Ik heb een HEEL raar probleem in huis hier met mijn telefoons. Ik heb een Ericsson 230 DECT telefoon (base station + handset)(draadloos DECT) en nog 2 oude profoon draadtelefoontjes. Op het moment dat de Ericsson is aangesloten is dit de ENIGE telefoon die overgaat bij een inkomend gesprek! Als ie er niet aanhangt gaan de andere 2 wel gewoon over. Bellen gaat met allemaal altijd. Aansluitfactoren zijn in orde. Hoe in godesnaam kan dit?! Ik wil dit ERG graag oplossen aangezien ik maar 1 telefoon in huis heb nu die overgaat
Aansluitfactoren zijn belangrijk, maar ook de lengte van de verlengkabels heb ik gemerkt. Kan dat het probleem zijn?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
mmmmz, heel misschien;
de kabel van de Ericsson is erg lang (in grote bos gewikkeld), van de andere telefoons niet, die zitten dicht op de wandpunten. De wandpunten zitten allen wel ver van de tel.centrale van mijn Priority Telecom. Maar hoe kom ik erachter dat dit het prob is?
de kabel van de Ericsson is erg lang (in grote bos gewikkeld), van de andere telefoons niet, die zitten dicht op de wandpunten. De wandpunten zitten allen wel ver van de tel.centrale van mijn Priority Telecom. Maar hoe kom ik erachter dat dit het prob is?
even met een korte kabel aansluiten? tis maar een suggestie hoorStan schreef op 26 mei 2003 @ 20:05:
mmmmz, heel misschien;
Is inderdaad een inkoppertje ...supersook schreef op 26 May 2003 @ 20:08:
[...]
even met een korte kabel aansluiten? tis maar een suggestie hoor
-
Telefoons van plek wisselen en kijken of het probleem hetzelfde blijft zou ook kunnen.
Sigs van meer dan 1 regel sucken.
Excuses, het is onzin wat ik zei; ik heb het nog even nagevraagd en dit is de situatie:
vanaf de Priority Telecom centrale loopt een draad naar een verdeelkastje met 3 lampjes en daaruit 3 kabels die naar 3 telefoonpunten in het huis lopen. Toen er nog KPN was werkte alle telefoons, na Priority installatie dus maar 1 van die 3 aansluitingen op inkomende gesprekken, de andere 2 niet (ligt dus aan 2 aansluitingen, niet aan telefoons!).
Bovenin het splitkastje:
In het kastje komt de centrale-lijn in aan de bovenkant met 2 draadjes, oranje en wit(oranje?) aangesloten
Onderin het splitkastje:
Dan de eerste niet werkende aansluitingslijn; blauw en rood aangesloten
De werkende lijn dan met ook blauw en rood aangesloten
Tot slot de tweede niet werkende aansluitingslijn met rood en dan zwart aangesloten
Nogmaals excuses, maar zegt iemand dit al iets? Mij niet, ik weet alleen alles van UTP en computernetwerken
vanaf de Priority Telecom centrale loopt een draad naar een verdeelkastje met 3 lampjes en daaruit 3 kabels die naar 3 telefoonpunten in het huis lopen. Toen er nog KPN was werkte alle telefoons, na Priority installatie dus maar 1 van die 3 aansluitingen op inkomende gesprekken, de andere 2 niet (ligt dus aan 2 aansluitingen, niet aan telefoons!).
Bovenin het splitkastje:
In het kastje komt de centrale-lijn in aan de bovenkant met 2 draadjes, oranje en wit(oranje?) aangesloten
Onderin het splitkastje:
Dan de eerste niet werkende aansluitingslijn; blauw en rood aangesloten
De werkende lijn dan met ook blauw en rood aangesloten
Tot slot de tweede niet werkende aansluitingslijn met rood en dan zwart aangesloten
Nogmaals excuses, maar zegt iemand dit al iets? Mij niet, ik weet alleen alles van UTP en computernetwerken
Verwijderd
Nogmaals excuses, maar zegt iemand dit al iets? Mij niet, ik weet alleen alles van UTP en computernetwerken ;)[/quote]
Nog een inkoppertje bij je laatste zin: WEDDEN VAN NIET?????
Nog een inkoppertje bij je laatste zin: WEDDEN VAN NIET?????
Verwijderd
Als het probleem is gekomen nadat je van KPN bent afgestapt, zou ik de oplossing wel weten....
Toch maar een poging: Als je 1 telefoon loskoppelt, werken er dan wel 2?
Dan zou het kunnen dat de lijn niet voldoende porrie heeft om al dat lawaai in werking te zetten
Kom je toch weer uit bij die aansluitfactoren.
De aansluitfactor gaat alleen maar op als de lijn voldoende power kan leveren.
Toch maar een poging: Als je 1 telefoon loskoppelt, werken er dan wel 2?
Dan zou het kunnen dat de lijn niet voldoende porrie heeft om al dat lawaai in werking te zetten
De aansluitfactor gaat alleen maar op als de lijn voldoende power kan leveren.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 00:21 ]
Het probleem is waarschijnlijk het totaal aangesloten apparaten op je telefoonlijn.
Net zoals bij electriciteit waar een maximum van bijv. 16 ampere van 1 stop gevraagd mag worden heeft kpn ook zoiets op de telefoonlijn.
Ik weet zo niet wat de juiste term is voor de telefoonlijn maar volgens mij is het maximum 2 (zeg maar ampere voor het voorbeeld) als je dus 3 telefoons en eventueel ook nog een modem hebt kan je hier overheen zitten. Een gewone telefoon vraagt niet zoveel van een telefoonlijn maar een draadlose telefoon vraagt waarschijnlijk iets meer. Daar komt dan de verhoogde weerstand van een lange kabel bij en zodoende kom je over het maximum van 2,0 heen.
Meestal gaat dan de hele lijn "uit" maar misschien dat die telefoons zelf uitschakelen waardoor de draadlose telefoon meer overhoud en dus werkt.
Probeer eens te wissellen. Sluit eerst 1 telefoon aan en ga dan verder met andere telefoons en modems.
En voor de aansluiting heb je alleen rood en blauw nodig. Dit is voor nieuwe kabel ik weet zo niet of er nog andere kabel is met andere codering maar het zijn de middelste twee draadjes op een rc35 stekker. Je kan alle 4 aansluiten maar let wel op de volgorde van de draadjes.
Net zoals bij electriciteit waar een maximum van bijv. 16 ampere van 1 stop gevraagd mag worden heeft kpn ook zoiets op de telefoonlijn.
Ik weet zo niet wat de juiste term is voor de telefoonlijn maar volgens mij is het maximum 2 (zeg maar ampere voor het voorbeeld) als je dus 3 telefoons en eventueel ook nog een modem hebt kan je hier overheen zitten. Een gewone telefoon vraagt niet zoveel van een telefoonlijn maar een draadlose telefoon vraagt waarschijnlijk iets meer. Daar komt dan de verhoogde weerstand van een lange kabel bij en zodoende kom je over het maximum van 2,0 heen.
Meestal gaat dan de hele lijn "uit" maar misschien dat die telefoons zelf uitschakelen waardoor de draadlose telefoon meer overhoud en dus werkt.
Probeer eens te wissellen. Sluit eerst 1 telefoon aan en ga dan verder met andere telefoons en modems.
En voor de aansluiting heb je alleen rood en blauw nodig. Dit is voor nieuwe kabel ik weet zo niet of er nog andere kabel is met andere codering maar het zijn de middelste twee draadjes op een rc35 stekker. Je kan alle 4 aansluiten maar let wel op de volgorde van de draadjes.
[ Voor 14% gewijzigd door s_schimmel op 27-05-2003 00:27 ]
Neej, was uit, studentjes kijken en mn kop in elkaar laten beuken door spanjaarden, maar enfin;
het ligt niet aan de toestellen nogmaals, maar echt puur aan waar ik ze aanhang, aan punt 1, 2 of 3 en alleen 2 werkt (op inkomend dan, uitgaand is no prob!)
het ligt niet aan de toestellen nogmaals, maar echt puur aan waar ik ze aanhang, aan punt 1, 2 of 3 en alleen 2 werkt (op inkomend dan, uitgaand is no prob!)
mischien is de telefoon installatie instalatie ingericht op een extra bel.
ik denk dat die ouwe profoontjes daar mischien rekenig mee houden.
je merkte het in het begin heel vaak toen veel mensen nog een draaischijf telefoon hadden en dan net zo'n blokker telefoontje er bij kochten.
door de manier van bellen (idk/puls) ging de andere telefoon geluis maken terwijl iemand aan het bellen was
in die oude toestellen zoals deze

zit vaak een omleiding voor het belsysteem extra bel (EB)
om gerinkel te voorkomen
goede kans dat je een jumper vind in die oude profoon om die om/terug te zetten
een directe oplossing is (uit m'n hoofd) de (eb) in de stekker los te halen en aan (b) te knopen per toestel wat het niet doet.
ah hier wat bevestiging http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3804
.... mits dit het probleem veroorzaakt
maar ff iets zelf gemaakt ....
let op de stekker misschien zit de eb aan de andere kant van m'n gedachten

op de vraag waarom doet ie het dan wel als de telefon beneden er niet inzit
kijk maar eens het stopcontact daar zit een schakelaartje die a met eb verbind als je hem lostrekt
als in de dozen waar de bel niet afgaat, blauw op a zit en rood op b is dit waarchijnlijk wel het probleem, succes
ik denk dat die ouwe profoontjes daar mischien rekenig mee houden.
je merkte het in het begin heel vaak toen veel mensen nog een draaischijf telefoon hadden en dan net zo'n blokker telefoontje er bij kochten.
door de manier van bellen (idk/puls) ging de andere telefoon geluis maken terwijl iemand aan het bellen was
in die oude toestellen zoals deze

zit vaak een omleiding voor het belsysteem extra bel (EB)
om gerinkel te voorkomen
goede kans dat je een jumper vind in die oude profoon om die om/terug te zetten
een directe oplossing is (uit m'n hoofd) de (eb) in de stekker los te halen en aan (b) te knopen per toestel wat het niet doet.
ah hier wat bevestiging http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=3804
.... mits dit het probleem veroorzaakt
maar ff iets zelf gemaakt ....
let op de stekker misschien zit de eb aan de andere kant van m'n gedachten

op de vraag waarom doet ie het dan wel als de telefon beneden er niet inzit
kijk maar eens het stopcontact daar zit een schakelaartje die a met eb verbind als je hem lostrekt
als in de dozen waar de bel niet afgaat, blauw op a zit en rood op b is dit waarchijnlijk wel het probleem, succes
[ Voor 53% gewijzigd door Fish op 29-05-2003 21:24 ]
ja dat is dat kastje toch, een splitter, hoodlijn vanaf Priority RiSU komt erin aan bovenkant en aan onderkant gaan er 3 kabels uit naar de aansluitpunten in huis... (dit kastje is ongevoed overigens)
Ik heb weer enkele tests uitgevoerd en ik snap er steeds minder van, het gaat zoals nu blijkt NIET om de combinatie van telefoons, NIET om het aansluitpunt en NIET om de draden, maar om de stekkers of zo;
die oude telefoons (beiden toon en er staat IDK/TDK op, en op hun stekkers zit een geultje om ijzer in te klikken wat 2 pennen met elkaar verbindt) doen het ALLEEN (inkomend gerinkel dus) wanneer er tussen hun stekken en het wandaansluitpunt NOG een stekker zit, en geen lege, dat helpt niet, maar een stekker met NOG een device eraan (een telefoon of een modem, werkt beiden).
Hoe de ($#%^ kan dit? En hoe los ik het op, want om nou 2 modems te kopen en aan te sluiten op de 2 punten waar ik die oude telefoons wil hebben
die oude telefoons (beiden toon en er staat IDK/TDK op, en op hun stekkers zit een geultje om ijzer in te klikken wat 2 pennen met elkaar verbindt) doen het ALLEEN (inkomend gerinkel dus) wanneer er tussen hun stekken en het wandaansluitpunt NOG een stekker zit, en geen lege, dat helpt niet, maar een stekker met NOG een device eraan (een telefoon of een modem, werkt beiden).
Hoe de ($#%^ kan dit? En hoe los ik het op, want om nou 2 modems te kopen en aan te sluiten op de 2 punten waar ik die oude telefoons wil hebben
Ga naar je ouders / buren / wat ever en roof daar 2 moderne telefoons
Ja hallo, dit moet gewoon echt op te lossen zijn. Ik kan nu pcies aangeven waar het probleem zit, hier is ongetwijfeld een oplossing voor, al moet ik die stekker hermonteren
nee nog niet, maar hoe zou het trouwens aan de stekker kunnen liggen als die telefoon het niet doet met de stekker van de ericsson ertussen zonder draad of ericsson aan die stekker maar wel zodra ik die ericsson's draad in die stekker plug (zodat er dus 1 werkend device tussen wandpunt en oude-telefoon stekker zit)? Kan toch niet?
als je de stekker er in duwt verbreek je een schakelaar die in het stopcontact is verwerkt.
Daar hadden onze vrienden van de ptt ook aan gedacht anders zou nl de bel van andere telefoon het niet meer doen .. klinkt bekend niet ?

Mooie vinger heb ik of niet
het is een flink plaatje, als je het duidelijk wil moet je hem even in een ander progsel openen
nou ja er is nog niks bewezen maar ik ben er van overtuigd dat dat jouw probleem is
Daar hadden onze vrienden van de ptt ook aan gedacht anders zou nl de bel van andere telefoon het niet meer doen .. klinkt bekend niet ?

Mooie vinger heb ik of niet
het is een flink plaatje, als je het duidelijk wil moet je hem even in een ander progsel openen
nou ja er is nog niks bewezen maar ik ben er van overtuigd dat dat jouw probleem is
[ Voor 90% gewijzigd door Fish op 30-05-2003 21:38 ]
ik snap absoluut niet wat je hiermee wil zeggen / wat je bedoelt (spijt me heel erg want ik vind het ERG tof van je dat je zoveel moeite voor me doet!!)
edit: oh ik begin het misschien te begrijpen, er is normaal een connectie die wordt verbroken door een stekker in het contact maar die wel in stand blijft wegens een connectie in de telefoon/modem zelf. Zodra je dus de draad eruit haalt verbreekt de stekker wel het contact maar wordt dit niet 'hersteld' door wat er aan de stekker hangt (modem/telefoonbel)(??) De 'oude' telefoon zou deze 'contacthersteller' niet hebben totdat ik die verbinding tussen de pinnen maak in de stekker?
edit: oh ik begin het misschien te begrijpen, er is normaal een connectie die wordt verbroken door een stekker in het contact maar die wel in stand blijft wegens een connectie in de telefoon/modem zelf. Zodra je dus de draad eruit haalt verbreekt de stekker wel het contact maar wordt dit niet 'hersteld' door wat er aan de stekker hangt (modem/telefoonbel)(??) De 'oude' telefoon zou deze 'contacthersteller' niet hebben totdat ik die verbinding tussen de pinnen maak in de stekker?
[ Voor 62% gewijzigd door Stan op 31-05-2003 00:34 . Reden: toevoeging ]
Ik attendeer je er nog maar een keer op (het was al gezegd namelijk), maar wees er zeker van dat alleen de bovenste 2 pennen aangesloten hoeven/moeten worden. De overige draden haal je los en isoleer je.
mischien iets duidelijker

zoals je zit kan de link die in de telefoon zit een probleem worden voor de bel in het andere toestel als je de telefoon lostrekt
daarom zit er een contact in de wandcontact doos die die link legt zodra je de stekker er uit trekt en de bel op de andre telefoon het blijft doen
als die link niet in de nieuwe telefoon zit dan doen die andere bellen het niet maar wel de telefon zelf omdat die weer gewoon a en b gebruikt

zoals je zit kan de link die in de telefoon zit een probleem worden voor de bel in het andere toestel als je de telefoon lostrekt
daarom zit er een contact in de wandcontact doos die die link legt zodra je de stekker er uit trekt en de bel op de andre telefoon het blijft doen
als die link niet in de nieuwe telefoon zit dan doen die andere bellen het niet maar wel de telefon zelf omdat die weer gewoon a en b gebruikt
Volgens mij begrijp je me nog steeds niet 
Als ik de oude telefoon OP de Ericsson of enig ander werkend device prik (met een doorprikstekker) werkt ie WEL (op inkomend gesprek), maar zodra ie de enige op dat wandcontact is NIET. Ik heb alle wanddoosjes opengeschroefd en overal zit blauw linksboven en rood rechtsboven, de andere 2 punten/draden zijn niet aangesloten, en dus hebben die contactverbrekertjes ook geen zin (ik zie ze wel zitten).
Hoe krijg ik de oude telefoons werkend zonder er een ander device tussen te hoeven hebben (tussen een oude phone en het wandcontact)?
Als ik de oude telefoon OP de Ericsson of enig ander werkend device prik (met een doorprikstekker) werkt ie WEL (op inkomend gesprek), maar zodra ie de enige op dat wandcontact is NIET. Ik heb alle wanddoosjes opengeschroefd en overal zit blauw linksboven en rood rechtsboven, de andere 2 punten/draden zijn niet aangesloten, en dus hebben die contactverbrekertjes ook geen zin (ik zie ze wel zitten).
Hoe krijg ik de oude telefoons werkend zonder er een ander device tussen te hoeven hebben (tussen een oude phone en het wandcontact)?
ok probeer eens
heb je de stekker open gemaakt en draad (EB) aan aansluitpunt ( B ) vastgemaakt ?
die draad die op b zit dus gewoon laten zitten
dus eb loshalen en aan b vastmaken
nog een oplossing, priority bellen en ze het werk af laetn maken ...
heb je de stekker open gemaakt en draad (EB) aan aansluitpunt ( B ) vastgemaakt ?
die draad die op b zit dus gewoon laten zitten
dus eb loshalen en aan b vastmaken
nog een oplossing, priority bellen en ze het werk af laetn maken ...
[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 31-05-2003 16:24 ]
ja
zoals ik al zei, een andere device (modem/telefoon) doet dus iets voor die oude telefoon zodat ie werkt want in zn eentje wil ie dus niet werken op een wandcontact, hoe kan dat toch...
(en alle stekkers zijn gelijk maar een ander device wijzigt waarschijnlijk de stekker waar ie in zit en daardoor ook de stekker en telefoon van de oude telefoon, als je begrijpt wat ik bedoel...(verbindingen en contacten etc))
zoals ik al zei, een andere device (modem/telefoon) doet dus iets voor die oude telefoon zodat ie werkt want in zn eentje wil ie dus niet werken op een wandcontact, hoe kan dat toch...
(en alle stekkers zijn gelijk maar een ander device wijzigt waarschijnlijk de stekker waar ie in zit en daardoor ook de stekker en telefoon van de oude telefoon, als je begrijpt wat ik bedoel...(verbindingen en contacten etc))
[ Voor 103% gewijzigd door Stan op 31-05-2003 16:25 ]
Geen verschil
(heb je MSN/ICQ, ik heb je nodig
)
(heb je MSN/ICQ, ik heb je nodig
[ Voor 200% gewijzigd door Stan op 31-05-2003 17:20 ]
Pagina: 1