MJPEG codec voor filmpjes van o.a. Canon PowerShot

Pagina: 1
Acties:

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Ik heb 't al een aantal keer zien terugkomen hier: hoe speel je die avi's van een Canon PowerShot A40 / A60 / enzovoort af.

Je kunt hiervoor de codec van Morgan Multimedia gebruiken, alleen is die naar mijn mening nogal smerig (want het installeert een 1/andere service en tray icon, wat totaal niet nodig zou moeten zijn voor een codec) en bovendien niet gratis (moet registreren na trial period).

Een goed alternatief is de PicVideo MJPEG codec die bij de "multimedia essentials" van base2091.com zit: directe download link (dat .bs2 is gewoon .rar, dus ff renamen om uit te pakken)

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:05

dbzfan

Nee.

Er is volgens mij écht geen codec nodig, hij speelt ook gewoon af op de oude pc van m'n pa. Het zou toch ook stom van Canon zijn om filmpjes te maken die een codec nodig hebben.

Verwijderd

De filmpjes uit een G3 kunnen hier gewoon met WMP gedraaid worden. :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

dbzfan schreef op 26 May 2003 @ 19:36:
Er is volgens mij écht geen codec nodig, hij speelt ook gewoon af op de oude pc van m'n pa. Het zou toch ook stom van Canon zijn om filmpjes te maken die een codec nodig hebben.
Voor ieder videpbestand hebje een codec nodig, of deze al standaard aanzwezig is is een ander verhaal... Ik heb het ook weleens gehad dat de MJPEG codec om sommige Win98/ ME systemen al aanwezig was, maar soms weer niet.

De reden dat MJPEG bij digitale camera's wordt gebruik is simpel:
- AVI is te groot, de gehuegenkaart zo zo vol zijn, het wegschrijven zo veel te lang duren.
- MPEG2 of een andere codec gebruikt veel meer processorkracht, of heeft een dure harwarematige encoder nodig wat de prijs van een camera enorm zou laten stijgen terwijl filmpjes opnemen maar een secundaire functie is.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 26-05-2003 21:08 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:14
met m`n s30 hoefde ik ook geen codec extra te installen...