Bij Aero 7 geleverde koelpasta goed?

Pagina: 1
Acties:

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb vanmiddag eindelijk mijn Coolermaster Aero 7 geleverd gekregen. Ik ben geschrokken van het gewicht van dat ding, kan zo'n fragiele Barton core daar wel tegen?

Wat ik me ook afvroeg is of de bijgeleverde koelpasta goed genoeg is of dat ik eerst moet zorgen dat ik betere koelpasta krijg. Ik neem aan dat ik gewoon een heel klein beetje op de core moet doen, een beetje uitsmeren en koeler erop?

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-01 09:47
Die barton kan dat heus wel dragen, ik heb een thermalright SLK800 die een pak zwaarder is op men barton steken. Het is de socket die de koeler draagt, niet de CPU zelf.

De Coolermaster pasta is idd wel goed. ik gebruik zelf die uit dat goudkleurige tuubje (presteert bij mij beter dan artic silver). indien hij wit is, zou ik andere kopen. Als je op safe wil spelen koop dan gewoon Artic Silver koelpasta.

Gewoon wat op de core doen en uitsmeren. niet teveel maar ook niet te weinig.

En dan de heatsink erop.

Let wel op, die Aero geeft op standard snelheid geen ongeloofelijke prestaties maar is wel stil. Als je hem meer wil laten koelen door hem sneller te laten draaien ga je een pokkelawaai hebben met dat ding.

[ Voor 20% gewijzigd door PeGys op 26-05-2003 20:45 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:47
De cores zijn volgens mij wel "sterker" geworden. Ik weet alleen niet wat je voor koelprut er bij is geleverd. Maar vaak is dat zeer goed spul.
Neem je vb. artic silver zou de temp nog lager gaan wegens betere contact en geleiding van de warmte.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• PeGys
The_Greater schreef op 26 May 2003 @ 20:44:
De cores zijn volgens mij wel "sterker" geworden. Ik weet alleen niet wat je voor koelprut er bij is geleverd. Maar vaak is dat zeer goed spul.
Neem je vb. artic silver zou de temp nog lager gaan wegens betere contact en geleiding van de warmte.
Die cores zijn idd veel sterker dan je denkt.

offtopic:
Nice pctje heb jij

[ Voor 8% gewijzigd door PeGys op 26-05-2003 20:47 ]

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Let wel op, die Aero geeft op standard snelheid geen ongeloofelijke prestaties maar is wel stil. Als je hem meer wil laten koelen door hem sneller te laten draaien ga je een pokkelawaai hebben met dat ding.
Het is anders wel 1 van de meest effectieve luchtcoolers van het moment (met ook effectieve standaardpasta) :)

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 26-05-2003 23:07 ]

Verwijderd

jup het is idd een nice cooler maar een volcano9 is ook zeker niet slecht.

Koop gewoon artic silver3 dan ben je meteen klaar en heb je ook echt wat aan dat ding :)

• PeGys
Yokozuna schreef op 26 mei 2003 @ 23:06:
[...]

Het is anders wel 1 van de meest effectieve luchtcoolers van het moment (met ook effectieve standaardpasta) :)
Ben toch meer tevreden met men SLK800 + Enermax 80mm dan met men Aero 7 die ik heb liggen (en ga gebruiken voor 2e systeem).

Bij mij gaat het niet zozeer om een stil systeem maar een koel systeem.

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
mn Dream-X'je van CoolerMaster koelt alles ook lekker, zelfs als ik de bijgeleverde volt-regelaar op 7V zet :)

zo goed als geen herrie (behalve van mn GPU cooler dan, irri standaard GeForce 2GTS cooler :/ )

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

ikzelf merk nauwelijks verschil in pasta's. ok 1 graden ofzo, maar dat is niet hard te maken met 1 meting met de ene en 1 met de andere pasta. Core crushen, dan ben je echt een lompe boer. Ik heb ondertussen al 4 keer een koeler geplaatst en nog niks aan het handje.

• PeGys
en er betsaat ook nog zoites als een shim

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Wat is een shim?

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 23:21
Dat plaatje wat ze op de pentium 4 gebruiken :)

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
tja, zegt me niks....ik ga vanavond die koeler plaatsen, zal wel lukken

• PeGys
Een shim is een (meestal koperen) plaatje dat je op je CPU legt om het "crushen" van de core door de heatsink te vermijden.

Het bestaat zowel voor AMD als Pentium.

Dus als je bang bent je core te verpletteren, koop dan gewoon een shim en 't is opgelost.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Ben toch meer tevreden met men SLK800 + Enermax 80mm dan met men Aero 7 die ik heb liggen (en ga gebruiken voor 2e systeem)
Niet alleen de prestatie is belangrijk, ook de prijs. Misschien niet voor jou, maar voor velen vast wel :)

Over prijs gesproken, die Artic Silver3 pasta is ook niet zo duur, voor die paar euro verschil hoef je het niet te doen :) (tenzij je er moeilijk aan kunt komen).

[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 27-05-2003 22:32 ]

Pagina: 1