Toon posts:

Hoe 60mm fan aansluiten ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag op de HCC een 60mm fan gekocht die ik wil installeren in m'n kast om warme lucht uit te blazen.( Veel zullen nu denken, "wat moet je nou met(maar)een 60mm fan?". Dat zit zo: aan de achterkant van m'n kast zit een plek waar precies een 60mm fan past. ( Heeh!)

Nu heb ik die fan maar vraag me af hoe ik die moet aansluiten, er zit namelijk maar een 2-pins connector op(?)

Weet er iemand raad ?

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
gewoon op je drie-pins fan aansluiting gooien, werkt wel...derde pin is voor eventuele sensor...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

op je moederboord zitten 2-pins aansluitingen, en een 60 mm fan lijkt me niet teveel stroom trekken voor je moederboord.Is het zo een grote aansluiting , dan moet je die aansluiten op zo een powerconnector van je voeding, maar ik ga er van uit dat je een klein stekkertje erop hebt , dus waarschijnlijk op je mobo.Kijk maar in de gebruiksaanwijzing waar die stekkertjes zich bevinden

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem op een 3-pins aansluiting aangesloten maar het resultaat = niks !
Hij doet het niet !

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hmm ik weet niet welke connector je bedoelt, als je een foto zou plaatsen zou ik het je wel kunnen uitleggen

maar iig het kan ook zo: als het goed is heb je een rode en een zwarte draad aan die fan

als je nog ergens een powersplitter of een losse molex (connector als die in je HD en CD-ROm)kan je die fan daaraan sluiten

je kan die draadjes ook direct in zo'n molex ding van je voeding proppen, maar dit raad ik niet aan.

gewoon die connector wegknippen, zorg dat de rode draad van de fan in contact kom met zo'n gele,
en de zwarte gewoon met de zwarte (naast de gele)

zo moet ie het zeker doen,

maar als je je fan wilt houden zoals ie nu is, dan zou ik maar een foto of een tekening ofzo posten hoe die connector eruit ziet

iig veel mzzl ermee

Verwijderd

Ik heb 3 case fans in mijn kast. Die heb ik aangesloten gewoon op een diskette/HD aansluiting. Ik heb gewoon het topje eraf geknipt en met een kroonsteentje aangesloten. :) Werkt perfect.

Zwart/Geel = 12 V
Zwart/Rood = 5-7 V geloof ik :)

Greetz

---------------------------------------------

Celeron 2 667@950 - 1.85 V - 192 MB RAM - TNT2 32 MB

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
Op zaterdag 25 november 2000 13:02 schreef Celeron_clocker het volgende:
Ik heb 3 case fans in mijn kast. Die heb ik aangesloten gewoon op een diskette/HD aansluiting. Ik heb gewoon het topje eraf geknipt en met een kroonsteentje aangesloten. :) Werkt perfect.

Zwart/Geel = 12 V
Zwart/Rood = 5-7 V geloof ik :)

Greetz
nee dus:

zwart=0 (of aarde, maar dat maakt verder niet echt uit om mee te rekenen, in ieder geval geen discussie daarover hier plz)
geel=12
rood=5
oranje=3.3

dus geel-zwart=12v
rood-zwart=5v
oranje-zwart=3.3v
geel-rood=7v
geel-oranje=8.7v
rood-oranje=1.7v

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tips, ben net even aan het knutselen geslagen en heb die fan aan de praat gekregen door effe zo'n molex-connector te verbouwen en de draadjes te verbinden. Beter !
Pagina: 1