[VBA]Variabelen doorgeven met subs

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Ik heb een vraagje. Ik ben niet zo goed in visual basic, maar ik ben met iets bezig en daar ben ik al best ver bezig. alleen ik zit met 1 probleempje.
Ik heb 1 sub met en variabele counterRI erin. Het is een integer. Die representeert een regelnummer. In een andere sub heb ik die variabele nodig, alleen nu blijkt dat die variabele niet goed wordt doorgegeven. als ik in runmodus draai, en ik roep die sub aana dan geeft hij een fout dat te maken heeft met decleratie. als ik dan in de programma code kijk, en ik ga over die variabele dan staat er =leeg. dus wordt hij niet goed doorgegeven.
hoe kan ik die variabelen an subs doorgeven?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

freakje, het lijkt me verstandig om er even wat code bij te zetten, want het is best moeilijk om een fout op te lossen als je de bron ervan niet kunt zien... snappie? Glazen bollen mogen we al een tijdje niet meer gebruiken sinds deze door Harry Potter gepattenteerd zijn.
En geef ook even duidelijke de foutmelding, en niet alleen dat de fout te maken heeft met de declaratie.

Als je niet zeker weet wat we willen zien, lees dan de faq eens door.

My personal website

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
sub Naam(iVar as integer)
..
..
end Sub()

Verwijderd

Je moet gewoon de variabele public declareren of je moet hem doorgeven aan de sub waar die weer benodigd is, zoals hierboven (denk ik) gesuggereerd wordt.

Verwijderd

variablen niet public declaren! tenzij je weet waarmee je bezig bent.
bij een sub heb je altijd twee delen
de sub zelf
en de call naar de sub

sub naam(ivar as integer)
...
end sub

deze wordt als volgt opgeroepen

call naam 3
of
naam 3
drie is dus de parameter >> zonder haakjes

greets