon gebruiken maar helaas vertoont BPM studio nog steeds de verstoringen :(

Het draait nu op Win98 op 128mb, zal het nut hebben om de winst te halen middels Win2000 en/of meer geheugen ?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:12
of een hardware geluidskaartje ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Shunt

Shunt

Boe

Sinclair schreef op 27 May 2003 @ 20:40:
Hmmm..... ik heb de patch gedowned en bleek volgens de bijgevoegde docs dat de chipset hem wel kon gebruiken maar helaas vertoont BPM studio nog steeds de verstoringen :(

Het draait nu op Win98 op 128mb, zal het nut hebben om de winst te halen middels Win2000 en/of meer geheugen ?
meer mem
maar ik vraag me af of je proc het wel wil trekken ;)

dat je het niet aan wil horen moet je zelf weten
maar geloof me maar divix is niets dat draait mijn PI 166 nog wel ;)
gooi maar eens sisoft er over heen dan zal je zien wat ik bedoel :>

[ Voor 18% gewijzigd door Shunt op 28-05-2003 09:29 ]

Game PC

Pagina: 1