Nieuwe Sticky Grote Topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Zie hier een stukje uit de nieuwe sticky over grote topics. Hier wordt een voorbeeld gegeven hoe het niet moet:
Voorbeeld van hoe het niet moet: [Ervaringen] Sony DRU-500A(X) DVD±RW brander

Dit topic is erg onoverzichtelijk. Grove samenvatting: Het begint met de leverbaarheid en er worden erg veel simpele en achteraf overbodige vragen/opmerkingen geplaatst. En daarna gaat het over de prijzen en verschillen tussen versies/types. Wat later zit men te posten dat ze de brander in hun bezit hebben en dat het prima werkt (en verder niks dus! erg nutteloos..). Weer later gaat het over de compatibilteit met CD/DVD schijven.

Deze punten zouden beter in aparte topics bediscussieerd moeten worden, bijvoorbeeld:
[Discussie] Leverbaarheid Sony DRU500A(X)
[Ervaringen] Sony DRU500A(X) DVD brander
[Sony DRU500A(X)] Compatibiliteit DVD schijven
Maar is het niet zo dat de modjes b te titel meerdere malen hebben veranderd? Ik weet zeker dat eerst leverbaarheid etc in de titel stond.

Het is dus niet alleen zaak voor de gebruikers om er goed mee om te gaan, maar ook voor modjes dat dit soort topics niet zo maar gerenamed worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 26-05-2003 19:31 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit topic was inderdaad hernoemd, maar dat gebeurde na een verzoekje via SM, omdat het topic de hele tijd "offtopic" ging :) De hernoeming was daarnaast ook relatief lang geleden geschied, toen het nieuwe beleid nog niet bestond. Ik kan je verzekeren dat zulke titelwijzigingen vanaf nu niet meer zullen gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

alsof alle topics in de database gecontrolleerd moeten worden met de huidige policy?
beetje vreemd vind je niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Erkens schreef op 26 mei 2003 @ 19:44:
alsof alle topics in de database gecontrolleerd moeten worden met de huidige policy?
beetje vreemd vind je niet ;)
Dat bedoel ik helemaal niet en hoor je mij ook niet zeggen. Het verbaasde me echter dat dit topic (wat dus inderdaad gerenamed is) als voorbeeld werd gebruikt en wilde daarbij aangeven dat in het vervolg door de nieuwe regels "grote topics" als deze niet meer van naam etc moeten veranderen wil de policy echt zin hebben.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kwam omdat het topic zodanig veranderde dat een titelwijziging noodzakelijk was :)

Met deze nieuwe policy willen we onder andere dit nu voorkomen, zodat het boeltje veel overzichtelijker wordt en de Search geen waardeloze topics meer toegediend krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Bor_de_Wollef schreef op 26 May 2003 @ 19:58:
Dat bedoel ik helemaal niet en hoor je mij ook niet zeggen. Het verbaasde me echter dat dit topic (wat dus inderdaad gerenamed is) als voorbeeld werd gebruikt en wilde daarbij aangeven dat in het vervolg door de nieuwe regels "grote topics" als deze niet meer van naam etc moeten veranderen wil de policy echt zin hebben.
Ik denk persoonlijk dat de naam van het topic niet eens zoveel uit maakt.. Wat we nu echter willen is dat de grote topics gewoon over ervaringen en dat soort dingen gaan. Problemen posten in een groot topic heeft niet zoveel nut (mensen lezen er snel overheen), en het is gewoonweg irritant om terug te vinden.

Als je een probleem hebt, en je duikt netjes de search in en je krijgt de link naar zo'n groot topic terug, dan is het erg lastig om je probleem terug te vinden :)

Daarom is de beslissing genomen om de grote topics een beetje de goede richting op te sturen en dat topic was toevallig een mooi voorbeeld van hoe het dus niet moet. Ten tijde van de rename-actie was er nog geen sprake van de nieuwe policy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Hm, staat de nieuwe policy dan niet haaks op de oude? Ik had althans het idee dat op GoT als geheel snel werd gezegd 'lees het grote topic' of 'post daar dan in' werd gezegd?

offtopic:
en Twynn, bevalt al dat nieuws? :P

[ Voor 7% gewijzigd door G33rt op 27-05-2003 17:40 ]

Pagina: 1