GeForce 4 TI4200 crasht - waarom?

Pagina: 1
Acties:

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik een Leadtek WinFast A280 LE TDH (1) gekocht. Deze leek het goed te doen, maar na 5-15 minuten een 3d spel/benchmark te draaien crashte de computer. Kaart is teruggestuurd en heb een nieuwe ontvangen.

Deze leek het te doen, totdat twee weken later mijn voeding (Naamloos 300W) overleed. Deze is ook teruggestuurd en heb nu een betere. (2) Helaas begon de videokaart alweer dezelfde problemen te vertonen: Weer willekeurige crashes. :|

Om uit te sluiten dat het aan de overige hardware ligt heb ik de videokaart in een andere computer gedaan. Hierbij is het nog erger! Crashes zelfs zonder 3D! :(

Bij de drivers zit een hardware monitor tooltje (alleen TDH versie), maar die zegt dat alles OK is. (Voltage, temperatuur, enz)
De videokaart onderklokken (dmv. bijgeleverde drivers en met PowerStrip) heeft geen effect, evenals AGP voltage op 1.8V instellen.

Heeft iemand ervaring met dit probleem, of tips hoe dit opgelost kan worden?

(1) GeForce 4 TI4200 128MB
(2) Antec 350W Dual Fan PFC

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Heb je al gekeken of er problemen met je moederbord zijn? Bv. conflicten met videokaarten?

/edit: Hoe is hij trouwens gekoeld?

[ Voor 18% gewijzigd door vanke014 op 26-05-2003 19:59 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

alles van leadtek eraf gooien.
detonaters installeren.

en ff kijken of het goed gaat met de kast open.
als het dan langer duurd voordat ie raar gaat doen is het waarschijnlijk een warmte probleem.
en heb je meer koeling nodig in je kast. ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Moederbord is een Epox 8RDA+
Videokaartkoeling is standaard: http://www.leadtek.com.tw.../winfast_a280_letdh_2.jpg

Drivers is het eerste waar ik aan dacht :) Hier ligt het niet aan, het probleem blijft bestaan met 43.45 en 44.03.
Met kast open blijft het probleem. Tijd blijft nog steeds willekeurig (bij beide computers)

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

matthijs1111 schreef op 26 May 2003 @ 20:04:
Videokaartkoeling is standaard: http://www.leadtek.com.tw.../winfast_a280_letdh_2.jpg

Drivers is het eerste waar ik aan dacht :) Hier ligt het niet aan, het probleem blijft bestaan met 43.45 en 44.03.
Met kast open blijft het probleem. Tijd blijft nog steeds willekeurig (bij beide computers)
Misschien een raar vraagje, maar werkt de cooling wel? Probeer ook eens even te underclocken. Als het dan langer duurt dan kan het zijn dat je kaart gewoon brak is.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
matthijs1111 schreef op 26 May 2003 @ 20:04:

Al wel eens format C: geprobeert?

Verder koelt dat ding van leadtek nou niet super, maar wel genoeg (ik heb er zelf ook 1 en met wat aangepaste koeling wil hij opeens een stuk sneller >:) ).

tvw

Verwijderd

vanke014 schreef op 26 May 2003 @ 20:37:
[...]

Misschien een raar vraagje, maar werkt de cooling wel? Probeer ook eens even te underclocken. Als het dan langer duurt dan kan het zijn dat je kaart gewoon brak is.
hij zegt in de beginpost :

De videokaart onderklokken (dmv. bijgeleverde drivers en met PowerStrip) heeft geen effect, evenals AGP voltage op 1.8V instellen.

ff lezen dus

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb vroeger ook dit soort problemen gehad met m'n Voodoo2's. Daar lag het aan het mobo. Een BIOS upgrade hielp daarbij niet, maar dat was dan ook een ouder mobo. Het kan zijn dat dat hier wel helpt. En wat voor een mobo is heeft die andere PC?

Het zal onwaarschijnlijk zijn maar misschien werkt de combinatie van jou moederbord met die LeadTek kaart gewoon niet. Ander merkje pakken dan misschien. Of net als mij een ATi :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Voel de kaart eens, hoe warm deze is.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

...misschien een rare vraag...maar is je voeding wel stabiel?

heb je bij je moederbord niet een tooltje meegekregen waarbij je kan kijken hoe het met de volt lijnen is.

Als het voltage van "drops" heeft of gewoon heel erg onstabiel is, dat beschadigen lanzamerhand je onderdelen vanzelf.

Effe uitsluiten dat het je voeding is ok?

Oh ja, ooit aan gedacht om je pc aan te sluiten op een gefilterd stroom blokje, je weet wel zo'n 5 of 10 stekker doos met filtering.

Zelf leef ik in een flat en een paar verdiepingen beneden mij gaan altijd langzaam de computers kapot. Zelf hier boven daartegen zit ik op zo'n gefilterd stekkerdoosje.

Het verschil is redelijk duidelijk te zien, bij hun gaan de computers snel achteruit, bij mij gaat alleen het stekkerblok binnen nu en 2 jaar kapot >;-p

There is no place like ::1

Verwijderd

swampy schreef op 26 May 2003 @ 20:46:
...misschien een rare vraag...maar is je voeding wel stabiel?

heb je bij je moederbord niet een tooltje meegekregen waarbij je kan kijken hoe het met de volt lijnen is.
Anders Motherboard Monitor ofzo downloaden.
Dan kun je ook meteen kijken of je case-temp niet te hoog is.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Voeding in mijn pc is een Antec 350W PFC, nieuw. Voltage is stabiel. Computer zit op zo'n 6 stekkerblok.
Temperatuur een uur na een BSOD zonder reboot is warm, niet te heet om aan te raken. Vlak na een BSOD is hij niet voelbaar warmer.
Het valt me op dat vlak voor de BSOD het beeld zeer kort uitvalt. Wat kan dit betekenen?
Aan het voltage ligt het niet, bij mijn pc zijn alle voltages redelijk normaal maar crasht hij nog steeds... :(
Casetemp is zo'n 31 graden.

[ Voor 34% gewijzigd door Zr40 op 26-05-2003 21:04 . Reden: toevoeging reactie FUB ]

Verwijderd

Heb jij hem RMA gedaan of naar de winkel want ik heb hier een Leadtek dood.. en vroeg me dus af als je hem RMA hebt gedaan hoe lang het duurde.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Ik had hem bij Wintelco gekocht, dus ook naar hun teruggestuurd :P
Heen en weer gemaild, na 1 dag verstuurd naar hun, 2-3 dagen later (weet niet meer precies) nieuwe ontvangen.

[ Voor 24% gewijzigd door Zr40 op 26-05-2003 21:07 . Reden: Niet goed gelezen ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dus, ....je krijg BSOD's terwijl de voel temperatuur van je systeem goed zijn, de voeding stabiel is...de stroom gefilterd.

toch klinkt het als een warmte probleem...Hou na zo'n BSOD eens een termo meter tegen je videokaart aan op verschillende plaatsen en kijk ok er echt niet een of twee onderdelen op je kaart te warm worden.

BTW hoe is het met de warmte van de processor...en met de North Bridge ...die worden ook warm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Processor wordt natuurlijk warm (ik draai een koe), maar ook zonder CPU activiteit krijg ik BSOD's. Ik ga natuurlijk niet tegen de CPU fan voelen :P
Northbridge is iets warmer (ik schat 5 graden hoger) dan de videokaart.
Het hele koellichaam van de videokaart is even warm.

[ Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 26-05-2003 21:16 ]

Verwijderd

matthijs1111 schreef op 26 May 2003 @ 21:14:
Processor wordt natuurlijk warm (ik draai een koe), maar ook zonder CPU activiteit krijg ik BSOD's. Ik ga natuurlijk niet tegen de CPU fan voelen :P
Northbridge is iets warmer (ik schat 5 graden hoger) dan de videokaart.
Het hele koellichaam van de videokaart is even warm.
Zet es een fannetje op je Northbridge, misschien dat dat helpt

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Ik heb hier geen losse fan liggen, dus dat gaat niet lukken.
Het ligt volgens mij niet aan de Northbridge, omdat ik geen BSOD's krijg met een GeForce4 MX440.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Maar toch..een warme northbridge. Mmm, als je de precieze temperatuur weet. Misschien moet je wel even kijken of de NB32J van Zalman niets is, met daarop een kleine papst fan!

Dat verlaagt mogelijk problemen via de Northbridge.

Gek, dat de MX wel goed werkt en de TI niet. Misschien ligt het toch aan je northbridge die nu meer gegevens over te pompen heeft, maar het hangt af van de temperatuur van de northbridge!

Verwijderd

swampy schreef op 26 May 2003 @ 21:08:
Dus, ....je krijg BSOD's terwijl de voel temperatuur van je systeem goed zijn, de voeding stabiel is...de stroom gefilterd.

toch klinkt het als een warmte probleem...Hou na zo'n BSOD eens een termo meter tegen je videokaart aan op verschillende plaatsen en kijk ok er echt niet een of twee onderdelen op je kaart te warm worden.

BTW hoe is het met de warmte van de processor...en met de North Bridge ...die worden ook warm!
ik heb toevallig van zp'n enermax fan regelaar gekocht ( met 6 regelaars en 2 temp sensors ) ik zet er 1 in mijn koeler en 1 achterop mun videokaart. ( de lege plek PRECIES in het midden boven de core )
ik meet en nog voor ik in windows kom zit ik al op 45 C ( en het koelblok is dan nog net geen 30 C ). en na een game 54 C ( koelblok iets meer als 33 C )

ik heb er een coolermaster koeler onder gebouwt :*)
dus daar kan het niet aan liggen ( ik denk dat hij gewoon een bepaalde temperatuur is en dat je daar niks aan kan doen ) maar het kan dus zijn dat je koelblok niet goed contact maakt en dat je dus niet aan het koelblok kan meten

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het kan dat de casing inderdaad niet goed aansluit en inplaats van de warmte afvoert, deze vasthoudt in de casing. En dat kan nooit goed zijn!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Hoe kan ik dat het beste controleren?

Verwijderd

nou , misschien dat je ergens een manier vind om tussen de koeler en de gpu te kunnen kijken , zie je licht tussen je gpu en je koeler door dan zit er een luchtbel tussen.
normaal zou je zeggen voel aan de achterkant van de kaart.
maar dat is bij die van leadtek niet mogelijk

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Ik zie tussen het koellichaam wel licht, maar niet op de plek waar de fan. Dit lijkt me goed :)

[ Voor 15% gewijzigd door Zr40 op 26-05-2003 22:04 ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Hmmz, dit valt me nu pas op :| Het lijkt alsof er twee van die AGP 'pinnen' (of hoe die ook heten) aan elkaar zitten...
Afbeeldingslocatie: http://chroma.mine.nu/zooi/agp1.png
in plaats van
Afbeeldingslocatie: http://chroma.mine.nu/zooi/agp2.png
Is dit normaal?
(Dit is ook te zien op dit plaatje, aan de linkerkant van de 'pinnen'.)

[ Voor 30% gewijzigd door Zr40 op 26-05-2003 22:28 . Reden: link naar plaatje ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
matthijs1111 schreef op 26 May 2003 @ 22:22:
Hmmz, dit valt me nu pas op :| Het lijkt alsof er twee van die AGP 'pinnen' (of hoe die ook heten) aan elkaar zitten...
[afbeelding]
in plaats van
[afbeelding]
Is dit normaal?
Als dat ook op een officieel plaatje van leadtek staat, zal dat wel kloppen ja 8)7.

Had je toevallig voordat je A280 had een ATI?

tvw

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Niet in deze computer.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

matthijs1111 schreef op 26 May 2003 @ 22:22:
[afbeelding]
in plaats van
[afbeelding]
Is dit normaal?
Check zijn 4 oude kaarten.

Mmm, een van mijn kaarten maakt gebruik van een heel dun profiel, maar 3 van mijn kaarten hebben wel de zelfde breedte maar niet de verbinding tussen die twee.

Helaas het zijn geen leadtek kaarten of GF4 kaarten dus of iemand met zo'n kaart even kan checken!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Heeft niemand hier een Leadtek GF4? :|

Verwijderd

[quote]matthijs1111 schreef op 29 May 2003 @ 14:43:
Heeft niemand hier een Leadtek GF4? :|

Ja ik heb een gforce 4 ti 4200 128mb :) van leadtek . ik heb hier geen problemen met combinatie msi k7t turbo. effe op jou probleem terug te komen ik denk dat jou moederbord de probleem is want je bent al 2x terug geweest toch? dan lijkt mij dat het niet aan de videokaart ligt. wat je kan doen is je moederbord terug brengen naar de winkel.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Ik ben 1x terug geweest. Volgens mij ligt het niet aan mijn moederbord omdat hij niet crasht met een GeForce4 MX440.
edit:
Ik heb een Epox 8RDA+ met nForce2 chipset.

[ Voor 23% gewijzigd door Zr40 op 29-05-2003 18:46 . Reden: Mobo toegevoegd ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

een GF4 van leadtek, of een GF4 van een andere!

Leadtek is namelijk een iets "ander" design van de kaart en misschien gaat het daar mis!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

matthijs1111 schreef op 26 mei 2003 @ 20:59:
Het valt me op dat vlak voor de BSOD het beeld zeer kort uitvalt. Wat kan dit betekenen?
nv4_disp is in een oneindige lus geraakt...

:?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1